الرمادی مرکز استان الانبار دارای اهمیت هم به لحاظ جغرافیایی هم به لحاظ نماد است و در واقع منطقه ارتباطی میان بغداد و با اردن و سوریه محسوب می شود.

گروه بین‌الملل مشرق - اعزام و استقرار بیش از 3000 جنگجو از نیروهای حشد الشعبی عراق (نیروهای مقاومت مردمی) در استان الانبار برای عملیات آزاد سازی تمامی مناطق شهر الرمادی از لوث وجود عناصر گروه تکفیری – تروریستی داعش، تحولات این منطقه از عراق را در صدر اخبار رسانه ها و کانون توجه دولت های منطقه ای و بین المللی قرار داده است.

اهمیت پاکسازی این منطقه به حدی است که نیازمند توجه بیشتر محافل داخلی عراق خصوصا حوزه نظامی است تا هرچه سریعتر کفه ترازو به نفع نیروهای عراقی سنگینی کند.

اشغال الرمادی طرحی برنامه ریزی شده از سوی گروهک داعش در پاسخ به پاکسازی این گروه از شهر تکریت بود چه اینکه داعشی ها ازاد سازی تکریت توسط نیروهای عراقی را ضربه روحی بسیار بزرگی تلقی می کنند و لذا برای بازگرداندن امید و اعتماد به جمع عناصر خود به سمت اشغال الرمادی حرکت کردند.

الرمادی مرکز استان  الانبار دارای اهمیت هم به لحاظ جغرافیایی هم به لحاظ نماد است و در واقع منطقه ارتباطی میان بغداد و با اردن و سوریه محسوب می شود. این شهر مرکز استان و دومین شهر دارای مناطق پیرامونی پس از فلوجه است.

باتوجه به اهمیت راهبردی منطقه الرمادی، صدای امروز "مشرق" را به این موضع اختصاص دادیم و پای توضیحات "سید رضوان موسوی" کارشناس مسائل غرب آسیا نشسته‌ایم. با صدای "مشرق" همراه باشید.

محورهای سخنان کارشناس امروز
* حمله وسیع و غافلگیر کننده داعش از دو محور شمالی و شرقی
* آغاز عملیات با 9 حمله انتحاری
* تلفات بسیار سنگین انسانی
* مقاومت 48 ساعته ارتش عراق
* نقل و انتقال سلاح و چند هزار نیرو در روز روشن
* همکاری پنهان آمریکا و تروریست‌ها
* اهمیت شهر راهبری:
- مرکز استان الانبار در مرز سوریه
- یک سوم وسعت عراق را در بر میگرد
- الانبار در مجاورت شهر کربلاست