کد خبر 576115
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸

یک هیئت بلندپایه دیپلماتیک از آفریقای جنوبی ظهر امروز در سفر به دمشق با دکتر بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

گروه بین الملل مشرق- یک هیئت بلندپایه دیپلماتیک از آفریقای جنوبی ظهر امروز در سفر به دمشق با دکتر بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.


بنابر این گزارش، این هیات به ریاست "نومانديا مفيكيتو" وزیر امور اجتماعی در دولت آفریقای جنوبی برای بحث و بررسی پیرامون راههای گسترش همکاری های دو کشور به سوریه سفر کرده است. دیدار با نخست وزیر، ریاست پارلمان و تجار سوری از دیگر رئوس برنامه های هیئت مذکور عنوان شده است. دکتر بشار اسد در دیدار نمایندگان دولت آفریقای جنوبی با اشاره به سپری شدن 6 سال از بحران تروریستی تکفیری علیه مردم و کشور سوریه بر عزم راسخ کشورش برای مبارزه با تروریسم تاکید و از آمادگی سوریه برای تبادل تجارب در این زمینه با طرف آفریقایی خبر داد.


وی با اشاره به دشمنی غرب با ملت سوریه از رویکرد دوگانه غرب در مواجهه با پدیده تروریسم تکفیری انتقاد کرد و افزود: اگر تروریستها در سوریه و عراق دست به کشتار مردم بزنن و در این میان دهها هزار نفر کشته شوند غرب آنها را  معارضان میانه رو می نامد و اگر همان تروریستها به پاریس رفته و اقدام مشابهی انجام دهند آنها را تروریست خونده و از تمامی ابزارها برای مبرازه و نابودی آن بهره می برند. اسد تاکید کرد که غرب بدنبال شراکت و دوستی نیست بلکه دولت های وابسته و گوش به فرمان می خواهد.