بارسلونا - اتلتیکومادرید

در شبی که مادرید همان بنزما بود، بارسلونا یک تیم کامل بود و البته سوارس و مسی مثل همیشه بهترین بودند. بارسلونا قهرمان لالیگا شد، حتی اگر ریاضیات بر سر این جمله فریاد بزند و آن را تکذیب کند.

سرویس ورزش مشرق - دیگر مشخص است که قرار نیست آبی و اناری پوشان تاریخی‌ترین خودزنی فوتبال را کلید بزنند و در همه بازی‌های باقیمانده از فصل شکست بخورند و البته دو تیم مادریدی، در همه بازی‌های باقیمانده خود به پیروزی برسند.

حالا بارسلونا قهرمان لالیگا است و برای درخشش در لیگ قهرمانان اروپا خیز برداشته تا به هدف به تأخیر افتاده خود دست پیدا کند.

بارسلونا در شبی سخت اما خاطره ساز مقابل اتلتیکومادرید تیم قدرتمندی که ۶ کلین شیت را به نام خودش ثبت کرده بود، به پیروزی ۲ بر صفر رسید تا سیمئونه و مردانش در شبی تلخ قید لالیگا را بزنند و بیش از پیش متوجه طلسم محکم و شکست ناپذیر نوکمپ بشوند.

بیشتر بخوانید:

بارسلونا با شکست اتلتیکو به قهرمانی نزدیک شد

بارسلونا چند امتیاز تا قهرمانی فاصله دارد

نکته مهم بازی شاید اخراج عجیب کاستا بود، سیمئونه تا حد اعتراض شدید و دریافت تذکر جدی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا هم پیش رفت اما این چیزها تأثیری در اعداد حک شده روی تابلوی نتایج نداشت. اخراج کاستا شوک سنگینی برای خرس‌های مادرید بود، مادریدی که برای پیروزی وارد کاتالونیا شده بود و حتی به تساوی رضایت نمی‌داد اما مجبور به پذیرش شکستی تلخ شد.

کوکه، ستاره گلزن اتلتیکومادرید پس از این بازی گفت: همیشه وقتی به نوکمپ می‌آییم اوضاع همین است، بارسلونا همیشه تیم معترض به داوری است و در چند فصل گذشته تیمی که با فاصله زیاد بیش از همه از ناداوری سود کرده، تیم فوتبال بارسلونا بوده است. این کارت قرمز مسخره‌ترین کارتی بود که من در فوتبال حرفه‌ای خود مشاهده کرده‌ام.

سیمئونه، سرمربی تیم فوتبال اتلتیکومادرید نیز در این خصوص گفت: امیدوارم فدراسیون فوتبال اسپانیا در این خصوص تصمیم درستی بگیرد، معلوم است که نتیجه بازی تغییر نخواهد کرد اما لااقل داور بازی متوجه اشتباهش بشود.

در هر حال بارسلونا محکم‌تر از پیش بر صدر جدول تکیه زد و جایگاه خود را بیش از پیش تثبیت کرد، قهرمانی در لالیگا امسال برای بارسلونا مهم بود، رئال مادریدی که برای قهرمانی زودهنگام تیمش را با لوپتگی بخت برگشته بسته بود، حتی نگران از دست دادن سهمیه اروپایی شد و اتلتیکومادرید که آمده بود تا قهرمانی در لالیگا را به مردم جنوب پایتخت هدیه دهد، هوادارانش را ناامید کرد.

مانوئل استبان نویسنده شهیر آس اسپانیا در یادداشت خود آورده است: بارسلونا با مسی اوج گرفته و دیگر سقوط نخواهد کرد، آنها اگر گریزمان را خریداری کنند، بیش از پیش ارتفاع خواهند گرفت و دیگر دست نیافتنی خواهند شد. رئال مادرید در این فصل رسماً نابود شده و زیدان حق دارد که با خونسردی درباره فصل آینده صحبت کند. پیروزی بارسلونا برابر اتلتیکومادرید اتفاق کوچکی نبود و ما شاهد یک فینال تمام عیار بودیم.

لیونل مسی در مصاحبه اختصاصی با اسپورت کاتالونیا پس از ۴ ماه سکوت خبری بالاخره به حسرت این روزنامه قدیمی پایان داد و گفت: بازی بسیار سختی بود، متأسفانه فشار زیادی را تحمل کردیم و این سختی قبل از بازی اروپایی چندان خبر خوبی نیست اما چاره‌ای هم نداشتیم، اکنون باید خود را برای یک فینال بزرگ‌تر با منچستریونایتد آماده کنیم، یک بازی سخت مقابل تیمی که شخصیت اروپایی دارد و به قهرمانی فکر می‌کند.

مسی ادامه داد: بارسلونا برای فتح سه گانه آماده شده بود و این تیم فقط به قهرمانی در لالیگا راضی نیست، ما برتر از اتلتیکومادرید بودیم و به حق خود رسیدیم.

مسی درباره شایعه خداحافظی خود از دنیای فوتبال نیز گفت: به هر ترتیب، هر بازیکنی یک روز باید خداحافظی کند، اگر این را تکذیب کنم دروغ گفته‌ام، معلوم است که من هم باید به روزهایی فکر کنم که در آن خبری از فوتبال حرفه‌ای نیست و در آن روزها بیشتر باید به فکر خود و خانواده‌ام باشم. شاید روزی به مربیگری فکر کنم و البته به آکادمی خود که این روزها حسابی فعال شده، خواهم پرداخت. اما اینکه چنین حرف‌هایی را به زبان آورده باشم، بله شایعه است. من چنین چیزی را نگفته‌ام و اتفاقاً این روزها به این موارد فکر نمی‌کنم. قرار است جشن بگیریم و از قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا غرق شادی باشیم.

بارسلونا اکنون یگانه تیمی از اسپانیا است که حق دارد خود را مدعی جدی قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا بداند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس