ادعای آلمان: روسیه تا سال ۲۰۲۶ آماده جنگ با ناتو می شود

آلمان با انتشار گزارش اطلاعاتی محرمانه مدعی شد که روسیه خود را آماده درگیری بزرگ با غرب تا سال ۲۰۲۶ می کند.

به گزارش مشرق، تارنمای دیلی میل نوشت: در ارزیابی اطلاعاتی آلمان که به رویت روزنامه بیزینس اینسایدر رسیده است، درباره افزایش قابل توجه تولید تسلیحات روسیه هشدار داده می شود.

این گزارش نشان می دهد که روسیه قدرت نظامی خود را تا پنج سال آینده به دو برابر افزایش خواهد داد و جنگ در خاک ناتو تا سال ۲۰۲۸ آغاز خواهد شد.

به نوشته بیزنس اینسایدر، پیش بینی افزایش رقابت تسلیحاتی روسیه، دستگاه های اطلاعاتی آلمان را وادار کرد به این نتیجه برسند که که امکان حمله روسیه به عمق خاک اروپا تا دو سال آینده دیگر منتفی نیست.

این رسانه افزود: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز نگرانی های مشابهی درباره تشدید تنش های اخیر دارد اما الزاما بر این باور نیست که غرب به رویارویی مستقیم با روسیه سوق داده می شود.

بیزنس اینسایدر افزود: استقرار موشک در غرب روسیه، سازمان دهی مجدد ارتش، تحرکات نیروها و گسترش تولید سلاح از جمله موارد ذکر شده در نتیجه گیری دستگاه های اطلاعاتی آلمان است.

این گزارش ادعا می کند که در مدت دو سال روسیه می تواند دستکم به بخشی از خاک ناتو درغرب اوکراین از جمله به کشورهای حوزه بالتیک یا فنلاند حمله کند.

بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان ژانویه گذشته مدعی شد که روسیه ممکن است در ۵ تا ۸ سال آینده به یکی از اعضای ناتو حمله کند.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو نیز از کشورهای عضو این ائتلاف خواسته است در صورت لزوم، آماده رویارویی طولانی با روسیه شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    6 0
    آرزوی خیلی از آسیب دیدگان نابودی اروپا هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس