کد خبر 485256
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۴

عضو مجلس ملی فرانسه از تمایل قانونگذاران این کشور برای انجام گفت وگو با رئیس جمهوری سوریه پس از سفر وی به مسکو و دیدار با «ولادیمیر پوتین» خبر داد.

به گزارش مشرق، به دنبال گفت وگوها میان روسای جمهور روسیه و سوریه در مسکو، بسیاری از قانونگذاران فرانسه نیز به نظر می رسد که آماده انجام گفت وگو با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه باشند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ژاک میارد» از اعضای مجلس ملی فرانسه با اعلام این خبر، اعلام کرد با این وجود هنوز انجام دیداری خصوصی میان روسای جمهور سوریه و فرانسه بعید به نظر می رسد.

وی در ادامه تأکید کرد: «هم اکنون بسیاری از اعضای پارلمان فرانسه به این نتیجه رسیده اند که حضور بشار اسد در مذاکرات برای دستیابی به راه حل سیاسی در خصوص بحران سوریه، ضروری است. این در شرایطی است که در گذشته بسیاری از سیاستمداران فرانسه از پذیرفتن این مسئله سر باز می‌زدند.»

این سیاستمدار فرانسوی اشاره کرد که موضع فرانسه در ارتباط با درگیری های درجریان در سوریه هنوز هم محتاطانه است، اما بسیاری از قانونگذاران این کشور مایلند تا حقیقت در جریان در سوریه را ارزیابی کرده و گفت وگوهایی را با دمشق آغاز کنند.

عضو مجلس ملی فرانسه ادامه داد: «با این وجود انجام گفت وگو میان سران دو کشور فرانسه و سوریه هنوز هم بعید به نظر می رسد.»

وی با اعلام اینکه سفر اسد به مسکو بخشی از راه حل سیاسی بحران سوریه بود، تأکید کرد: «دولت بشار اسد قطعا باید یکی از طرفین مذاکرات سیاسی بین المللی باشد و روسیه نیز همواره خواستار همین موضوع بوده است.»

این سیاستمدار فرانسوی در پایان تصریح کرد که دستیابی به راه حل در سوریه نیازمند این است که برخی کشورهای منطقه و جهان تجهیز گروه های مسلح در سوریه را از جمله جبهه النصره متوقف کنند.

منبع: فارس