کد خبر 1003986
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام ریحانه منتسب به دفتر حفظ  و نشر آثار مقام معظم رهبری، بخشی از بیانات رهبر انقلاب درباره زنان را به اشتراک گذاشت.

 به یاد بسپاریم و به دیگران نشان دهیم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تاریخ ۷۶/۷/۳۰ و در اجتماع یکصدهزار نفری بانوان در ورزشگاه آزادی، خطاب به همه‌ی افرادی که می‌خواهند در حوزه‌ی موضوعات مرتبط با زنان فعالیت کنند، هشت نکته‌ی اساسی را بیان کردند.

«ریحانه» - بخش زن و خانواده‌ی Khamenei.ir - به مناسبت سالروز این دیدار تاریخی، به بازخوانی این هشت نکته می‌پردازد:

1. اهمیت به رشد معنوی بانوان توسط خودشان
«فکر رشد زنان از لحاظ معنوی و اخلاقی، بایستی یک فکر رایج در میان خودِ زنان باشد.»

2. اصلاح قوانین
«بعضی از قوانین در برخورد با زن و با مرد احتیاج به اصلاح دارد. باید اهل این کار مطالعه و بررسی کنند و آن قوانین را درست کنند.»

3. تبیین نظر اسلام در مورد حقوق زن و مرد
«نظر اسلام در مورد حقوق زن و حقوق مرد باید تبیین شود. خودِ بانوان و کسانی که در معارف اسلامی آگاهی دارند، تلاش کنند.»

4. اجتناب از بحث‌های انحرافی
«بعضی کسان به عنوان این که از زن دفاع میکنند، به بحثهای انحرافی کشانده میشوند. نظر اسلام در مورد زن و مرد واضح و روشن است.»

5. دفاع اخلاقی و قانونی از زن
«از زن، بخصوص در داخل خانواده دفاع اخلاقی و قانونی شود. دفاع قانونی با اصلاح و ایجاد قوانین و دفاع اخلاقی با مواجهه با کسانی که زن را مستخدمِ مورد ستمِ مرد و بدون تمکن از خودسازی معنوی تلقی میکنند.»

6. اهمیت دادن به عفاف در زن
«هر حرکتی که برای دفاع از زنان انجام می‌گیرد، باید رکن اصلی آن رعایت عفاف زن باشد. در غرب به خاطر این‌که به این نکته توجه نشد، کار به این بی‌بندو باریها کشید.»

7. اهتمام به تعلیم و تربیت بانوان
«باید اجازه بدهند که دختران درس بخوانند، مطالعه کنند، کتاب بخوانند، با معارف دینی و انسانی آشنا شوند و ذهن و مغزشان قوت و قدرت پیدا کند.»

8. برخورد سخت با هرگونه ستم و تعدی به زن
«از لحاظ قانونی و اخلاقی، جامعه باید با کسانی که تعدی به زن را حق خودشان میدانند، برخورد سخت بکند؛ در کشورهای غربی هنوز نتوانسته‌اند این را تأمین کنند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
    4 1
    تاکید شما روی بحث اخلاقی ومعنوی زنان ودختران هست,ولی اینا دنبال قدرتند,دنبال خودنمایی اند,دنبال خودمختاریند,دنبال سلطنتند!این قوانین حمایت کننده از زنان هم در بیشتر موارد به یاغی گری زنان ختم شده ,چون روی حقوق مردان تاکید نشد!
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
      0 2
      این بخش ریحانه سایت حضرت آقاست .ومطالب هیچگونه حمایت از زن وبرضد مرد نیست بلکه تبین اهداف خانم هاست .یک کم در عنوان ومتن دقت کنید متوجه خواهید شد‌.
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
      0 3
      با بی دقتی کامل صحبت کردی.!!!
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
      0 3
      شما حق نداری درباره زنان این برداشت را بکنی ونظر بدهی .خوشت میاد زنان هم درباره مردان اینگونه نطر بدهند‌... ولی زنان عاقل هیچوقت درباره مردان اینگونه کلی نظر نمیدهند.شما هم خوبست دربرداشتت تجدید نظر کنی.!
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
      3 0
      من حقیقت رو گفتم وشما از برملا شدن حقایق میترسی؟؟؟!شما خلاف این رو در زنان ودختران جامعه امروز میبینی؟؟؟اولویتهاشون چیه؟!نوع زندگیشون چگونه هست؟!وضع جامعه چگونه هست؟ اصلا حقوقی از مردان باقی گذاشتید که مطالبه کنند!همش درقالب رأفت به زنان ویا حقوق زنان ویا مساوات!این وقاحت شما ثمره همین حمایتهاست!
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
    0 0
    سلام ودرود خدا برحضرت آقا که چون همیشه فرمایشاتشان راهنما وراهگشای زندگی همه ماست.روحی لتراب مقدمه الفداه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس