کد خبر 422383
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳

همزمان با تشدیدی نبردها در بخشهای مختلف سوریه ، مناطق کرد نشین این کشور صحنه تاخت و تاز گروه تروریستی پ.ک.ک شده است.

گروه بین‌الملل مشرق - مناطق کرد نشین سوریه طی ماهها اخیر صحنه تحولات میدانی ویژه‌ای بوده است. با اوجگیری بحران انسانی در شهر "عین العرب" از توابع استان حلب سوریه در نتیجه حملات شدید گروه تروریستی داعش، برخی عناصر گروه تروریستی تجزیه طلب پ.ک.ک (حزب کارگران کرد ترکیه) با عبور غیر قانونی از مرزهای مشترک ترکیه با سوریه به مناطق کرد نشین این کشور نفوذ کرده و اقدام به جذب و سازماندهی مزدور برای اجرای نقشه تجزیه این مناطق و ایجاد منطقه خود مختار کردستان سوریه کرده اند.


این گروه که از سوی بسیاری از کشورهای جهان به دلیل ارتکاب عملیاتهای تروریستی بعنوان گروهی تروریستی و غیر قانونی شناخته می شود ، در داخل مناطق کرد نشین سوریه به ویژه استانهای حسکه و حلب اقدام به راه اندازی اردوگاههای آموزشی ، پاسگاههای نظامی و ایست و بازرسی های متعددی کرده است.


به موازات این فعالیتها ، برخی گروههای کرد با به راه انداختن تبلیغات رسانه ای و مظلوم نمایی ، اقدام به جذب و سازماندهی مزدورانی از کشورهای مختلف جهان اعم از اروپایی ، آمریکایی و آسیایی کرده اند. یکی از اقدامات اصلی تجزیه طلبهای کرد ، مبارزه با گروه داعش و حمله به روستاها و مناطق عرب نشین استانهای دارای بافت اکثریت کرد جهت مهاجرت اجباری و در نتیجه تغییر بافت جمعیتی جهت بستر سازی تجزیه این مناطق می باشد.