کد خبر 1001665
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
عربستان - فلسطین

هفته چهارم مرحله دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین آبستن حوادث بسیاری خواهد بود و چند بازی حیثیتی در آن به انجام می‌رسد.

به گزارش مشرق، هفته چهارم مرحله دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین فردا (سه شنبه) با انجام ۱۶ بازی در گروه‌های هشت‌گانه پیگیری خواهد شد. مسابقاتی که هرکدام در نوع خود حساسیت‌هایی دارد. با این حال ۲ بازی از میان دیدارهای فردا به جز اتفاقات فنی، حواشی زیادی را نیز در پی خواهد داشت و همین مساله به جذابیت آنها خواهد افزود.

هجدهمین تقابل بحرین و ایران در حالی به انجام می‌رسد که این ۲ تیم هیچوقت رابطه خوبی باهم نداشته‌اند. بحرینی‌ها در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ موفق شدند ایران را شکست دهند و مانع از جهانی شدن شاگردان بلاژویچ شوند. نکته بحث برانگیز این بود که بازیکنان این تیم بعد از برد مقابل ایران پرچم عربستان را به اهتزاز درآوردند و با آن دور افتخار زدند. آنها پاداش ویژه‌ای از عربستانی‌ها گرفته بودند تا ایران را متوقف کنند. با این نتیجه عربستان به جام جهانی رفت. پس از آن همیشه جدال‌های ایران و بحرین حساسیت‌های زیادی داشته و پیروزی در آن برای طرفداران هر ۲ طرف از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار بوده است. با این حال حساسیت این بازی اصلا با ۲ دیدار دیگری که درباره‌اش صحبت خواهیم کرد به چشم نخواهد آمد.

فلسطین – عربستان

در گروه چهارم، تیم ملی فوتبال فلسطین باید از عربستان سعودی میزبانی کند. دیداری که در ورزشگاه "فیصل الحسینی" واقع در شهر رام‌الله به انجام خواهد رسید. حضور عربستانی‌ها در این شهر با اسکورت و حمایت ویژه نیروهای صهیونیستی همراه بوده و همین مساله اعتراض مردم فلسطین را در پی داشته است. آنها به شدت مخالف حضور عربستانی‌ها هستند. همین مساله به حساسیت‌های بازی افزوده است. شاگردان هروه رنار هم‌اکنون با یک برد و یک تساوی و چهار امتیاز در صدر جدول قرار دارند و فلسطین با یک برد و یک باخت و سه امتیاز در رتبه چهارم جای دارد. این ۲ تیم آخرین بار چهار سال پیش در این ورزشگاه به مصاف هم رفتند که با تساوی بدون گل به پایان رسید.

کره شمالی – کره جنوبی

بعد از جنگ ۲ کره حدفاصل سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی، این کشور متحد به ۲ بخش و متعاقب آن به ۲ کشور کره شمالی و جنوبی تبدیل شد و میان مردم دیواری کشیده شد که حالا نزدیک به ۷۰ است پابرجا مانده و اختلافات همچنان بین دولتمردان آنها فراوان است. حالا تیم ملی کره جنوبی با تمام ستاره‌هایش ۴۰ دقیقه پرواز کرد تا به بخش شمالی کره و شهر پیونگ‌یانگ برسد. آنها باید فردا در زمین چمن مصنوعی ورزشگاه "کیم ایل سونگ"، پادشاه فقید شمالی‌ها به میدان بروند. دیداری که پوشش تلویزیونی ندارد و هیچ هواداری از کره جنوبی در آن حضور نخواهد داشت. باید دید نتیجه این مسابقه حیثیتی چه خواهد شد. "کیم جونگ اون" رهبر جوان کره شمالی احتمالا از نزدیک شاهد این دیدار خواهد بود. هر ۲ تیم تا به اینجا با ۶ امتیاز در صدر جدول گروه هشتم قرار گرفته‌اند و گلی هم وارد دروازه‌شان نشده است.

دیگر دیدارهای هفته چهارم مرحله دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین از قرار زیر است:

فیلیپین – چین

سوریه – گوام

چین تایپه – استرالیا

اردن – نپال

کامبوج – عراق

سنگاپور – ازبکستان

هند – بنگلادش

قطر – عمان

مغولستان – قرقیزستان

تاجیکستان – ژاپن

اندونزی – ویتنام

تایلند – امارات

سریلانکا - لبنان

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس