علی‌محمد نمازی

"انتشار دروغ برای شستن گناه لیدر اصلاح‌طلبان"؛ یک چهره جریان چپ فرمان لیدر اصلاح‌طلبان برای حضور مشروط در انتخابات را انکار کرد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

بیماری امنیتی وزیر اسبق اطلاعات!

«علی یونسی»، فعال اصلاح‌طلب، وزیر اسبق اطلاعات و مشاور رئیس‌جمهور روحانی به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که سایت جماران آنرا منتشر کرده، گفته است:

«وقتی انقلاب پیروز شده بود، گروه فرقان اولین گروه مذهبی بود که دست به ترور زد و شهید مطهری را از ما گرفت، وقتی نیروهای این گروه دستگیر شدند، هیچ یک از ما به خودمان اجازه نمی‌دادیم یک سیلی به آنها بزنیم، اما فضای الان به‌گونه‌ای شده است که مذهبی و غیر مذهبی از خشونت برخی می‌ترسند»!

او در ادامه می‌افزاید:

این درحالی است که آن زمان اوج انقلاب و انقلابیگری بود و ما این چنین مراعات افراد را می‌کردیم. روی منبرها، همواره به کمونیست‌ها سرکوفت می‌زدیم و می‌گفتیم از نظر شما، هدف وسیله را توجیه می‌کند اما ما مسلمان‌ها برای رسیدن به هدف، به هر وسیله‌ای متوسل نمی‌شویم. بعد هم مثال حضرت علی(ع) را برای آنها می‌زدیم و می‌گفتیم ایشان برای ابن ملجم هم حق قائل بود و می‌گفت کسی حق ندارد جز مجازات شرعی و قانونی، چیزی فراتر بر او تحمیل کند. حضرت علی(ع) می‌گفت، از همین غذا که به من می‌دهید، به او هم بدهید. در هرحال، تنگ‌نظری‌ها و رفتارهای خشن که به آن گرفتار شده‌ایم، فضا را به گونه‌ای کرده که برخی منکرات به معروف تبدیل شده است و دیگر کسی هم نمی‌تواند با این افراد مخالفت کند. این مسأله به اسلام و انقلاب ضربه زیادی زده است چون برای رسیدن به هدف، به وسیله‌های نامشروع متوسل می‌شوند. ما برای شکنجه هیچ توجیهی نداریم؛ نه توجیه شرعی و نه قانونی. مثلاً شنود، مثلاً سخت‌گیری، مثلاً دروغ گفتن به متهم، مثلاً سخت‌گیری‌های بیجا و انواع و اقسام چیزهایی که امروز متأسفانه گاهی رخ می‌دهد.»[۱]

*بدیهیست که یونسی هیچ سندی برای ادعای خود مبنی بر وجود خشونت و شکنجه در سیستم‌های امنیتی نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد و اگر داشت ارائه می‌کرد.

تنها سند اصلاح‌طلبان از شکنجه مربوط می‌شود به ادعای کروبی در سال ۸۸ مبنی بر تجاوز به برخی بازداشت‌شدگان که هیچگاه دلیل یا شاهدی برای آن اقامه نشد و مقامات مرتبط نیز این ادعا را تکذیب کردند.

جالب است که حتی دستگیرشدگان وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران که بعداً از زندان آزاد شدند نیز هیچیک تاکنون سند یا ادعای متقنی دالّ بر شکنجه و خشونت در این نهادها ارائه نکرده‌اند.

امثال "مازیار بهاری" خبرنگار نیوزویک از جمله این چهره‌هاست که پس از خروج از کشور داعیه‌دار خشونت در سیستم‌های امنیتی ایران شد اما با اینکه خود در مقطعی در بازداشت سرویس‌های امنیتی جمهوری اسلامی بود نیز هیچگاه نتوانست سند متقنی را در این باره ارائه کند.

سارا شورد، جاسوس آمریکایی در ایران نیز نفر بعدی بود که پس از خروج از ایران ادعا کرد در زندان‌های امنیتی ایران مورد تجاوز قرار گرفته اما بصورت پلکانی ادعای خود را پس گرفت و در نهایت اینطور گفت که منظورش از تجاوز این بوده است که گاهی بازجویان با او بلندتر از حد معمول صحبت می‌کرده‌اند یا اینکه صداهای بلندی می‌شنیده است!

جالب است که حتی مادر خانم شورد نیز در مصاحبه‌ای با مازیار بهاری و هنگامی که بهاری قصد داشت القا کند برهنه شدن خانم شورد برای بازرسی و پوشیدن لباس زندان نیز تجاوز بوده است با عصبانیت به بهاری گفت که این تجاوز نیست و سارا هم انقدر بزرگ هست که تشخیص دهد مورد تجاوز قرار گرفته است یا نه!

برخی کارشناسان معتقدند اساساً توفیقات سرویس‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران به دلیل دوری‌گزینی این نهادها از مقولات غیر شرعی و التزام آنها به اخلاقیات است.

کسانی از اصلاح‌طلبان پیش از این و در جریان قتل همسر دوم محمدعلی نجفی نیز سرویس‌های امنیتی کشورمان را به پرستوسازی متهم کردند.

لازم به ذکر است که ممکن است گاهی یک فرد دچار یک اشتباه شود و رفتاری مبتنی بر خشونت از او سر بزند اما این مقوله نه در سرویس‌های امنیتی جمهوری اسلامی رویه است و نه مسئولان کشور هیچ موافقتی با آن دارند.

دستگاه قضایی نیز مقولات مرتبط با اشتباهات صورت گرفته در فرایندهای بازداشت، بازجویی و زندان را مورد بررسی قرار می‌دهد و این نشان از التزام نظام اسلامی به شرع مقدس اسلام است. شاهد این قضیه نیز جریاناتی مثل بازداشتگاه کهریزک در سال ۸۸ و یا پرونده ستار بهشتی است که با واکنش شدید نظام اسلامی مواجه شد.

پیش از این افشاگری‌هایی مبنی بر پرونده خشونت برخی اصلاح‌طلبان که در دهه ۶۰ بازجوی امنیتی بوده‌اند و به‌واسطه همین رفتارها از سیستم طرد شدند نیز منتشر شده است...[۲]

***

از ابتدای سال جاری تاکنون رخ داده است:

۳۲۰ مورد حمله سگ‌های صاحب‌دار به مردم قم!

معاون عمرانی فرمانداری قم در جلسه کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری گفته است: از ابتدای سال جاری۳۲۰ مورد گزش توسط سگ‌های دارای صاحب گزارش‌شده که باید این افراد را نسبت به قوانین ملی و شرعی در رابطه با نگهداری سگ و مخاطرات آن به‌درستی آشنا کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، علی طالبی همچنین تصریح می‌کند: صداوسیما و رسانه‌های استان باید نسبت به اطلاع‌رسانی جامع در رابطه با خطرات گزش حیوانات ناقل به انسان اقدام کنند.

او در ادامه می‌افزاید: باید آمار دقیقی از تعداد سگ‌های نگهبان و روند ساماندهی و قلاده گذاری آن‌ها اقدام لازم صورت بگیرد.[۳]

*این آمار به هیچ‌وجه زیبنده استان مذهبی قم نیست.

ضمن اینکه در این رابطه حتما بایستی اهمال نهادهای ذیربط نیز در نظر گرفته شود تا جان مردم بیش از این به خطر نیافتد.

زیرا در ماجرای قم باید برخی فروض ضد امنیتی را نیز در این رابطه در نظر گرفت...

می‌توان این فرض را متصور بود که عموم گزش‌های اشاره شده در هنگام خیابان‌گردی سگ‌های خانگی و یا هنگامی که صاحبانشان آنها را به میان انسان‌ها آورده‌اند رخ داده است.

مقوله‌ای که طبق قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران ممنوع و غیر قانونی تلقی شده و پلیس هم موظف به برخورد با این مسئله است.

به نظر می‌رسد دستگاه قضایی نیز در این زمینه بایستی فعالیت بیشتری داشته باشد و نسبت به سنگین‌تر شدن جرم خطرناک سگ‌گردانی اقدام کند.

طی ماه‌های اخیر چندین مورد از حمله سگان به مردم در تهران نیز گزارش شده است.

***

انتشار دروغ برای شستن گناه لیدر اصلاح‌طلبان

علی‌محمد نمازی، از اعضای ارشد حزب کارگزاران سازندگی به تازگی طی یادداشتی که در روزنامه آرمان ملی منتشر کرد با تأکید بر اینکه رویکرد اصلاح‌طلبان مشارکت حداکثری در انتخابات خواهد بود، نوشته است:

«اصلاح‌طلبان که در راس آن‌ها رئیس دولت اصلاحات قرار گرفته، از انتخابات بدون قید و شرط حمایت کرده‌اند! »

او همچنین می‌افزاید: شخصیت‌های دیگر مانند بهزاد نبوی و همچنین حزب کارگزاران سازندگی و احزاب دیگر می‌خواهند که ضمن بیان مطالبات و صحبت‌های خود زمینه تعامل را فراهم کنند و از طرفی آمادگی خود را برای شرکت در انتخابات اعلام کرده‌اند.[۴]

*متأسفانه چیزی که در بند اول بر قلم آقای نمازی جاری شده سخن ناراست است!

زیرا لیدر اصلاح‌طلبان اول کسی بود که با حمایت از تئوری مشارکت مشروط حجاریان یا همان «تحریم خاموش» انتخابات گفت: «اصلاح‌طلبان نمی توانند به هر قیمتی وارد انتخابات شوند.»[۵]

البته سایر اظهارات نمازی صحیح است و کسانی مثل بهزاد نبوی حتی از این گفته‌اند که هر تئوری به جز حضور حداکثری در انتخابات احمقانه است. [۶]

مع‌الوصف اما به نظر نمی‌رسد صدای این طیف از "اصلاح‌طلبان معتقد به حضور در انتخابات" به جایی برسد و طرفداران تحریم خاموش که از قضا یک بوق بزرگ را نیز بر روی ماشین خود نصب کرده‌اند؛ نمایه اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی خواهند شد. کسانی که گفته‌اند یک لیست را به شورای نگهبان خواهند داد و اگر این لیست تأیید نشود (که بعید است بشود!) آنها نیز انتخابات را تحریم می‌کنند و با مردم تحریم‌کننده نیز هماهنگ می‌شوند! [۷]

کسانی از این طیف همچنین خواستار تظاهرات میلیونی در خیابان‌ها با استفاده از فرصت انتخابات شده‌اند. [۸]

***

۱_https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-۱۲۷۳۷۷۷

۲_https://tn.ai/۱۴۳۸۸۳۲

۳_www.irna.ir/news/۸۳۵۱۷۱۸۲/

۴_http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/۲۷۲۹۱۲

۵_mshrgh.ir/۹۷۶۴۰۲

۶_mshrgh.ir/۹۹۴۵۵۷

۷_mshrgh.ir/۹۳۸۲۰۰

۸_mshrgh.ir/۱۰۰۰۰۰۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    ازپلیس خواهش میکنم التماس میکنم باسگ سگ گردانی برخورد شدید تر بفرماییند
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
      24 2
      پلیس باید به منازل کسانی که سگ دارن سرکشی کنه و وضعیت زیست سگهارو بررسی کنه . اگه به حیوان ظلم میشه باید آزادش کنه .
  • سید IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    هرچه نادان تر، اصلاح طلب تر و هرچه اصلاح طلب تر، تهوع آورتر! کاش برای خود عنوان دیگری می گُزیدند! اصلاح طلبی و این جماعت پلشت؟!!
  • GB ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    39 74
    واقعا اینا دچار توهمن تو بازداشتگاهها با چای وشیرینی از مظنونین پذیرایی میشه ، مشرق من جونم رو برای رهبر میدیم ولی معتقدم دروغگویی شما مدعیان ولایتمداری ضررش از نفاق اصلاح طلبان بیشتره
    • امین IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
      16 3
      من جونم به هیکس نمیدم اجبارا به عزرائیل. و...تر ازتو حسن روحانی است
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    52 31
    کسی نیست که نداند اصلاح طلبی همان ضدانقلابی است و تمام خیانت ها ،آشوبها، دروغ پردازیها، و وطن فروشی ها توسط این طیف ثروت پرست و شهوتران تولید و اشاعه میشوند
  • محسن121 IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    35 18
    قاتل را سیلی نمی زدید؟؟؟؟؟؟ مذهب قاتل ها برای شما ترس آورد ؟ باید از خدا می ترسیدید آقای یونسی
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    40 26
    یونسی هیچج سندی نداره؟؟؟؟؟؟؟؟همین دیروز مدیر مسئول روزنامه جوان که از خودتونه گفت درباره ستار بهشتی ظلم شد.البته وقتی خودتون رو به خواب زدید نمیش
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
      14 3
      تو البانی نشستی فقط تایپ میکنی؟ متن رو بخون که درباره بهشتی هم توضیح داده
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
      11 2
      متن رو بخون که اینطوری ضایع نشی
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    68 22
    آقایان سگ گردانی حتی با قلاده حس ناامنی برای شهروندان ایجاد مینماید. از دست برخی ها تعداد سگ های ولگرد و ناقل بیماری در حال افزایش میباشد.
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    26 11
    اره هیچ سند متقنی ندارند پس ظلمی صورت نگرفته تمام هاهاهاه
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    35 10
    سگ گردانی باید ممنوع بشه. دیگه دارن مسخره شو در میارن...
  • RU ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    41 14
    چرا بعضی خود را به نفهمی می زنند؟ سگ برای قدم زدن در خیابان نیست! چرا کسی اسب را در قفس نمی گذارد تا برایش چهچهه بخواند!؟ هر حیوان و وسیله ای جا و مکانی دارد! سگ برای مراقب و پاسبانی از دام و بز و گوسفند در کوه و صحرا ست!
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    20 1
    فقط این تیکش : " سارا شورد، جاسوس آمریکایی در ایران نیز نفر بعدی بود که پس از خروج از ایران ادعا کرد در زندان‌های امنیتی ایران مورد تجاوز قرار گرفته اما بصورت پلکانی ادعای خود را پس گرفت و در نهایت اینطور گفت که منظورش از تجاوز این بوده است که گاهی بازجویان با او بلندتر از حد معمول صحبت می‌کرده‌اند یا اینکه صداهای بلندی می‌شنیده است "
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    23 7
    دوست عزیز طرف خودش تو قوه فضاییه بود ، وزیر اطلاعات بوده، اون وقت شما جوری می‌گی چرت می‌گه که انگار یه نفر تو یکی از روستاهای نروژ درباره این مسائل حرف زده
  • دهاتی IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    11 0
    باید یه فکری کردن یه عده سگ های خیلی وحشی پرورش دادن که تو خیابون یا جلو مدرسه ها حمله کنن انقدر سگهای خطرناکی هستن که دیدنشون ادم را میترسونه این نقشه است .
  • رضا IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    8 4
    در زمان وزیری ایشان قضیه قتل های زنجیره ای و بعد شکنجه همسر سعید امامی مگر اتفاق نیفتاد؟ باید فکری بحال اصلاح طلبان کرد تا مملکت را به باد فنا نداده اند.
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    6 5
    :...هیچ سندی برای ادعای خود مبنی بر وجود خشونت و شکنجه..." معمولا جایی ثبت نمیشه که برای کسی دردسر بشه. بابا تو روبه جان هر کی دوست دارین برای مخاطب خود شعور قایل شوید باور کنید راه دوری که نمیره هیچ ، بر دل هم می نشیند
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
      7 5
      از آلبانی چه خبر؟
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    2 0
    پناه بر خدا، که آغشتگی به پول و پست و دنیای دو روزه، ما را به چه قساوتها در حق هم نوعمان می کشاند....پناه بر خدا
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    7 0
    آفای یونسی بهتر ه به جای این حرفها دور اطراف و هم حزبی های خود را نصیحت کنید واز خدا وروز قیامت و حتی عواقب این دنیا بترسانید که چرا وضع مملکت را این طور کردند؟ و این چه نوع مدیریت اقتصادی است؟ والله گرانی ها کمر مردم را شکسته به جرأت طبق فرمده بزرگان ومتکارشناسان اقتصادی فقط 30درصد مشکلات به تحریم مربوط است بقیه از بی مدیریتی و چپاول وغارت ها است اگر واقعاً انقلابی هستید وحضرت علی را که مطلب از ایشان نقل کردید دوست دارید ، به داد مردم در حوزه اقتصاد برسید .هم حزبی های شما در جبهه اصلاحات مردم را با بی مدیتی بی دین وضد انقلاب کرده و می کنند.
  • ازگارد IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    5 5
    ما در جمهوری اسلامی طوری با زندانیان برخورد میکنیم که اصلاً دوست ندارند از زندان بیرون بروند.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    11 0
    320 مورد حمله سگها به مردم خخخخخخخخ خوب سگ باید حمله کنه دیگه . خلقتش همینه . حیوان خوبیه اما خلقتش برای حمله و درندگی است.
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    6 2
    اقای یونسی چون خودش نقطه ضعف داره از اطلاعات میترسه
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    2 2
    چرا هيچ نهادي به مشكل كلاغ ها و سرو صداي آنها در ائل صبح رسيدگي نمي كند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس