اربعین

در حالی برخی جریان ها با انتساب خود به اهل سنت، مدعی اند زیارت قبور، اشکال شرعی دارد که علمای اهل سنت به صراحت این ادعا را رد کرده و حتی خودشان به زیارت اهل بیت(علیهم السلام) می‌روند.

به گزارش مشرق، هر ساله با نزدیک شدن اربعین حسینی، خیل عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین (علیه السلام) از نقاط مختلف دنیا، برای تجدید پیمان با اباعبدالله الحسین(علیه السلام) و نشان دادن قدرت مسلمانان راهی کربلا می شوند.

این همایش عظیم مسلمانان، برای کسانی که به دنبال تفرقه اندازی میان امت اسلام اند، گران تمام شده و هر ساله با پخش برنامه های مختلف در رسانه های خود و به خصوص رسانه های سعودی و وهابی، سعی می کنند با مطرح کردن شبهه‌های قدیمی، مثلا مسلمانان را از حضور در این راهپیمایی منصرف کنند.

بیشتر بخوانید:

عالم اهل سنت: به زیارت قبر سیدنا حسین بروید +فیلم

ماموستا عابد نقیبی، امام جمعه اهل سنت و رئیس شورای افتای سقز در واکنش به این شبهه‌ها گفت: «پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) می فرمایند "من زارنی فی مماتی فکانما زارنی فی حیاتی؛ هرکسی، مرا پس از مرگ زیارت کند، گویی مرا در زمان حیات زیارت کرده است." این حدیث پیامبر بزرگوار اسلام، یک حدیث کاملا صحیح است و تمام علمای اهل سنت این حدیث را صحیح می دانند و این شامل تمام خانواده و اهل بیت پیامبر هم می شود.»

این عالم اهل سنت در ادامه افزود: « با توجه به استناد این حدیث پیامبر و احادیث دیگر که ما منابع زیادی داریم که علمای بزرگ اسلام تاکید زیادی به زیارت داشتند؛ به هر حال ما اهل سنت هم کاملا به  این بحث زیارت اعتقاد داریم و کسانی هم که به این زیارت اعتقاد ندارند از اهل سنت نیستند. ما هم در فضای مجازی و هم در کتاب‌ها دیده ایم که افرادی خودشان را منتسب می کنند به اهل سنت که به زیارت قبور اعتقاد ندارند. اینها یک تفکر خارج از تفکر حضرت امام شافعی و خارج از این ۴ مذهب را دارند. این سخن (نهی از زیارت) استنباط این افراد برای خودشان است و برای ما (جامعه اهل سنت) قابل قبول نیست.»

ماموستا نقیبی درباره پیاده روی اربعین نیز گفت: «پیاده رفتن امروزه، یکی از شعائر اسلامی است. با توجه به وضعیت مسلمانان در دنیا و  نگاه دشمنان اسلام به همه مسلمانان، بیشتر از گذشته می طلبد که به شعائر الهی توجه داشته باشند. این زیارت قبور که امروز هم در اربعین می بینیم و هم بزرگان و روحانیون اهل سنت با پای پیاده به زیارت کربلا می روند، این یکی از شعائر است. دشمنان اسلام بفهمند که ما امروز اینقدر به بحث زیارت اعتقاد داریم که ما (اهل سنت) حاضر هستیم با پای پیاده و بدون کفش به زیارت این بزرگان برویم. این یک شعار است در برابر دشمنان اسلام. یک نوع اتحاد و همبستگی است بین مذاهب و هیچ اشکالی ندارد.»

دانلود

منبع: جام نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    5 3
    بارک الله.
  • شهریار IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    4 1
    سلام. در قرآن آیه ای داریم که امر می فرماید به دوستی با اهل بیت حضرت پیامبر صلوات الله علیه. برادران اهل سنت قطعا و یقینا حضرت امام حسین ع از اهل بیت هستند. و کسانی که با ایشان جنگیده اند با قرآن جنگیده اند.
  • نزاعي IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    4 1
    سلام اللهم ارزقنا شفاعت الحسين ع يوم الورود ... درود بر برادران اهل سنت بصير و آگاه
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    3 0
    اهل سنت فاتحه خواندن بر قبور را روا می دانند اما شفاهت خواستن از اهل قبور را جایز نمی دانند واین راخلاف سنت رسول اله وائمه میدانند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس