کد خبر 564574
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰

نسل کنونی جوانان نیویورکی تحصیل‌کرده‌تر اما فقیرتر از نسل قبلی خود هستند.

 به گزارش مشرق به نقل از هافینگتون پست، اداره‌کل حسابرسی شهر نیویورک روز دوشنبه گزارشی منتشر کرد که تصویری نه چندان مطلوب را از اوضاع اقتصادی این شهر ترسیم می‌کند. این گزارش در حالیکه ابعاد مختلف اقتصادی این شهر را مورد مطالعه قرار داده است، نتایج آن برای هیچ گروهی به اندازه جمعیت یک میلیونی جوانان 18 تا 29 ساله این شهر نگران‌کننده نیست.

در این گزارش آمده است که نسل جدید جوانان نیویورکی که در فاصله سالهای 1985 تا 1996 به دنیا آمده‌اند، نسبت به نسل قبلی خود فقیرتر هستند و به فرصت‌های شغلی کمتری دسترسی دارند.

این اولین بار است که نیویورک به عنوان بزرگترین شهر آمریکا از دوران "رکود اقتصادی بزرگ" چنین شرایط ناامیدکننده‌ای را تجربه می‌کند.

طبق گزارش اداره‌کل حسابرسی نیویورک، میانگین سطح دستمزد سالانه برای جوانان نیویورکی طی 14 سال گذشته 6 هزار دلار کاهش یافته است. ضمن اینکه سهم آنان در حوزه‌های کاری پردرآمدی مانند بخش مالی، تبلیغاتی، فناوری و خدمات حقوقی نیز از 18.6 درصد در سال 2000 به 15.6 درصد در سال 2014 کاهش داشته است.

در مقابل، تعداد شغل‌های کم درآمدی مانند خرده‌فروشی و خدمات تهیه غذا طی این بازه زمانی با حدود 100 هزار مورد افزایش از 42.8 درصد به 46.6 درصد رسیده است.

این در حالیست که واقعیت کنونی سطح دستمزدها در بازار کار نیویورک به هیچ وجه با سطح تحصیلات کنونی آنها سازگار نیست. طبق آمار، هر روز بر تعداد جوانانی که مدرک کارشناسی دارند، افزوده می‌شود. در سال 2014، 47.2 درصد جوانان نیویورکی دارای مدرک لیسانس بودند؛ در حالیکه این رقم در سال 2000 تنها 36.1 درصد بود.

دورنمای یافتن شغل در نیویورک نیز با توجه به رکود اقتصادی ادامه‌دار در این شهر چندان روشن نیست و در حال حاضر، هر جوان نیویورکی به طور متوسط باید برای یافتن یک شغل بیش از 6 ماه زمان صرف کند.

به تمامی این مشکلات، تغییر ترکیب جمعیتی این شهر طی دهه گذشته را نیز اضافه کنید. گزارش اداره کل بازرسی نیویورک نشان می‌دهد در حالیکه طی دهه اخیر این شهر بخشی از جمعیت جوان سیاه‌پوست خود را به دلیل مهاجرت از دست داده، جمعیت سفیدپوست و آسیایی این شهر از طریق مهاجرت یا افزایش زاد و ولد، رشد داشته است.

نرخ بیکاری برای سفیدپوستان (5.2 درصد) در حال حاضر بسیار کمتر از نرخ بیکاری سیاه‌پوستان و جمعیت لاتین‌تبار نیویورک (11.4 و 9.3 درصد) است و با افزایش جمعیت سفیدپوست این شهر، این نگرانی وجود دارد که نرخ بیکاری آنها نیز طی سال‌های آینده افزایش یابد.

با این حال، تنها نکته مثبتی که در گزارش اداره کل بازرسی نیویورک به چشم می‌خورد، کاهش نرخ جرم و دستگیری جوانان نیویورکی در سالهای اخیر نسبت به سال 2000 است.

بنابراین، می‌توان امیدوار بود اگر جوانان نیویورکی فقیرتر از نسل قبلی خود هستند و امکانات شغلی کمتری برای آنان فراهم است، دست‌کم احتمال اینکه از سوی پلیس دستگیر و روانه زندان شوند، کمتر از نسل قبلی است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس