کد خبر 515765
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹

با توجه به در جریان بودن برگزاری ششمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، ثریا در برنامه زنده امشب خود، تلاش می کند تا تجربیات موفق این جشنواره را بازگو کند. پر بیننده ترین اثر دوره گذشته تا کم سن و سال ترین برگزیده جشنواره در برنامه امشب حضور خواهند داشت. این برنامه، امشب، پس از خبر ساعت ۱۹ از این شبکه به روی آنتن می رود.

به گزارش مشرق، ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار درحالی آغاز به کار کرده است که امروز دیگر جایگاه ثابت و محکمی را در فضای فرهنگی و رسانه ای امروز ایران پیدا کرده است. جشنواره ای که از ابتدا تلاش داشت کلیشه های رایج حاکم بر فضای سینما و هنر کشور را نادیده بگیرد حالا با تجربه برگزاری اکرانهای مردمی در سراسر کشور، یکی از وجوه اصلی تمایز خود با سایر رویدادهای سینمایی را به اثبات رسانده است.

با توجه به در جریان بودن برگزاری ششمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، ثریا در برنامه زنده امشب خود، تلاش می کند تا تجربیات موفق این جشنواره را بازگو کند. پر بیننده ترین اثر دوره گذشته تا کم سن و سال ترین برگزیده جشنواره در برنامه امشب حضور خواهند داشت.

استاد نادرطالب زاده، دبیر جشنواره عمار و از شخصیت های رسانه ای مطرح در فضای گفتمانی انقلاب اسلامی، مهمان برنامه امشب خواهد بود. هم چنین حسین دارابی، کارگردان فیلم داستانی علمک، حسین تهرانی، کارگردان مستند بازگشت قهرمان، سروش سراب هرسیمی و سید محمد علی محمودی، کارگردانان مستند رومیزی از برگزیدگان بخش های مختلف دوره گذشته و فعلی جشنواره عمار از تجربیات خود و ظرفیت های این جشنواره می گویند. (امشب در ثریا پربیننده ترین اثر جشنواره عمار در دوره پنجم را شاهد باشید)


معرفی نسل نو و جوان فیلم سازان انقلاب اسلامی و نیز سوژه ها و ایده های جدید مستندسازی و شکستن کلیشه های رایج شبه روشنفکری در حوزه هنر از محورهای ویژه برنامه جشنواره عمار خواهد بود. هم چنین در برنامه امشب تلاش می شود با نگاهی به جشنواره عمار، چگونگی ساز و کارهای مردمی کردن فضای سینما و هنر در مراحل مختلف سوژه، تولید و به ویژه اکران های مردمی بررسی شود.

گفتنی است در فرآیند اکران مردمی، طی ۱۰ روز برگزاری آثار این جشنواره در مکان هایی چون مساجد، مدارس، پایگاه های بسیج و حتی منازل به نمایش در می آیند. به گونه ای که در جشنواره امسال، بیش از ده هزار نفر جهت اکران های مردمی آثار اعلام آمادگی کرده اند.

اکرانهای مردمی جشنواره ششم از شب یلدا و در منزل شهید کریمی در استان فارس آغاز شد و مثل هرسال اکرانهای مردمی زودتر از اکران در سینا فلسطین شروع شده است. به گزارش روابط عمومی این جشنواره، ۲۱۵۵ اثر در بخش های مختلف دریافت شده است. هم چنین در بخش بین الملل نیز بیش از سه هزار اثر ارسال شده است.

برنامه ثریا، با شعار "دیدبانی برای پیشرفت" چهارشنبه ها ساعت ۱۹:۳۰ بعد از خبر ساعت نوزده، از شبکه یک سیما به صورت زنده به روی آنتن می‌رود که سعی دارد با نگاهی انتقادی و در عین حال امیدآفرین، به چاره جویی مهم ترین مسائل روز کشور بپردازد.

گفتنی است بینندگان محترم می توانند با عضویت در کانال اطلاع رسانی برنامه ثریا در تلگرام به نشانی https://telegram.me/soraya_tv در جریان موضوعات و زمان پخش مستندها و برنامه های ثریا قرار گیرند.