زیدان و پرس

زیدان با با شرایطی سخت به مادرید بازگشت و پرس همه آنها را قبول کرد. اکنون زمان وفا کردن به وعده‌ها است و زیزو حوصله بدقولی پرس را ندارد.

سرویس ورزش مشرق - بازگشت زیدان به مادرید بدون تردید در حکم احیای پیکره‌ای بود که چند سکته سنگین و برگشت ناپذیر را تجربه می‌کرد و به پرستاران کارورز و پزشکان جوان بالای سر خود هیچ امیدی نداشت، اما این نجات دهنده فرانسوی به موقع برگشت و و در زمانی مناسب قلعه سیمانی را به فصلی سفید و درخشان امیدوار کرد.

بدترین اتفاقات برای مادرید رخ داد و شاید اوج این تحقیر در ال کلاسیکودربی بود و هواداران حتی حوصله تکان دادن پارچه سپید را هم به نشانه اعتراض به فلورنتینو پرس نداشتند. بازگشت زیزو فقط برای تیم فوتبال مادرید احیاگر نبود بلکه همین موضوع باعث شد تا هیأت امنای خشمگین باشگاه نیز بار دیگر به پرس فرصت بازسازی تیم را بدهند و دردسر یک انتخابات زودهنگام را به جان نخرند.

زیدان برگشت اما برای بازگشت تاریخی خود دستکم ۴ شرط اساسی داشت:

اول اینکه در استخدام کادر فنی و مشخص کردن میزان حقوق دستیاران خود هیچ محدودیتی نداشته باشد.

دوم اینکه فهرست بازیکنان پیشنهاد او در صورت ممکن بودن انتقال، به صورت قطعی مورد تأیید مدیریت باشد و همه ستارگان مورد علاقه وی خریداری شوند.

موضوع سوم و چهارم به موارد حقوقی و مالی مربوط می‌شد، زیدان جدا از رقم قرارداد نجومی خود، خواهان دریافت ۲۳ درصد از سهام نمایندگی آدیداس برنابئو شده بود که در همان ابتدای مذاکرات با پذیرش پرس و اتفاقاً با روی خوش مدیرعامل نمایندگی ادیداس همراه شد. از طرفی مربی بزرگ مادرید به صورت رسمی از باشگاه رئال مادرید درخواست پرواز نامحدود و ویژه خانواده خود را با هر مبدا و مقصدی تقدیم کرد و مقرر شد همسر و فرزندان او همچنین دو مدیر برنامه زیدان بدون هیچ محدودیتی مادامی که زیدان با رئال مادرید قرارداد دارند، به سفرهای کاری و حتی غیر کاری خود بپردازند و مبلغی در این خصوص پرداخت نکنند. در این میان فلورنتینو پرس البته با قید یک شرط رضایت داد و مقرر شد دو شکرت هواپیمای قطر و امارات تحت این تعهد حقوقی قرار بگیرند و سایر پروازها شامل این قرارداد و شرط ضمن قرارداد نباشند.

تنها شرطی که زیدان از همان ابتدا به آن مشکوک بود و بدبین، همان شرط دوم بود. زیدان در فهرست اولیه خود چندان موضوع را پیچیده نکرد و سخت نگرفت، او تنها نام دو بازیکن را در فهرست مورد تقاضای خود حک کرد: آزارد بلژیکی و پوگبا ی پرحاشیه.

فلورنتینو پرس البته در هر دو مورد دستکم به ظاهر، کوتاهی نکرد و شاید بتوان گفت که تمام تلاش خود را برای خرید این دو ابرستاره انجام داد.

بیشتر بخوانید:

دستمزد درخواستی پوگبا از رئال مادرید

در فایل قابل دسترس در وب سایت رسمی باشگاه رئال مادرید در ۹ بند مربوط به شرایط یک مدیرعامل جدا از تسلط فرد به دو زبان زنده دنیا، مدرک مدیریت ورزشی و چند مورد مهم دیگر آمده است: مدیرعامل باشگاه به هیچ عنوان حق دخالت در امور فنی را نداشته و سرمربی تیم هرگز قرار نیست برای خرید یا فروش یک بازیکن ضمن هماهنگی با کادر فنی و دفتر نقل و انتقالات بازیکنان، تأیید مدیرعامل را نیز داشته باشد.

پرس اما این قانون را به نقل از منابع خبری فرانسوی زیر پا گذاشته و با علم به اینکه پوگبا ستاره مورد علاقه زیدان است، چنین خریدی را به نوعی وتو کرده است.

منابع خبری در اسپانیا البته چندان با محتوای این خبر موافق نیستند و معتقدند که روزنامه‌های فرانسوی برای دفاع از حقانیت زیدان کمی زیاده روی کرده و از بیان واقعیت فاصله گرفته‌اند.

آس اسپانیا در این خصوص نوشته است: نماینده رسمی باشگاه رئال مادرید که بدون تردید با هماهنگی فلورنتینو پرس سفر می‌کند در دو جلسه طولانی مدت با مقامات باشگاه منچستریونایتد برای خرید پوگبا تلاش کرده و این تنها یک معنای مشخص دارد و آن اینکه پرس قصد دخالت در کار زیدان را ندارد.

مارکا هم ادعای منابع خبری در فرانسه را به صورت مطلق قبول ندارد و می‌نویسد: زیدان از دست پرس دلخور و معتقد است که او می‌توانست و می‌تواند بیش از آنچه به نظر می‌رسد برای خرید ستارگان حاضر در فهرست زیدان تلاش کند و این کم کاری قابل هضم نیست اما از آن سوی میدان هم واضح است که پرس مدیری نیست که با کم کاری عامدانه، خود را مقابل هیأت امنایی قرار بدهد که شیفته عملکرد زیدان است.

رئال مادرید تلاش می‌کند ژائو فلیکس پرتغالی را خریداری کند، ستاره‌ای که به او رونالدوی دوم گفته می‌شود و البته در بنفیکا او را بیشتر با روی کاستای بزرگ مقایسه می‌کنند. بسیاری بر این باورند که چنین خریدهایی می‌تواند به مراتب سودمندتر از خرید ستارگان قیمتی مثل ازارد یا پوگبا باشد.

مانوئل استبان نویسنده آس اسپانیا در یادداشت اخیر خود می‌نویسد: رئال مادرید فقط به دلیل داشتن زیدان در فصل آینده قطعاً مدعی جدی قهرمانی است اما نباید فراموش کنیم که دوره قهرمانی‌های نوبتی به پایان رسیده و تیم‌ها به اوج حرفه‌ای گری رسیده‌اند. بارسلونا هم بیکار نخواهد بود، همین طور اتلتیکومادرید یا والنسیا و سویا. بنابراین هیچ تضمینی برای رئال مادرید وجود ندارد که با خرید احتمالی آزارد یا فلیکس، به اوج برسد و قهرمانی خودش را قطعی کرده باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس