کد خبر 390068
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۱

جمیعت مسلمانان از 1.5 میلیون نفر در سال 2001 به 2.7 میلیون نفر در سال 2011 افزایش داشته است و این یعنی رشد 75 درصدی.این تحقیق نشان می‌دهد که از هر 12 بچه مدرسه‌ای یک نفر در حال حاضر مسلمان است.

به گزارش مشرق، طبق نتایج یک بررسی جدید جمعیت مسلمانان انگلستان و ولز ظرف ده سال گذشته تقریباً دو برابر شده است. گزارش تهیه شده برای شورای مسمانان بریتانیا بر وجود مشکلات اقتصادی در جامعه مسمانان تاکید می‌کند.
 
تحلیل داده‌های سرشماری سال 2011 نشان می‌دهد که جمیعت مسلمانان از 1.5 میلیون نفر در سال 2001 به 2.7 میلیون نفر در سال 2011 افزایش داشته است و این یعنی رشد 75 درصدی.

این تحقیق نشان می‌دهد که از هر 12 بچه مدرسه‌ای یک نفر در حال حاضر مسلمان است.  یک سوم مسلمانان 15 سال یا کمتر و نیمی از آنها کمتر 25 سال سن دارند.

این تحقیق توسط تیمی از محققان دانشگاه آکسفورد به سرپرستی سانداس علی برای شورای مسلمانان بریتانیا تهیه شد.

 

از هر پنج مسلمان تنها یک نفر شغل تمام وقت دارد و در جامعه بزرگتر از هر سه نفر یک نفر شغل تمام‌وقت دارد. محققان در این‌باره گفتند که مسلمانان به علت وجود تبعیضهای کاری و اسلام‌هراسی برای ورود به بازار کار با مشکل دوچندانی روبرو هستند.

این گزارش با عنوان «مسلمانان بریتانیا به زبان اعداد» نشان می‌دهد که نیمی از این افراد در خارج از انگلیس متولد شده‌اند و 73 درصد آنها خود را انگلیسی می‌دانند.

در این گزارش آمده است: برای تسهیل شرایط و فرصتهای شغلی در بازار کار به بخشهای زیادی از قبیل جامعه مدنی مسلمانان، موسسات سیاست‌گذاری، کارمندان، اتحادیه‌های تجاری و سازمان کار و مستمری نیاز می‌باشد. جامعه مدنی مسلمانان باید شناخت بهتری از واقعیتهای اجتماعی بدست آورند.

این گزارش همچنین نشان داد که تقریباً نیمی از جمعیت مسلمانان تقریباً در 10 درصد محروم‌ترین مناطق زندگی می‌کنند. این میزان به نسبت سال 2001 که از هر سه نفر یک نفر در اینگونه مناطق زندکی می‌کرد رشد محسوسی را نشان می‌دهد. 

نیک کلگ معاون نخست‌وزیر روز پنجشنبه گفت که این گزارش بیان‌کننده چالشها و فرصتهای پیش‌روی مسلمانان انگلیس است.
وی در ادامه گفت: این گزارش جدید درباره جامعه مسلمانان که بر اساس داده‌های سرشماری سال 2011 تهیه شده است تصویر کلی از چالشها و فرصتهای اجتماعی- اقتصادی که هم اکنون پیش‌روی مسلمانان است در اختیار ما قرار می‌‌دهد.  شکی در این مساله وجود ندارد که جامعه مسلمانان می‌توانند از کمکی که به جامعه ما می‌کنند به خود ببالد. درکل، رجوع به گزارشاتی نظیر این به ما در ایجاد شغل و افزایش رشد کمک کرده و در نهایت ما را قادر می‌سازد تا اقتصادی قوی‌تر و جامعه‌ای عادلانه‌تر برای آینده بریتانیا بسازیم.   

برای دانلود این گزارش به زبان اصلی اینجا کلیک کنید.