کد خبر 423236
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴

نیروهای ارتش سوریه موفق شدند گسترده‌ترین حمله صورت‌گرفته از سوی «داعش» به شهر «حسکه» را دفع کنند.

به گزارش مشرق، ارتش سوریه موفق شد، حمله گسترده‌ای که گروه تروریستی تکفیری «داعش» علیه شهر «حسکه» واقع در شمال شرقی سوریه انجام داده بود، را دفع کند.

حمله داعش از نیمه شب در سه محور آغاز شد و شدیدترین آنها در دو محور ابیض در غرب و داوودیه در جنوب بود که این گروه تکفیری طی آن تلاش داشت، 5 خودرو بمبگذاری شده را منفجر کند، اما ارتش سوریه 2 خودرو را پیش از منفجر شدن در نقطه مورد نظر هدف گرفت.

پس از این انفجارها، عناصر تکفیری داعش حمله گسترده‌ای را علیه نقاط تمرکز ارتش سوریه در این مناطق انجام داد که منجر به درگیری‌های شدید بین دو طرف شد.

به موازات این درگیری‌ها داعش مناطق مختلف شهر حسکه را گلوله باران کرد که کشته و زخمی شدن تعدادی از غیر نظامیان را درپی داشت.

منابع آگاه میدانی سوری در این خصوص تصریح کردند که نیروی هوایی ارتش سوریه خطوط پشت جبهه داعش بویژه در شهرک «مخروم» که حمله از آنجا آغاز شده بود، را بمباران کردند.

این منابع تاکید کردند که ارتش سوریه موفق شد، با وارد آوردن ضربات سنگین حملات داعش را دفع کند و مانع هرگونه پیشروی داعش در این مناطق شود.

داعش 20 روز پیش نیز حمله مشابهی را علیه حسکه انجام داد که در آن حمله نیز ارتش سوریه این گروه تکفیری را وادار به عقب نشینی کرد و با پیشروی در محورهای اطراف شهر حسکه کمربند امنیتی اطراف شهر را توسعه داد.

از سوی دیگر، کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای سوریه نیز ضربات سنگینی را بویژه پس از سیطره بر کوه «عبد العزیز» بعنوان مهمترین پایگاه داعش در ریف حسکه، به این گروه تکفیری وارد و این گروه را بطور کامل از منطقه «خابور» بیرون رانده کردند و به پیشروی‌های خود از شهرک تل تمر تا راس العین ادامه دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس