کد خبر 1470148
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶

مصطفی فقیهی سردبیر سایت انتخاب در رشته توییتی نوشته است: اگر داعش آنقدر گوسفند بود، چگونه چندسال، روزگار همه‌ خاورمیانه را سیاه کرده بود؟

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - مصطفی فقیهی روزنامه‌نگار و فعال اصلاح‌طلب مدیر مسئول و سردبیر پایگاه خبری انتخاب با پایان یافتن سریال سقوط در صفحه توییتر خود نوشت:

خلاصه‌ سریال سقوط:

یک مشت گوسفندِ زودباورِ بدریخت به‌نام داعش دور هم جمع شده‌اند و دوسه‌تا ایرانی، همه‌ی موصل را هوا می‌کنند.آدم می‌کُشند، وسطِ یک ساختمان دولتی، جسد را چند طبقه جابه‌جا می‌کنند و احدی خبردار نمی‌شود، با پوشش پلیس داعش، تا دل دشمن رخنه می‌کنند…

… و بعدش هم کسی پیگیرشان نمی‌شود، ابوخالد مثل یک گوسفندِ نجیب، زن ایرانی را در اتاق پر از اطلاعاتش تنها می‌گذارد، وسط اتاق رییس، دستگاه اختلال‌کننده کار می‌گذارد و اطلاعات محرمانه را در اوج آرامش سرقت می‌کند؛ امنیتی‌های داعش را با کودکانه‌ترین روش‌ها سرکار می‌گذارند…

…از وسطِ موصل به راحتی فرار می‌کنند و چون داعش (از نظر سازندگان سقوط) نیروی دیگری نداشته، «ابوخالد» خودش قبول زحمت می‌کند و برای بازداشت و قتلِ ایرانی‌ها به جادّه می‌زند! ای به قربانِ ذهنِ خلاقِ نویسنده و کارگردان! و بیچاره بودجه‌هایی که خرجِ این بی‌هنری‌ها می‌شود!

ولی از همه قشنگ‌تر، «فرشته‌های تک‌تیرانداز» است که هر جا «نویسنده‌ی داستان» از پس داعش بر نمی‌آید، چونان مُنجی‌های آماده و همه‌جا مستقر، از راه رسیده و داعشی‌ها را تیرباران می‌کند! خلاصه همه‌چیز برای یک عملیات عالی آماده بود و همه‌چیز با هم چفتِ چفت!

و چون قرار نبود کسی از ما کشته شود، یک شهروند ایرانی بانمکِ باغیرت را پیدا کردند و با خود راهی موصل کردند. دست‌آخر، قرعه‌ی کلیشه‌ی مرگ نیز به نامش افتاد!

پرسش ساده: اگر داعش انقدر گوسفند بود، چگونه چندسال، روزگار همه‌ی خاورمیانه را سیاه کرده بود؟

و این بد نبود که چندسال… طول کشید تا خاورمیانه بر این جانوران، چیره شود و از شرّشان خلاصی یابد؟

پ.ن: دم‌شون گرم که موبایل‌هاشون هم انقدر عالی شارژ می‌شوند! و مقابل همه‌ی نیروهای داعشی، با این وسیله‌ی غیرقانونی به عهد و عیال هم تماس می‌گیرند. خدا همیشه چنین دشمنان احمقی نصیب کند.

برچسب‌ها