کد خبر 508581
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۳

سفیر روسیه در ترکیه تاکید کرد: آنکارا به طور مداوم بر لزوم مشارکت در گفتگوی سازنده برای کاهش تنش در روابط با روسیه پافشاری می‌کند ولی دولت ترکیه هنوز هیچ اقدام عملی انجام نداده است.

 به گزارش مشرق، روزنامه حریت نوشت: آندری کارلوف سفیر روسیه در ترکیه در سخنانی تصریح کرد: پس از سرنگونی جنگنده سوخو 24 روسیه توسط ترکیه در مرز سوریه، 3 شرط برای روابط عادی بین مسکو و آنکارا وجود دارد.

این دیپلمات روسی گفت: ترکیه باید به خاطر حمله به جنگنده روسی، عذرخواهی کند که منجر به مرگ دو نفر از خلبان های نیروی هوایی روسیه شد. مقام های ترکیه همچنین باید کسانی را که مسئول این حادثه بوده اند، مجازات کند و همین طور به طرف روسی غرامت پرداخت نماید.

سفیر روسیه در ترکیه تاکید کرد: اگر انتظارات ما برآورده نشود، سایر اظهارات مقام های ترکیه نیز ارزشی نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: آنکارا بارها آمادگی خود را برای شرکت در مذاکرات سازنده برای کاهش تنش در روابط با روسیه اعلام کرده است ولی در همین حال، اظهاراتی را بیان کرده است که در تناقض با این رویکرد بوده است.

روابط روسیه و ترکیه پس از سرنگونی یک فروند جنگنده روسی توسط هواپیماهای جنگی ترکیه در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه، متشنج شده است.

روسیه خواستار عذرخواهی رسمی آنکارا به خاطر این اقدام شده و تهدید به اتخاذ تدابیر تلافی جویانه اقتصادی علیه آنکارا کرده است ولی اردوغان نیز در مقابل خواستار عذرخواهی روسیه به خاطر نقض حریم هوایی ترکیه شده است.
منبع: تسنیم