کد خبر 948780
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱

ستاره بلژیکی و مورد علاقه زیزو در یک قدمی قلعه سیمانی است و در آن سوی میدان، ماجرای بارسلونا و گریزمان بر سر زبان‌ها افتاده و خبرساز شده است.

به گزارش مشرق، دو قطب فوتبال اسپانیا در حال انفجار دو بمب خبری هستند، هر یک به نوعی نسبت به خرید ابرستاره مورد علاقه خود خوش‌بین هستند و البته برای قطعی کردن فرآیند این انفجار خبری، زحمت زیادی کشیده شده است. ستاره بلژیکی و مورد علاقه زیزو در یک قدمی قلعه سیمانی است و مارکا حتی مدعی است خرید هازارد به پایان رسیده و مدیر برنامه‌های او از باشگاه رئال مادرید خواسته در این خصوص سکوت کند تا مشکل مالیاتی و اداری برای موکلش پیش نیاید. کارشناسان فوتبال اسپانیا اما از بعد دیگری این فرآیند را زیر ذره‌بین گرفته‌اند و وب‌سایت « آس» اسپانیا حوالی ساعت ۱۲ ظهر شنبه با این تیتر به سراغ ماجرای مادرید و هازارد رفت: «مادرید تجربه اشتباه کورتوا را درخصوص هازارد تکرار می‌کند!»
بیشتر بخوانید:

زیدان از همان ابتدای عقد قرارداد خود با مادرید البته در دوران پسا بازگشت خود، دو اسم اصلی را به دفتر مدیریت تحویل داد: «پوگبا و هازارد»، هر دو بازیکن نیز از همان ابتدا رسمی و غیررسمی موافقت خود را برای انتقال به مادرید اعلام کردند و البته خشم باشگاه مبدا را نیز برانگیختند. از دست دادن هازارد برای هر تیمی می‌تواند به منزله یک شکست باشد حتی اگر با قیمت نجومی او را به فروش برساند. در این میان علاقه مادرید به هازارد بیشتر از مورد پوگبا به چشم خورده و پررنگ‌تر به نظر می‌رسد. مشکل اصلی که زیر ذره‌بین کارشناسان نیز قرار گرفته، نحوه رفتار باشگاه رئال مادرید با مدیر برنامه‌ها و بازیکنان است. مادرید وقتی به دنبال کورتوا بود، هیچ توجهی به دروازه‌بانان تیم نداشت و در کنفرانس‌های خبری نیز طوری از ستاره‌های در حال مذاکره با آنها سخن به میان می‌آمد که گویا سایر بازیکنان ستاره نیستند و دیگر برای تیم مفید نخواهند بود. اکنون نیز زیدان در نشست‌های خبری خود چنان از هازارد سخن می‌گوید که گویا او یگانه نجات‌دهنده رئال مادرید است و بازیکنان خط میانی و حمله اصولاً سیاهی لشکر مادرید محسوب می‌شوند. این موضوع می‌تواند آرامش رئال مادرید را بر هم بزند و زیدان باید مراقب این موضوع باشد.

در آن سوی میدان، ماجرای بارسلونا و گریزمان بر سر زبان‌ها افتاده و خبرساز شده است. هیاهوی جدال بارسلونا و اتلتیکو مادرید نیز باعث نشد این موضوع از تیتر اول «اسپورت کاتالونیا» فاصله بگیرد و همچنان می‌توان چشم انتظاری را در صورت هواداران بارسلونا مشاهده کرد. گریزمان با این کار دست به خطر بزرگی زده و باید در صورت قطعی شدن این انتقال پاسخگوی عواقب آن نیز باشد. مرد شماره هفت اتلتیکو مادرید می‌تواند در کنار مسی یک توپخانه بی‌نظیر از خط‌آتش فراتر از حد تصور انسانی را بسازد. والورده البته به احترام بازیکنان تیم خود و شاید هم برای رعایت مسائل حقوقی درباره گریزمان سکوت اختیار کرده و در نشست خبری خود از خبرنگاران خواسته که درباره وی سوال نپرسند. بارتومئو، مدیرعامل باشگاه نیز ضمن آنکه تاکید بر تمدید قرارداد مسی برای همه عمر دارد، از خرید قریب‌الوقوع گریزمان سخن به میان می‌آورد و از این بابت اطمینان کامل دارد. مرد فرانسوی نیز به بارسلونا چراغ سبز نشان داده و در اوج حساسیت لالیگا، معلوم نیست با چه جراتی با پیراهن اتلتیکو مادرید، چنین چراغ سبزی را مقابل درخواست بارسلونا نگه داشته است. مدیر برنامه‌های گریزمان البته در چند روز گذشته به پاریس و مونیخ سفر داشته و مشخص نیست در این میان هدفش فقط بازارگرمی است یا اینکه واقعاً در حال مذاکره با چند باشگاه دیگر است. در هر حال مقصد اصلی این بازیکن آماده و توانمند، بارسلوناست مگر آنکه اتلتیکو مادرید دست به کار شود و قرارداد این ابرستاره را تمدید کند.

سیمئونه بابت احتمال از دست دادن گریزمان عصبانی است اما غرورش اجازه نمی‌دهد بیش از اندازه از این بازیکن کلیدی برای ماندن در اردوی خرس‌های مادرید، خواهش کند. برای آنتوان باید بسیار سخت باشد که با پیراهن بارسلونا در متروپولیتانو برابر اتلتیکو مادرید به میدان برود و از آن عجیب‌تر آنکه به تیم اتلتیکو مادرید گل هم بزند. نشریه «مارکا» درخصوص این اتفاق قریب‌الوقوع می‌نویسد: «می‌شود گریزمان آبی‌اناری رنگ را هم تراز فیگوی سفیدپوش دانست و خاطره سرخوک در نوکمپ این بار در متروپولیتانو زنده خواهد شد. مادرید هم یکی از مشتریان قدیمی گریزمان بوده اما اکنون این بارسلوناست که پیش قدم شده و امیدوار است در فرصت باقی‌مانده این طلاماهی کمیاب و گران‌قیمت را به تور بیندازد.»

منبع: روزنامه فرهیختگان