کد خبر 612288
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۵

علمای برجسته بحرین با صدور بیانیه ای ضمن درخواست برای آزادی سید «مجید المشعل» و دیگر علمای بحرینی، تداوم احضار و دستگیری علمای دینی از سوی آل خلیفه را دارای پیامدهای بسیار دشواری برشمردند.

به گزارش مشرق به نقل از مرآه البحرین، آیت الله «عیسی قاسم» بالاترین مرجعیت دینی بحرین و دیگر علمای برجسته این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کردند که تداوم احضار و دستگیری علمای دینی از جمله سید «مجید المشعل» رئیس هیات علمای بحرین پیامدهای بسیار دشواری برای امنیت و ثبات این کشور دارد.

این بیانیه که توسط آیت الله عیسی قاسم، عبدالله الغریفی، محمد صالح الربیعی و عبدالحسین الستری امضا گردیده آزادی سید «مجید المشعل»، دیگر علما و همچنین دستگیرشدگان حوادث اخیر بحرین را خواستار شده است.

علمای بحرینی در بیانیه خود همچنین خواستار شدند که به منظور جلوگیری از بحرانی تر شدن اوضاع، احضارها و دستگیری ها متوقف شده و موضوعات با زبان گفتگو و تفاهم حل شود.

دادستانی بحرین سید «مجید المشعل» رئیس هیأت علمای این کشور را که روز شنبه توسط نظامیان رژیم آل خلیفه بازداشت شده بود، به ۱۵ روز حبس محکوم کرد.

از سوی دیگر دادگاه های رژیم آل خلیفه محاکمه جمیعت «التوعیه» بزرگترین جمعیت فرهنگی بحرین را به هفتم ماه سپتامبر آینده موکول کرد.

منبع: مهر