تیم ملی فوتبال بحرین

سومین دیدار تیم ملی تیم ملی فوتبال کشورمان در راه رسیدن به جام جهانی در دور مقدماتی مسابقات ۲۰۲۲ قطر در بحرین برگزار می شود.

سرویس ورزش مشرق – تیم ملی فوتبال ایران در سومین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا از ساعت ۲۰ امشب (سه شنبه) در بحرین به مصاف تیم ملی این کشور خواهد رفت. برای شناخت هر چه بهتر و بیشتر حریف سوم تیم ملی کشورمان در گروه C به بررسی نتایج و سوابق تیم ملی فوتبال بحرین پرداختیم.

*فدراسیون ۵۶ ساله!

فدراسیون فوتبال کشور بحرین از سال ۱۹۶۶ از سوی فدارسیون جهانی به رسمیت شناخته شده و عضو فیفا شد. البته این فدراسیون ۱۵ سال پیش از آن تأسیس شده بود و از سال ۱۹۵۱ فعالیتش را آغاز کرده بود.

*اولین بازی و تساوی پرگل!

بحرینی ها در همان سالی که عضو فیفا شدند در اولین دیدار رسمی خود با نتیجه ۴-۴ مقابل کویت به یک تساوی پرگل دست یافتند.

*رنکینگ سه رقمی!

تیم ملی فوتبال بحرین در جدول رنکینگ فیفا تیم یکصد و پنجم جدول است. البته این کشور سابقه رسیدن به رنکینگ صد و سی و نهم فیفا را هم در کارنامه دارد ولی در سوی مقابل این تیم یک بار تا رده چهل و چهارم رنکینگ فیفا هم بالا رفته است.

*مربی تازه وارد!

از آگوست سال ۲۰۱۹ هدایت تیم ملی فوتبال بحرین به هلیو سوسا اهل کشور پرتغال سپرده شده است. این مربی تازه وارد اهداف بلند مدت و بزرگی برای مسئولان فدراسیون فوتبال بحرین ترسیم کرده است.

*بحرین با سوسا فقط یکبار باخته!

سوسا بعد از جام ملتهای ۲۰۱۹ سرمربی بحرین و جایگزین میروسلاو سوکاپ اهل جمهوری چک شد. تیم بحرین در این مدت با هدایت این مربی در رقابتهای قهرمانی غرب آسیا ۳ برد و یک تساوی بدست آورد و در پایان با شکست عراق در دیدار فینال قهرمان مسابقات شد.

پس از آن در دور انتخابی جام جهانی با عراق ۱-۱ کرده و کامبوج را ۰-۱ شکست داده و سومین دیدارش در این چارچوب روبروی ایران است. البته این تیم چند روز قبل هم در دیداری دوستانه با نتیجه ۲-۳ به تیم ملی آذربایجان باخت.

بیشتر بخوانید:
 

طلسم ۱۸ ساله ایران در خاک بحرین/ بهترین فرصت انتقام گرفتن از خوش خدمتانِ سعودی!
 

خاطره تلخ شهریار از بحرین/ روزی که علی دایی مرگ را دریبل زد +عکس و فیلم

*۶ حضور در جام ملتهای آسیا!

تیم ملی فوتبال بحرین در این سالها توانسته ۶ بار به دور نهایی رقابتهای جام ملتهای آسیا راه پیدا کند.

*بهترین افتخار بحرین!

بحرینی ها در جام ملتهای آسیا هرگز به دیدار نهایی راه پیدا نکرده اند ولی یکدوره در سال ۲۰۰۴ و جام ملتهای چین در دیدار رده بندی روبروی تیم ملی کشورمان قرار گرفته و با شکست ۴-۲ به ایران به عنوان چهارمی دست پیدا کردند. این تیم قبل و بعد از آن تاریخ هرگز عنوانی بهتر در آسیا دشت نکردند.

*در حسرت جام جهانی!

مدیران فدراسیون فوتبال بحرین به بهانه رسیدن به جام جهانی تاکنون هزینه های هنگفتی در رده های پایه ای فوتبال خود انجام داده اند ولی هرگز موفق به حضور در مرحله پایانی جام جهانی نشده اند و تنها یک بار تا پلی آف رفتند اما در نهایت با باخت برابر ترینیدادوتوباگو از صعود به جام جهانی ۲۰۰۶ بازماندند.

*بهترین و بدترین باخت!

بهترین پیروزی تیم ملی فوتبال بحرین در تاریخ این کشور به پیروزی ۱۰ بر صفر این تیم مقابل اندونزی برمی گردد که در سال ۲۰۱۲ رقم خورد. در نقطه مقابل بدترین شکست این تیم هم ۴۵ سال قبل در دیدار روبروی عراق رقم خورد که بحرین با نتیجه ۱-۱۰ مغلوب این کشور عربی شد. آن دیدار دومین مسابقه رسمی تیم ملی بحرین هم محسوب می شد.

*بهترین گلزن تاریخ بحرین!

"اسماعیل عبداللطیف" در تاریخ فوتبال بحرین بیشترین تعداد گل زده ملی را به نام خود ثبت کرده است. این بازیکن با ۴۱ گل زده و ۳۳ سال سن هنوز هم در رده ملی برای تیم بحرین توپ می زند.

*بیشترین بازی ملی!

"سلمان عیسی" یکی از بازیکنان فوتبال بحرین با ۱۵۶ بار پوشیدن پیراهن تیم ملی فوتبال کشورش بیشترین بازی ملی را در جمع همه فوتبالی های کشورش دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    1 0
    بجای تیم فلی چند تا نیرو درست و حسابی بفرستید آل خلیفه رو نابود کنند
  • ناشناس IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    0 0
    فدراسیون کشور بحرین سال 1966 تشکیل شده و به عضویت فیفا در اومده !!!! احتمالن اشتباهی شده چون اون زمان کشور بحرینی وجود نداشته و جزئی از ایران بوده و شاه اون رو سال 1971 واگذار کرده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس