کد خبر 581693
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳

در آستانه برگزاری همه‌پرسی جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا، تعدادی از اعضای حزب محافظه‌کار هشدار دادند در صورت رای مردم به خروج، نخست‌وزیر باید کناره‌گیری کند.

 به گزارش مشرق، اختلافات در میان اعضای حزب حاکم انگلستان در مساله ماندن یا ترک اتحادیه اروپا به قدری زیاد شده است که برخی اعضای حزب محافظه‌کار صریحا از «دیوید کامرون» نخست وزیر خواستند کناره‌گیری کند.

به نوشته ایندیپندنت، کامرون که خواستار ماندن انگلستان در اتحادیه اروپاست با مخالفت برخی اعضای ارشد حزبش شامل بوریس جانسون شهردار سابق لندن و مایکل گوو وزیر دادگستری روبروست که تاکید بر خروج از اتحادیه اروپا دارند.

دو تن از اعضای حزب محافظه‌کار که در کمپین خروج هستند، به شدت از کامرون انتقاد کردند؛ «نادین دوریس» کامرون را یک دروغگو و «پریتی پتال» گفت کامرون ثروتمندتر از آن است که حتی برای مساله مهاجرت‌ها اهمیتی قایل باشد.

همچنین 50 نفر از نمایندگان پارلمان و اعضای حزب محافظه‌کار، هشدار دادند اگر نتیجه همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا باشد، این افراد رای به برکناری کامرون می‌دهند.

یکی دیگر از اعضای محافظه‌کار در پارلمان انگلستان به روزنامه ساندی تایمز گفته است «من نمی‌خواهم از پشت به نخست وزیر خنجر بزنم بلکه می‌خواهم رودررو به وی خنجر بزنم تا حالت چهره وی را ببینم.»

از سوی دیگر کامرون هم در مصاحبه‌ای که با مجله «جی کیو» انجام داد و امروز منتشر شده است اظهار داشت از شکاف آشکاری که میان اعضای کابینه خودش وجود دارد، خسته شده است.
منبع: فارس