با پاکسازی ۸۰ منطقه و مساحت ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربعی در صحرای الجزیره به ۴ سال اشغالگری گروه تروریستی داعش در عراق پایان داده شد.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش، بسیج مردمی و پلیس فدرال عراق پس از درگیری های سنگین با آخرین بقایای عناصر تروریستی موفق شدند خود را به مرزهای مشترک با سوریه برساندند و به ۴ سال اشغالگری گروه تروریستی داعش در این کشور پایان دادند.

نیروهای ارتش، بسیج مردمی و پلیس فدرال، ساعتی قبل با پاکسازی کامل صحرای الجزیره در حد فاصل شمال غرب استان الانبار، جنوب و جنوب غرب استان نینوا به مرزهای مشترک با سوریه رسیدند و آخرین مرحله عملیات آزادسازی عراق از لوث وجود گروه تروریستی داعش را با موفقیت به پایان رساندند.

عملیات پاکسازی مناطق آلوده در صحرای الجزیره به وسعت ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از صبح امروز آغاز شد و نیروهای عراقی از جنوب فرودگاه سنجار و جنوب گذرگاه مرزی « تل صفوک» به سمت صحرای غربی و مناطق مرزی سوریه پیشروی کردند.

**صحرای الجزیره عراق قبل از شروع عملیات**

گروهی دیگر از نیروهای عراقی هم از محور شمال غرب استان الانبار به سمت مناطق اشغالی در استان نینوا پیشروی کردند؛ پس از درگیری های سنگین ۴ ساعته حدود ۸۰ منطقه از لوث وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی شد.

در جریان عملیات پاکسازی صحرای الجزیره درحدفاصل شمال غرب استان الانبار، جنوب و جنوب غرب استان نینوا، منطقه راهبردی « المجمعه» به کنترل نیروهای عراقی درآمد؛ ۵۰ تن از تروریست ها هم در درگیری های امروز به هلاکت رسیدند.

با پاکسازی ۸۰ منطقه  و مساحت ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربعی در صحرای الجزیره به ۴ سال اشغالگری گروه تروریستی داعش در عراق پایان داده شد؛ خبرها حاکیست دهها تن از عناصر تروریستی در عملیات امروز مجروح شدند و تعدادی زیادی هم به سمت عمق مناطق اشغالی سوریه در شرق رود فرات متواری شده اند.

**پاکسازی آخرین مناطق تحت اشغال داعش در عراق**

به گزارش مشرق، عملیات نیروهای عراقی در مناطق تازه آزاد شده برای کشف هسته های خاموش گروه تروریستی داعش ادامه دارد؛ یگان های مهندسی هم برای پاکسازی منطقه از تله های انفجاری کار گذاشته شده وارد عمل شده اند.

نیروهای عراقی در ۴۸ ساعت گذشته در بخش نخست آخرین مرحله عملیات پاکسازی صحرای الجزیره موفق شدند ۴۰ منطقه را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کنند و مساحتی در حدود ۴ هزار و ۳۵۰ کیلومتر مربع را به کنترل خود درآورند.

در بخش نخست عملیات نیروهای عراقی که از صبح روز شانزدهم آذرماه شروع شد و تا شب گذشته ادامه یافت، ۸۷ تن از تروریست های داعش در جریان درگیری های تن به تن به هلاکت رسیدند و ۳۰ تن دیگر هم در جریان حملات جنگنده ها از پای درآمدند.

انهدام ۵ خودروی انتحاری، کشف ۵ انبار تسلیحات نظامی و کنترل بر ۷ پایگاه گروه تروریستی داعش در صحرای الجزیره بخش دیگری از دستاوردهای نیروهای عراقی در بخش نخست عملیات بود؛ در این مرحله حدود ۳۰۰ تله انفجاری هم توسط یگان های مهندسی خنثی شد.

به گزارش مشرق در آخرین مرحله عملیات پاکسازی عراق از لوث وجود تروریست های داعش، نیروهای واکنش سریع ارتش، نیروهای بسیج مردمی ( یگان های عملیاتی امام علی، حضرت علی اکبر، النجباء، سپاه بدر) و پلیس فدرال مشارکت داشتند و حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع از مساحت آلوده را به کنترل خود در آوردند.