کد خبر 1000430
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
عمران خان نمایه

رسانه‌های پاکستان اعلام کردند که عمران خان روز شنبه(فردا) برای میانجیگری میان ایران و عربستان عازم تهران خواهد شد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های پاکستان اعلام کردند که عمران خان روز شنبه(فردا) برای میانجیگری میان ایران و عربستان عازم تهران خواهد شد. 

بیشتر بخوانید:

میانجی جدید در راه تهران؟

به نوشته داون، تنها یک روز پس از تایید برنامه سفرهای آتی عمران خان به تهران و ریاض از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، منابع رسمی گفتند: نخست‌وزیر پاکستان با هدف پیشبرد ابتکار میانجیگری در منطقه فردا به ایران سفر می‌کند.

طبق این گزارش، نخست وزیر پاکستان در سفر یک روز به تهران قرار است با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در روز یکشنبه دیدار داشته باشد و سپس وی تهران را به مقصد ریاض ترک خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه پاکستانی، «محمد فیصل» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در گفتگو با رسانه‌های این کشور سفر عمران خان به تهران و عربستان را بدون مشخص کردن تاریخ این سفر تایید کرده بود و هدف از این سفر را کاهش تنش در منطقه عنوان کرد.

این دومین سفر عمران خان به تهران است، نخست وزیر پاکستان اول اردیبهشت ماه گذشته سال جاری  به ایران سفر کرد. وی همچنین در قامت نخست وزیر تاکنون پنج مرتبه به عربستان سفر کرده است.

«اعزاز چودری» وزیر خارجه سابق پاکستان در رابطه با این سفر گفت: این ابتکار تاریخی از سوی پاکستان است و البته باید به این نکته دقت کرد که این موضوع بسیار دشوار و پیچیده است. 

وی اضافه کرد: موقعیت جغرافیای و آسیب پذیر بودن منطقه از جمله نکاتی است که رهبران این کشورها ضمن درک آن باید از چنین ابتکارات استقبال کنند.

عمران خان ماه گذشته پیش از سفر به نیویورک جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، به ریاض رفت. در جریان چهارمین سفر نخست وزیر پاکستان به عربستان، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از طرف پاکستانی درخواست کرد تا برای تنش زدایی با ایران نقش آفرینی کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
    7 2
    مذاکره زیر دود اتش نفتکش ایران بصلاح نیست
  • IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    1 0
    دلواپسان ایران نفت کش ایران رو زدن تا بیفته گردن عربستان و روابط خوب نشه چون اینجوری منافعشون به خطر میفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس