کد خبر 568214
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸

مدیر ائتلاف آمریکای پیروز اعلام کرد تشکیل قرارداد تجاری «مشارکت ترانس پسیفیک» آمریکا را در جایگاه بهتری نسبت به کشورهایی مانند چین برای تعیین قوانین تجارت بین‌الملل قرار نمی‌دهد.

 به گزارش مشرق، به نقل از اسپوتنیک، میشل استومو، مدیر ائتلاف آمریکای پیروز، اعلام کرد امضای قرارداد "مشارکت ترنس پسیفیک" آمریکا را در شرایط بهتری نسبت به کشورهایی مانند چین برای تعیین قوانین تجارت بین المللی قرار نخواهد داد.

روز دوشنبه واشنگتن پست به نقل از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرده بود که این مقام آمریکایی معتقد است که "مشارکت ترانس پسیفیک" آمریکا – و نه چین- را در شرایطی قرار خواهد داد تا بتواند قوانین تجارت بین الملل در اقتصاد جهانی را تعیین کند.

استومو ادامه داد تا پیش از عضویت چین در سازمان تجارت در سال 2000 ما قوانین تجارت جهانی را تعیین می کردیم اما چین قوانین ما را پیروی نمی کرد و اقدامی نیز علیه چین صورت نگرفت و تراز تجاری منفی آمریکا با چین 390 درصد افزایش یافت.

استومو تأکید کرد آمریکا در اعمال قوانین خود در سازمان تجارت جهانی شکمست بدی خورده است و دلایل قابل توجهی وجود ندارد که نشان دهد آمریکا می تواند با استفاده از "مشارکت ترنس پسیفیک" قوانین مورد نظر خود در تجارت بین المللی را بر اقتصاد جهانی اعمال کند.
منبع: فارس