ترامپ و اون

رئیس‌جمهور آمریکا در تازه‌ترین اظهارنظرات خود علیه دولت پیشین آمریکا مدعی شد که رهبر کره شمالی به او علاقمند است اما به 11 بار تلاش «باراک اوباما» برای تعامل با کیم پاسخی نداده است.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (دوشنبه) مدعی شد که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، برقراری ارتباط با وی را به ارتباط با «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا ترجیح می‌دهد.

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، ترامپ همچنین مدعی شد که اوباما 11 بار برای برقراری تماس با رهبر کره شمالی تلاش کرد اما هیچ جوابی از سوی وی دریافت نکرد.

ترامپ در حالی از روابط خوب میان کره شمالی با دولت فعلی آمریکا سخن به میان آورده است که چندین دور از مذاکرات رئیس‌جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی به دلیل سیاست‌های اعمال فشار واشنگتن به پیونگ‌یانگ، بدون نتیجه مانده است.

بیشتر بخوانید:

اخیراً نیز، «کیم هیونگ ریونگ»، قائم مقام فرماندهی نیروهای مسلح کره شمالی حاضر در نشست امنیتی پکن گفت که اتخاذ سیاست‌های خصمانه در قبال پیونگ یانگ عواقب جدی دربردارد.

ترامپ در خصوص کیم که تاکنون سه بار با وی دیدار کرده است، گفت: «من او را دوست دارم، او مرا دوست دارد. ما با یکدیگر کنار می‌آییم. من به او احترام می‌گذارم، او به من احترام می‌گذارد».

وی ادامه داد که در حین انتقال قدرت، اوباما به وی هشدار داده بود که جاه‌طلبی‌های هسته‌ای کره شمالی، «بزرگترین معضل است. من نمی‌دانم چطور آن را حل کنم».

ترامپ درباره اظهاراتی که اوباما درباره کره شمالی به وی گفته بود، گفت: «او به من گفت که نمی‌دانم چطور آن (مشکل کره شمالی ) را حل کنم. من گفتم: "آیا اصلا با او تماس گرفتی؟"(او پاسخ داد) نه.»

رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد که در حقیقت اوباما 11 بار برای تماس با کیم تلاش کرده است اما «آن فرد جنتلمن (کیم) پاسخ او را نداده است. اوکی؟ فقدان احترام. اما او جواب تماس مرا می‌دهد».

«بن رودز» سخنگوی شورای امنیت ملی در دوران اوباما یک ساعت بعد از اظهارنظرات ترامپ، در یک پیام توییتری گفت: «ترامپ یک دروغگوی زنجیره‌ای است (دائماً دروغ می‌گوید)» و تأکید کرد که ادعای ترامپ مبنی بر تلاش اوباما برای تعامل با کره شمالی صحت نداشته است.

پیش از این نیز ترامپ ادعاهای مشابهی را مطرح کرده بود و در ماه ژوئن (تیر و مردادماه 97) گفته بود که اوباما خواستار دیدار با کیم بوده است اما دولت وی موفق به برنامه‌ریزی برای این دیدار نشده است.

وی در حین یک کنفرانس خبری ماه ژوئن در سئول و در دیدار با «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی گفت: «رئیس‌جمهور اوباما خواستار ملاقات (با کیم) بوده است و رئیس کیم با وی ملاقات نکرده است. دولت اوباما برای دیدار التماس می‌کرده است. آنها دائما برای دیدارها التماس می‌کردند و رئیس‌ کیم با وی ملاقات نکرد».

«جیمز کلاپر» مدیر اطلاعات ملی دوران اوباما نیز در برنامه سی ان ان، این طرز تفکر ترامپ را به تمسخر گرفت و گفت: «در تمامی بحث‌ها و گفت‌وگوهایی که در دوران اوباما در خصوص کره شمالی انجام گرفت و من در آن مشارکت داشتم، حتی یک مورد را به یاد نمی‌آورم که اوباما علاقه‌ای به دیدار با رئیس کیم از خود نشان داده باشد».

 دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در آخرین دیدار ماه ژوئن خود در منطقه مرزی دو کره  توافق کردند که مذاکرات را از سربگیرند و پس از آن مذاکره‌کنندگان اتمی کره شمالی و آمریکا برای اولین بار از زمان نشست ویتنام، اوایل ماه جاری میلادی در «استکهلم» سوئد دیدار کردند که این مذاکره نیز به شکست منتهی شد و نیمه‌کاره رها شد.

کره شمالی، آمریکا را مقصر شکست مذاکرات استکهلم می‌داند و تهدید کرده که اگر آمریکا پیشنهاد جدیدی را تا پایان امسال ارائه ندهد، برنامه موشکی خود را از سرمی‌گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    1 0
    پس داستانهای عاشقانه-اتمی دونالی و کیمجون به اینجا رسیده!!!
  • CN ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    1 0
    به پای هم پیر شین.
  • احمد IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    0 0
    دیوانه چودیوانه ببیند خوشش آید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس