کد خبر 543303
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸

همزمان با گذشت 6 روز از اجرای طرح آتش بس فراگیر در سوریه، برخی جبهه های این کشور صحنه حملات گسترده و سازمان یافته گروههای وابسته به شبکه تروریستی بین المللی القاعده و داعش بوده است.

گروه بین الملل مشرق- همزمان با گذشت 6 روز از اجرای طرح آتش بس فراگیر در سوریه، برخی جبهه های این کشور صحنه حملات گسترده و سازمان یافته گروههای وابسته به شبکه تروریستی بین المللی القاعده و داعش علیه مواضع نیروهای ارتش و بسیج مردمی سوریه بوده است.


بنابر این گزارش، یکی از کانونهای حملات تروریستها در دو منطقه تلبیسه و حربنفسه واقع در شمال استان حمص و جنوب استان حماه قرار داشته که طی آن صدها تروریست از گروههای وابسته به القاعده (گروههای احرارالشام و جبهه النصره) با حمله به مواضع نیروهای سوری در تلاش برای تغییر جغرافیای مناطق تحت سیطره بنفع خود بودند که با هوشیاری نیروهای نظامی سوری و حملات هوایی سنگین بمب افکنهای روسی مواجه و با برجای گذاشتن تلفات سنگین به مواضع سابق خود بازگشته اند.


اما نکته مضحک در این میان این بود که در پی این درگیری ها وزارت امور خارجه آمریکا و رسانه های وابسته به دربار عربستان سعودی تصاویری از بمباران هوایی مواضع القاعده، آن را نشانه نقض تعهد آتش بس از سوی روسیه و دولت سوریه عنوان کرده و محکوم کردند! این در حالی است که تصاویر منتشر شده از سوی تروریستهای القاعده در پایگاههای رسانه ای آن به وضوع نشان دهنده تحرکات نظامی علیه مواضع نیروهای سوری می باشد.







{$sepehr_media_1417265_400_300}