منچستریونایتد و لیورپول

منچستریونایتد در هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس در دیدار مقابل لیورپول در دقایق پایانی برد را از دست دادند.

به گزارش مشرق، بازی بزرگ هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با تساوی یک - یک منچستریونایتد در زمین خودش برابر لیورپول به پایان رسید.

گل‌های این بازی را مارکوس رشفورد در دقیقه 36 برای منچستر و لالانا در دقیقه 85 برای لیورپول به ثمر رساندند.

این اولین تساوی شاگردان کلوپ در این فصل از رقابت‌های لیگ جزیره پس از 8 برد متوالی بود. لیورپولی‌ها با وجود این تساوی 25 امتیازی شدند و در صدر جدول قرار دارند و منچستریونایتد هم که حال و روز خوبی ندارد با این تساوی 10 امتیازی شد.

فیلم/ خلاصه بازی منچستریونایتد ۱-۱ لیورپول

لیورپول در شب غیبت محمد صلاح نمایش چندان خوبی در اولدترافورد نداشته و نتوانست همانند بازی های قبل موقعیت های زیادی خلق کند. شیاطین سرخ اما نسبت به هفته های قبل به وضوح منظم تر بازی کردند، ولی در نهایت گل دقایق پایانی آدام لالانا باعث شد این دیدار حساس با تساوی 1-1 به پایان برسد و یورگن کلوپ همچنان در کسب پیروزی در اولدترافورد ناکام بماند.

ترکیب منچستریونایتد: دخیا، وان بیساکا، مگوایر، لیندلوف، مارکوس روخو، مک تومینای، فرد، جیمز، پریرا، یانگ، راشفورد

ترکیب لیورپول: آلیسون، آرنولد، ماتیپ، فن دایک، رابرتسون، فابینیو، هندرسون، واینالدوم، مانه، اوریگی، فیرمینو

در دقایق ابتدایی بازی اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد و جریان مسابقه بیشتر در میانه میدان دنبال شد. اولین فرصت بازی در دقیقه 10 و در محوطه جریمه منچستریونایتد ایجاد شد، اما ضربه ضعیف روبرتو فرمینو به سوی آسمان رفت.

در ادامه اگرچه یونایتد بیشتر مالک توپ و میدان بود اما نمی توانست موقعیت چندان خطرناکی روی دروازه آلیسون ایجاد کند. در دقیقه 28 وان بیساکا با نفوذ خود می توانست یونایتد را صاحب فرصت کند اما ارسال خطرناک او با حضور به موقع ویرژیل فن دایک دفع شد.

در دقیقه 34 و روی همکاری سادیو مانه و فرمینو، لیورپول می توانست به گل برسد اما ضربه ستاره برزیلی در اختیار داوید دخیا قرار گرفت.

مارکوس راشفورد متخصص گلزنی به تیم های بزرگ بوده و این بار نیز با یک جایگیری مناسب، سومین گل خود برابر لیورپول را به ثمر رساند.

اما دو دقیقه بعد یونایتد به گل رسید. ارسال زمینی دنیل جیمز با ضربه دقیق مارکوس راشفورد همراه شد و دروازه آلیسون بکر در اولدترافورد باز شد.

اما جالب اینجاست که یونایتد با شیوه مرسوم گلزنی لیورپول به گل دست یافت. در بازی های فصل قبل بارها شاهد قدرت انتقال سریع توپ از سوی بازیکنان لیورپول بعد از تصاحب توپ و رسیدن به دروازه حریف در کوتاه ترین زمان ممکن بودیم.

اما حالا یونایتد با این روش به گل دست یافت. این بار و با توپ گیری بازیکنان میزبان در میانه میدان، خیلی سریع به گل دست یافتند و ارسال دقیق دنیل جیمز توسط مارکوس راشفورد وارد دروازه آلیسون شد. روی صحنه گل اندی رابرتسون نفوذ کرده بود و یونایتد با استفاده از فضای به وجود آمده پشت سر وی، در ده ثانیه و با سه ضربه به گل رسید.

با ورود VAR به لیگ برتر، حالا اشتباهات داوری به حداقل رسیده و با هند سادیو مانه، گل مرسی سایدی ها مردود اعلام شد.

در اواخر نیمه اول و روی اشتباه ویکتور لیندلوف، لیورپول توسط سادیو مانه به گل دست یافت، اما این گل به دلیل هند ستاره سنگالی مردود اعلام شده و یونایتد در نهایت با برتری 0-1 راهی رختکن شد.

در دقایق ابتدایی نیمه دوم اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد و بازی بیشتر در میانه میدان دنبال شد. در ادامه مرسی سایدی ها به دنبال یافتن روزنه ای برای خلق موقعیت بودند، اما دفاع منسجم یونایتد چنین اجازه ای به آنها نمی داد.

در دقیقه 63 چمبرلین از فاصله ای دور اقدام به ضربه زدن کرد اما شوت او راهی به دروازه داوید دخیا نیافت. در اواسط نیمه دوم مارکوس راشفورد می توانست با ضربه ای زیبا گل دوم یونایتد و خودش را به ثمر برساند، اما شوت او با اختلاف کمی به بیرون رفت.

در دقیقه 73 این بار فرد در گوشه محوطه لیورپول صاحب بخت گلزنی شد، اما ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه آلیسون راهی بیرون زمین شد. در ادامه روبرتو فرمینو در محوطه جریمه یونایتد می توانست گلزنی کند اما ضربه سر آرام او در اختیار دخیا قرار گرفت.

آدام لالانا از معدود موقعیت های لیورپول بهترین بهره را برده و روند شکست ناپذیری تیمش را استمرار بخشید.

اما در دقیقه 85 لیورپول به گل تساوی دست یافت. با ارسال زمینی اندی رابرتسون از سمت چپ، با غفلت مدافعان یونایتد این آدام لالانا بود که با جایگیری خوب در مقابل دروازه موفق شد با یک ضربه دقیق گل تساوی را به ثمر برساند.

لحظاتی بعد آرنولد از گوشه محوطه شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد اما ضربه او از کنار دروازه یونایتد به بیرون رفت. در ثانیه پایانی ضربه زیبایی چمبرلین راهی به دروازه یونایتد نیافت و در نهایت این دیدار با تساوی 1-1 به پایان رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس