کد خبر 1410699
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶

ناصر کنعانی گفت: موضوع مذاکرات تنها یکی از مسائل سیاست خارجی ایران است و مسائل دیگر از جمله روابط خارجی و تجاری با کشورهای دیگر نیز در دست پیگیری است.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه ما معتقدیم مسئول شرایط کنونی برجام و عدم احیای آن تاکنون آمریکاست، گفت:  اما اگر آمریکا مسولانه عمل کند به سمت مرحله بعدی حرکت می کنیم چراکه ما به دنبال توافق با هدف تامین منافع قانونی ملت هستیم و در مسیر مذاکرات حرفه‌ای عمل کردیم.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، موضوع مذاکرات تنها یکی از مسائل سیاست خارجی ایران است و مسائل دیگر از جمله روابط خارجی و تجاری با کشورهای دیگر را نیز در دست پیگیری است که در این رابطه نیز پلن "B"ما استمرار سیاست لغوتحریم ها از طریق تقویت روابط با دیگر کشورهاست.

وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال مخالفت آمریکا به پیشنهادات اروپا اظهار داشت: موضوع مذاکرات رفع تحریم‌ها یکی از موضوعات روابط خارجی ماست. مسائل دیگر ما را در روابط خارجی و مشخصا روابط اقتصادی خارجی و مسائل تجاری با روند مذاکرات رفع تحریم‌ها گره نزدیم و نخواهیم زد. عملکرد دولت در یک سال گذشته همین وضعیت را نشان داده است و التزام و پایبندی به روند مذاکره به عنوان رفتار مسؤولانه ایران و پیگیری روابط خارجی با دیگر کشورها اعم از منطقه ای و غیرمنطقه‌ای. پلان بی ما استمرار سیاست خارجی با قوت و جدیت بیشتر بدون توجه به روند مذاکرات رفع تحریم‌ها خواهد بود.