عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اشکالات لایحه بودجه سال ۹۶، گفت: این بودجه بر روی ریل محافظه‌کاری و به دور از واقعیت‌ها نوشته شده است.

به گزارش مشرق، محسن کوهکن در جلسه علنی امروز مجلس و در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال آینده گفت: این شیوه بودجه‌ریزی که امکان ورود به جزئیات را به کارشناسان نمی‌دهد، مملکت را با بن‌بست مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی نیمه کاره در کشور داریم و میزان بدهی دولت به تأمین اجتماعی و سیستم بانکی نیز تقریباً در همین حد است؛ سؤال این است که میزان تحقق پرداخت این بدهی‌ها در لایحه بودجه چقدر است؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه این نوع بودجه‌نویسی برای روی ریل محافظه‌کاری صورت گرفته است، تصریح کرد: چرا کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس بدون تعارف، بودجه را ارزیابی می‌کنند، چون دقیقاً رأی مردم را ندارند و واقع‌بینانه، اشکالات بودجه را می‌گویند.

کوهکن با تأکید بر اینکه با مردم روراست باشیم و واقعیات را بگوییم، اظهار داشت: به مردم بگوییم که وضعیت به گونه‌ای است که دولت آینده فقط باید درآمدهای خود را خرج عائله‌اش کند و سفره کار عمرانی تعطیل است.

وی تصریح کرد: در این لایحه بودجه، میزان تحقق درآمدهای نفتی مشخص نیست اما مدام از پرداخت مطالبات صحبت کرده‌ایم.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: این راهی که می‌رویم، به جایی نخواهد رسید و تنها پمپاژ مشکل به دولت بعدی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس