کد خبر 1000982
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
خروج زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه

سردار سلیمانی گفت: ۳۰ هزار نیروی انتظامی در مسیر حرکت زائرین در حال خدمت رسانی هستند و با کاهش زمان کنترل افراد به ۳ ثانیه، خطا نیز کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، سردار سلیمانی جانشین فرماندهی ناجا با حضور در سازمان وظیفه عمومی درباره حضور پلیس در راهپیمایی اربعین گفت: نیروی انتظامی مفتخر است که پا به پای امت اسلام در خصوص راهپیمایی نقش آفرینی اصلی داشته باشد. امسال از اول محرم ۳ میلیون نفر وارد عراق شدند و از اول صفر بیش از دو و نیم‌میلیون نفر از کشور خارج شده اند و تا اخر هفته پیش بینی می‌شود مرز ۴ میلیون نفر هم عبور کند و امکان افزایش تا مرز ۵ میلیون نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

برگه تردد موقت چیست و چگونه میتوان از آن استفاده کرد؟

رکورد کنترل افراد در مرزها سه ثانیه/ ۳۰هزار نیروی پلیس در مرزها مستقر هستند/ پیش بینی ما ۵ میلیون زائر است

وی با اشاره به اینکه حضور ۲۰ میلیون مسلمان در عراق افتخار ما و اسلام است، افزود: هیچ سازمانی به اندازه ناجا در این امر مشارکت نداشته است. ناجا با اعزام ۳۰هزار نیرو، ۲۸۰گیت بازرسی، ۱۵۰۰گشت راهور و ۱۸۰۰گشت انتطامی در مرزها وجود دارد. همچنین مسیر زائرین با پهباد، بالگرد و نیروی پیاده و سوار به صورت پنهان و اشکار کنترل می‌شود.

سردار سلیمانی جانشین فرمانده ناجا درباره افزایش حقوق سربازان گفت: خدمت سربازی یک وظیفه ملی است و افراد ابتدا باید وظیفه ملی را انجام دهند و سپس دنبال اهداف شخصی باشند. همچنین باید تفاوتی بین کسانی که به موقع واجب الهی را انجام می‌دهند و بین متخلفان باشد و با خاطیان برخورد جدی صورت گیرد.

وی افزود: خانواده‌ها انتطار دارند هزینه خدمت سربازی توسط نظام تامین شود. طبق قانون حقوق، مزایای رفت و امد و فوق العاده ماموریتی وجود دارد. اما طبق قانون این مبلغ۶۰تا۹۰درصد حداقل حقوق کادر هر سال بر اساس درجه به سربازان بدهند. اما در حال حاضر در لایحه اول بین ۲۰تا۴۰درصد تنظیم شده است که انتطار افزایش داریم.

سردار سلیمانی گفت: امیدواریم با پیگیری‌های ستاد کل نیروهای مسلح، در لایحه بودجه این افزایش پیش بینی و در مجلس تصویب و از سال جدید پرداخت شود.

وی افزود: با حساب سرانگشتی نیز مشخص می‌شود که این هزینه تنها ۱۵۰۰میلیارد تومان درطول یک سال است که در بودجه قابل گنجیدن است تا با هزینه‌های حداقلی پوشش داده شود.

وی تاکید کرد: سربازان افرادی هستند که به موقع وظیفه ملی خود را انجام می‌دهند و در سرتاسر کشور خدمت رسانی می‌کنند بنابراین همه سازمان‌ها باید به سربازان خدمت رسانی کنند و آن‌ها را در انجام این وظیفه یاری کنند.

سردار سلیمانی گفت: ضرورتی ندارد که سربازان خدمت خود را بسیار دورتر از منطقه محل سکونت خود را انجام دهند. همچنین خدمت در محل سکونت نیز نیاز به کنترل دارد.

وی گفت: با برگزاری برنامه‌های بیشتر میتوان جذابیتی ایجاد برای سربازان ایجاد کرد که به خدمت تشویق شوند. کسب دانش و تجربه در قرارگاه‌های آموزشی در دوسال خدمت سربازی می‌تواند علاوه بر جذابیت، در آینده شغلی سربازان نیز تاثیرگذار باشد.

جانشین فرمانده ناجا درباره هوشمندسازی اظهار کرد: قبل از مشمولیت، حین سربازی و بعد از خدمت استفاده از این سامانه باید پیش بینی شود که تاکنون موفق بوده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس