کد خبر 1003068
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
دومینیک راب

وزیر امور خارجه انگلیس گفت به‌نظر می‌رسد دولت تعداد رأی کافی برای تصویب توافق برگزیت حاصل شده در بروکسل را داشته باشد.

به گزارش مشرق، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس گفت، به‌نظر می‌رسد دولت بتواند تعداد آرای لازم برای تصویب توافق با بروکسل را در پارلمان کسب کند.

بیشتر بخوانید:

جانسون: مخالفان برگزیت هم‌دستان اتحادیه اروپا هستند

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، راب روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه «بی‌بی‌سی» گفت اطمینان دارد که بریتانیا در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) اتحادیه اروپا را ترک می‌کند و پارلمان نمی‌تواند مانع اقدام نخست‌وزیر در این زمینه شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس گفت: «او (نخست‌وزیر) توافق را به‌دست آورده است. به‌نظر می‌رسد تعداد [رأی کافی] در مجلس عوام را داشته باشیم. چرا پارلمان بر آن اصراری ندارد؟ این کاری است که هفته آینده انجام خواهیم داد».

قرار بود رأی‌گیری درباره توافق برگزیت روز گذشته (شنبه) در پارلمان انجام شود. اما پس از آن‌که پارلمان در جلسه روز شنبه متممی را مورد تصویب قرار داد که طبق آن بدون اطمینان از اعمال کامل تدابیر لازم، برگزیت قابل اجرا نخواهد بود.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در اعتراض به تصویب این متمم پارلمان را ترک کرد و رأی‌گیری درخصوص تصویب توافق برگزیت لغو شد. با این حال «جان برکاو» سخنگوی مجلس عوام اعلام کرد، دولت در صورت تمایل می‌تواند روز دوشنبه برای به رأی گذاشتن این توافق در پارلمان حاضر شود.

طبق برنامه اعلام شده جانسون برای اجرای برگزیت، دولت در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) با توافق یا بدون توافق اتحادیه اروپا را ترک می‌کند. او در واکنش به تصویب متمم لتوین پیش از ترک پارلمان گفت: «با اتحادیه اروپا در مورد اعمال تأخیر [در اجرای برگزیت] مذاکره نخواهم کرد و قانون هم نمی‌تواند مرا مجبور به این کار کند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس