کد خبر 584809
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳

همزمان با تشدید درگیری ها میان شبه نظامیان چند ملیتی مورد حمایت آمریکا در محور شمال استان حلب سوریه با عناصر گروه تروریستی تکفیری داعش در اطراف شهر منبج، منابع میدانی از هلاکت یکی از فرماندهان ارشد این گروه خبر داده اند.

گروه بین الملل مشرق- همزمان با تشدید درگیری ها میان شبه نظامیان چند ملیتی مورد حمایت آمریکا در محور شمال استان حلب سوریه با عناصر گروه تروریستی تکفیری داعش در اطراف شهر منبج، منابع میدانی از هلاکت یکی از فرماندهان ارشد این گروه خبر داده اند.


بنابر این گزارش، "ابولیلی" فرمانده شبه نظامیان چند ملیتی رقیب داعش روز گذشته در درگیری های اطراف شهر منبج از ناحیه سر هدف اصابت گلوله تک تیرانداز داعش قرار گرفته و بشدت زخمی شده بود. وی پس از انتقال به بیمارستانی در ترکیه به هلاکت رسید. لازم به ذکر است که دولت آمریکا از دو هفته پیش با گردآوری شبه نظامیان کرد از کشورهای عراق، ترکیه( پ.ک.ک) و سوریه (احرارالشام و ارتش آزاد) حملات گسترده ای را در شمال سوریه آغاز کرده است. رسانه های وابسته به آمریکا در آغاز هدف از این حملات را بازپس گیری شهر رقه از داعش عهنوان می کردند اما از هفته پیش مسیر پیشروی های شبه نظامیان به طرف شهر منبح در شمال استان حلب سوریه تغییر پیدا کرده است. کارشناسان هدف اصلی آمریکا از این عملیات را تجزیه شمال سوریه و تشکیل کشور کردی با هدف تعمیق بحران در منطقه عنوان می کنند.