کد خبر 356839
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶

از آنجا كه در نگاه پلیس آمریکا، مسلمانان حتما مظنون هستند، دو مسلمان خلاق براي اثبات اين موضوع دست به اقدامي شجاعانه و جالب زدند تا به بينندگان اين ويدئو اثبات كنند كه پليس‌هاي آمريكا تا چه حد سطحي و بي‌فكر عمل مي‌كنند.

گروه جنگ نرم مشرق- اقدام جالب دو مسلمان در محک‌زدن یک پلیس آمریکایی نشان داد در میان نیروهای رسمی آمریکا چه نگاه بدبینانه و دشمن‌پندارانه‌‌ای نسبت به مسلمانان دارد.

این دو نفر ابتدا با پوشیدن لباس‌های معمول غربی، نزدیک یک پلیس شهر نیویورک رفتند و با لهجه آمریکایی شروع به جر و بحث با یکدیگر کردند، اما پلیس هیچ واکنشی به آنها نشان نداد. آنها در ادامه حتی کمی همدیگر را هل دادند، ‌اما پلیس وانمود می‌کرد که آنها را ندیده است.

آنها در اقدام دیگر و در فاصله 20 دقیقه، با کمی تغییر قیافه، لباس مرسوم مسلمانان را پوشیدند و جلوی همان پلیس همان رفتار سابق را با لهجه خارجی تکرار کردند، اما این بار با واکنش فوری پلیس مواجه شدند که به آنها ایست داد. پلیس فریاد می‌زد: چی می‌گفتید؟ این چه لباسی است پوشیدید؟

وقتی این دو نفر به پلیس گفتند که موضوع مهمی نبود، پلیس داد زد: همین جا وایسا. من پلیسم. چرا وقتی دارم با شما حرف می‌زنم، می‌خواید دور بشید.

پلیس سپس این دو را به دیوار چسبانده و شروع به بازرسی بدنی آنها کرد و از آنها می‌پرسید آیا تفنگ یا چاقو به همراه دارید؟

وقتی این دو به پلیس ماجرا را گفتند که 20 دقیقه پیش از کنار او رد شده‌اند، پلیس آنها را رها کرد.

این دو فرد از هر دو واقعه فیلم گرفته و آن را روی یوتیوب منتشر کرده‌اند.

این دو نفر که "آدم صالح" و "شیخ اکبر" نام دارند مدت‌هاست با ساخت فیلم‌های کوتاه طنز مشهور شده‌اند.

البته این فقط یک اتفاق استثنایی نیست، بلکه آمار نشان می‌دهد در فاصله سال‌های 2004 تا 2012 پلیس نیویورک مجموعا 4/4 میلیون بار به افراد مشکوک فرمان ایست داده که 80 درصد آنها سیاه‌پوستان و بومیان هیسپانیک بوده‌اند. همچنین 50 درصد افرادی که مورد بازرسی بدنی قرار گرفته‌اند نیز سیاه‌پوستان و هیسپان‌ها بوده‌اند.