وزیر دفاع دانمارک مدعی شد: «اطلاعات جدید» نشان می‌دهد که روسیه می‌تواند در سه تا پنج سال آینده به یک کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حمله کند.

به گزارش مشرق، ترولز لوند پولسن روز گذشته به روزنامه دانمارکی یولاندز پوستن گفت: تهدیدی جدی علیه کشورش وجود ندارد اما توانایی روسیه برای تولید تجهیزات نظامی به شدت افزایش یافته است.

وی افزود: نمی توانم این موضوع را رد کنم که در سه تا پنج سال آینده روسیه ماده پنج و همبستگی ناتو را محک بزند. این ارزیابی ناتو در سال ۲۰۲۳ نیست بلکه اطلاعات جدیدی است که به تازگی مطرح شده است.

وی ادامه داد: روسیه بالقوه میل به انجام چنین حمله ای دارد. آنها در حال حاضر همچنین می توانند زودتر از آنچه ما انتظار داشتیم، توانایی نظامی داشته باشند.

به گزارش رویترز، بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان ماه گذشته گفت که ناتو باید ظرف پنج تا هشت سال آینده برای حمله روسیه آماده باشد.

ناتو در تارنمای خود عنوان می کند: طبق ماده پنج این معاهده نظامی، اگر یکی از متحدان ناتو قربانی یک حمله مسلحانه شود، هر یک از اعضای دیگر ائتلاف، این اقدام خشونت‌آمیز را حمله‌ای مسلحانه علیه همه اعضا تلقی کرده و اقداماتی را برای کمک به متحد مورد حمله خود انجام می دهند.

منبع: ایرنا