وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی با همتای فرانسوی خود ضمن اینکه بر ضرورت از بین بردن خطر تروریسم در سوریه تأکید کرد، گفت که اجرای توافق آتش‌بس در سوریه بدون پایبندی طرف آمریکایی به آن امکان‌پذیر نیست.

 به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه پنجشنبه (امروز) در مسکو از «ژان آیرو» همتای فرانسوی خود دیدار کرد.

به گزارش شبکه خبری «اسکای نیوز» عربی، لاوروف در کنفرانسی که با آیرو داشت، گفت که بدون پایبندی آمریکا، اجرای توافق روسیه با این کشور در سوریه امکان پذیر نیست.

وی تأکید داشت، توافق عمل آمده در خصوص آتش بس در سوریه، گروه‌های تروریستی داعش و «جفش» (جبهه النصره سابق) و گروه‌های تروریستی‌ای که به این دو ملحق شده‌اند را شامل نمی‌شود.

لاوروف با بیان اینکه گروه‌های تروریستی توافق آتش بس را نقض کردند، گفت که مسکو پاریس از شرایط انسانی حلب نگران هستند.

وزیر خارجه روسیه افزود که با همتای فرانسوی خود در مورد توافق مسکو با واشنگتن گفت‌وگو کرده‌اند و مقامات فرانسه در مورد اینکه هیچ جایگزینی برای گزینه راه حل سیاسی برای پایان دادن بحران سوریه وجود ندارد، با روس‌ها موافق موافق هستند.

وزیر خارجه فرانسه نیز ضمن تأکید بر اینکه تروریسم دشمن فرانسه است، بر آمادگی کشورش برای مقابله با داعش تأکید کرد.

آیرو از طرح فرانسه برای سوریه خبر داد و گفت که بزودی آن را به شورای امنیت ارائه خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه حملات هوایی کورکوانه در حلب منجر به تشدید اوضاع و تغذیه تروریست‌ها خواهد شد، خواستار توقف این حملات شد.

وزارت خارجه فرانسه چهارشنبه (دیروز) دیروز اعلام  کرده بود وزیر خارجه این کشور برای دیدار با همتایان روسی و آمریکایی خود عازم مسکو و واشنگتن خواهد شد.
منبع: فارس