ث.jpg

بخش غربی استان کرکوک جدیدترین منطقه ای به شمار می آید که عملیات برای رصد و شناسایی تروریست های مخفی شده و خنثی سازی تله های انفجاری کار گذاشته شده در آن جریان دارد.

به گزارش مشرق، پس از آزادسازی شهر های مختلف عراق از لوث وجود گروه تروریستی داعش، عملیات یگان های مهندسی و فنی ارتش و بسیج مردمی برای خنثی سازی مناطق جنگ زده از تله های انفجاری کار گذاشته شده ادامه دارد.

گروهی دیگر از نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق هم در مناطق آزاد شده حضور دارند و عملیات کشف هسته های خاموش گروه تروریستی داعش را در دستور کار قرار داده اند.نیروهای تیپ 4، 16 و 52 سپاه بدر عراق و گروهی از نیروهای امنیت در این بخش مسئولیت تامین امنیت کامل مناطق تازه پاکسازی شده هستند.

بخش غربی استان کرکوک جدیدترین منطقه ای به شمار می آید که عملیات برای رصد و شناسایی تروریست های مخفی شده و خنثی سازی تله های انفجاری کار گذاشته شده در آن جریان دارد.


** برای مشاهده بهتر جزییات روی نقشه کلیک کنید**
 

در 5 روز گذشته عملیات پاکسازی غرب استان کرکوک به سمت مناطق « الریاض، الرشاد، البسل، عباسی، الزاب، الفتحه، رشته کوه های حمرین و مکحول و نقاط هم مرز با اسان اربیل» معطوف شده که مساحتی حدود 5 هزار و 400 کیلومتر مربع است.

براساس اطلاعات به دست آمده، در روزهای گذشته دهها تله انفجاری در بخش های مختلف غرب استان کرکوک کشف و خنثی شد؛ تعدادی از تونل هایی هم که در زمان اشغال داعش توسط تروریست ها حفر شده بودند هم منهدم شدند.

یک منبع میدانی در سپاه بدر عراق در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: اهالی و شهروندان ساکن در غرب استان کرکوک به همراه عشایر منطقه با نیروهای عراقی به طور کامل همکاری می کنند و اطلاعات لازم را در خصوص تروریست های مخفی شده یا پایگاه های سابق آنان ارائه می دهند.


** برای مشاهده بهتر جزییات روی نقشه کلیک کنید**
 

به گزارش مشرق، نیروهای عراقی در جریان عملیات رصد هسته های خاموش موفق به شناسایی دهها تن از عناصر تروریستی داعش شدند؛ در جریان درگیری ها تاکنون 70 تن از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

منابع اطلاعاتی در غرب استان کرکوک العام کرده اند: حدود 500 تن از عناصر تروریستی داعش همچنان به صورت هسته های خاموش در بخش های مختلف غرب استان کرکوک حضور دارند و عملیات برای شناسایی آنان ادامه دارد.

اواخر شهریورماه امسال با شروع عملیات پاکسازی غرب استان کرکوک، حدود 750 تن از عناصر تروریستی داعش به بخش های مختلف از جمله « مطیبیجه» متواری شدند و در حال حاضر با پوشش مردم در مناطق حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مصطفی IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    11 1
    کاره جماعت بارزانیه..میخان نیروهای عراقی رو مشغول این مسائل بکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس