این کارها را در پیاده‌روی اربعین نکنید!

استاندار بصره گفت: حوادث اخیر کشور عراق این بیم را به وجود آورد که ممکن است راهپیمایی اربعین از استقبال کمتری برخوردار شود، اما این استقبال چند برابری و پرشور مردم پاسخ دندان شکنی به دشمن است.

به گزارش مشرق، اسعد العیدانی استاندار بصره در نشستی که با حضور مسئولان استان خوزستان در پایانه مرزی  شلمچه به جهت رسیدگی به مشکلات زائران برگزار شد، اظهار کرد: از مسئولان جمهوری اسلامی ایران به خاطر استقبال از زائران و اعطای تسهیلات به ایشان قدردانی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

آخرین اخبار از مرزهای خسروی، مهران، شلمچه و چذابه +فیلم

وی ادامه داد: ما نیز سعی داریم تا بهترین امکانات را برای زائران فراهم آوریم، چرا که معتقدیم، خدمت به زائر اباعبدالله الحسین (ع) افتخار خدمت به سالار شهیدان را دارد.

استاندار بصره با بیان اینکه در حال انجام تمهیداتی برای خودروهای ایرانی هستیم، تصریح کرد: سعی داریم تا خودروهایی که از ایران وارد خاک عراق می‌شوند با سهولت به کار انتقال زائران بپردازند که در این خصوص، امروز نشستی برای انجام هماهنگی‌های لازم برگزار خواهیم کرد.

العیدانی با اشاره به این موضوع که در حال افزودن به مسیرهای زائران از یک به چند مسیر هستیم، عنوان کرد: خط ریلی بصره به کربلا پنج سرویس در روز است که قصد افزایش آن را داریم.

وی یادآور شد: ورود ۵۰۰ هزار زائر از مرز شلمچه به کشور عراق و افزایش آن به یک میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین، دلیل محکمی بر عشق به امام حسین (ع) و اتحاد دو کشور و اتفاق نظر بر سر اعتقادات دو طرف است.

استاندار بصره با تأکید بر اینکه غالب خدماتی که در کشور عراق به زائران ارائه می‌شود مردمی است، خاطرنشان کرد: حوادث اخیر کشور عراق این بیم را به‌وجود آورد که ممکن است راهپیمایی اربعین از استقبال کمتری برخوردار شود، اما این استقبال چند برابری و پرشور مردم پاسخ دندان شکنی به پیش‌بینی‌های دشمنان بود.

استاندار خوزستان در این نشست، به جهت همکاری‌های طرف عراقی در اعطای خدمات به زائرانی که طی توافق دو طرف بدون ویزا وارد خاک عراق شدند و موافقت با ورود خودروهای ایرانی به خاک این کشور با کمترین مدارک، از استاندار بصره تشکر و قدردانی کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس