کد خبر 630920
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۵

نائب رئیس مجلس ‌گفت:‌ برای تشکیل فراکسیون آذری‌ها‌ لیستی تهیه شده ‌و دوستان‌ هم آن را امضاء کرده‌اند‌.

به گزارش مشرق، مسعود پزشکیان سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ‌عملکرد خصوصی‌سازی در کشور ضعیف و نامناسب بوده و متاسفانه در کشور ما خصوصی‌سازی ‌جای خود را پیدا نکرد و در اکثر بخش‌‌هایی که خصوصی‌سازی صورت گرفته است نه تنها بهبودی حاصل نشد، بلکه وضعیت آن خراب‌تر هم شده است.

وی تصریح کرد: در کشور ما خصوصی نتوانست به معنای واقعی کلمه خصوصی باشد‌، در جامعه ما به افرادی که صاحبان سرمایه هستند نگاه دیگری وجود دارد و شاید به آنها برچسب و انگ چسبیده و در نتیجه ‌سرمایه‌‌گذاران کنار کشیده‌اند‌ و در کشور ما خصوصی‌سازی به اهداف خود نرسیده است.

نماینده مر‌دم تبریز‌، آذرشهر و اسکو در خصوص تشکیل فراکسیون آذری زبان‌ها در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد‌:‌ برای تشکیل فراکسیون آذری‌ها‌ یا ترک‌ها ‌لیستی تهیه شده‌ و دوستان‌ آن را امضاء کرده‌اند، البته پیش از این مشکلاتی ‌از قبیل نگاه سیاسی و جناحی وجود داشت و این موضوع باعث می‌شد ‌استان‌های دیگر از فرصت استفاده کرده منابع را جذب نموده و به استان خود می‌بردند .

پزشکیان تعامل نمایندگان استان را در این دوره خوب ارزیابی کرد و افزود‌: خوشبختانه در این دوره‌ احساس هم‌افزایی و تعامل بین نمایندگان آذری‌زبان وجود دارد و امضاها برای تشکیل این فراکسیون  اخذ شده است.

احیای دریاچه ارومیه خیلی پیچیده است

پزشکیان در خصوص اقدامات و برنامه‌های تدوین شده برای احیای دریاچه ارومیه خاطر نشان کرد‌:‌ ‌دولت تدبیر و امید برای احیای دریاچه ارومیه اعتباراتی در نظر گرفته است، ولی باید گفت با اختصاص اعتبار‌‌ و تشکیل تیم عملیاتی و ... این دریاچه به این راحتی احیا نمی شود.

وی تصریح کرد: راه حل دریاچه ارومیه به این سادگی نیست‌‌ و طی گفت‌و‌گوهایی که با کارشناسان دانشگاه و استادان جغرافیا، آبیاری، کشاورزی، مدیریت و آمار‌ داشتیم و جلسات مختلفی که با آقای کلانتری برگزار کردیم به این نتیجه رسیدیم که راه حل دریاچه ارومیه به این سادگی نیست و موضوع  خیلی پییچده است و بایستی کار متمادی و منظم در این راستا انجام گیرد.

منبع: فارس