کد خبر 601742
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴

« نبیه بری» رئیس مجلس لبنان در دیداری که اخیرا « آموس هوکشتاین» معاون وزیر امور خارجه آمریکا با وی داشت، به آمریکا هشدار داد که ما خواستار شروع جنگ نیستیم اما اگر اسرائیل نفت و گاز لبنان در دریای مدیترانه را بدزد، آتش جنگ در منطقه شعله ور می شود.

 به گزارش مشرق، به نقل از روزنامه لبنانی السفیر، نبیه بری در این دیدار داغ به هوکشتاین گفت:من می دانم که شما بیشتر مرخصی های خود را در اسرائیل می گذرانید.

السفیر نوشت : همین اشاره نبیه بری کافی بود که پیام لبنان به آمریکائی ها تفهیم شود تا به مطالبات بیروت هم توجه داشته باشند.

رئیس مجلس لبنان به میهمان آمریکائی تاکید کرد: من از طرف خود و حزب الله تاکید می کنم نمی خواهیم شروع کننده جنگ با اسرائیل باشیم اما نزاع بر سر نفت و مرزها چه بسا آتش جنگ را شعله ور کند، پس خوب متوجه باشید.

نبیه بری خاطرنشان کرد: ما حتی از یک لیوان آب لبنان در دریای مدیترانه نمی گذریم همان طورکه طمعی هم به حتی یک لیوان آب فلسطین اشغالی در این دریا نداریم.

السفیر همچنین نوشت: آمریکائی ها در ماه های گذشته، اشاره های روشنی از لبنان دریافته کرده اند مبنی بر اینکه بازی با نفت، بازی با آتش است و هرگونه خطای اسرائیل در برخورد با حقوق لبنان به جنگی ختم می شود که آتش آن همه منطقه را شعله ور می کند.

این معادله واضحی است که رئیس مجلس لبنان در یک سخن مختصر بیان کرد و آن اینکه « هرگز آنچه در خصوص کشتزارهای شبعا رخ داد، نمی پذیریم در خصوص آب های لبنان هم رخ دهد».

این روزنامه لبنانی تاکید کرد که لبنان با هرگونه مذاکره سیاسی مستقیم با دشمن صهیونیستی حتی برای حل وفصل منازعه مرزها مخالف است اما به آمریکائی ها از طریق معاون وزیر خارجه آمریکا برای از سرگیری نقش کمیته تفاهم متشکل از یک افسرلبنانی، یک افسر اسرائیلی و یک افسر نیروهای صلح بان سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان(یونیفل) ابتکار عملی را ارائه کرده است.

ماموریت این کمیته پایان دادن به مشکل مرزهای دریائی بین لبنان و فلسطین اشغالی با استفاده از کارشناسان فنی است.

لبنان اعلام کرده است که مانعی نمی بیند این روند توسط آمریکائی ها پیگیری شود.
منبع: ایرنا