کد خبر 932344
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳

رهبر مخالفان ونزوئلا مدعی شده است که در حال گفتگو با فرماندهان ارتش و مقام‌های غیرنظامی برای سرنگونی دولت مادورو است.

به گزارش مشرق، خوان گوایدو رهبر مخالفان و رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست گفت: در حال مذاکره با مقام های ارتش و مقام های غیرنظامی هستم تا نیکولاس مادورو را برکنار و سرنگون کنند.

گوایدو که هفته گذشته با حمایت آمریکا خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا معرفی کرده است، افزود: مخالفان ونزوئلا در حال مذاکره و رایزنی با اعضای ارتش و مقام های غیرنظامی برای سرنگون کردن مادورو هستند.

بیشتر بخوانید:

گوایدو اظهار داشت: این یک موضوع بسیار دقیق و مهم است که شامل امنیت شخصی است. ما در حال دیدار با آنها هستیم ولی با احتیاط. من به دنبال تشکیل یک دولت موقت و انتقالی هستم. این بخشی از تلاش های ما برای سرنگون کردن مادورو است.

رهبر مخالفان ونزوئلا ادعا کرد: ما به دنبال ارسال کمک های انسان دوستانه برای مردم ونزوئلا هستیم. حدود ۲۰ میلیون دلار کمک انسان دوستانه از سوی آمریکا و چند کشور آمریکای جنوبی و اتحادیه اروپا تامین شده است. مسائل انسانی مرکز اصلی سیاست ما است. نیروهای مسلح ما باید تصمیم بگیرند که آیا در طرف مردم هستند و می خواهند کشور را نجات دهند یا می خواهند مردم کشورشان را نادیده بگیرند.

وی گفت: به نظر من پیش از برگزاری هر انتخابات جدیدی باید مشکلات و مسائل زیادی حل و فصل شود.

آمریکا، کانادا، سازمان کشورهای آمریکایی، برزیل، آرژانتین شیلی کلمبیا همگی از گوایدو حمایت کرده‌اند و برخی کشورها نیز خواستار برگزاری انتخابات شفاف و آزاد شده‌اند.

منبع: تسنیم