کد خبر 1382915
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

منابع سوری از ادامه حملات توپخانه ترکیه به شمال این کشور خبر دادند که خساراتی به بار آورد.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش ترکیه بار دیگر به روستاها و شهرک‌ها در حومه شمالی حسکه حمله کردند.

منابع محلی به خبرنگار سانا گفتند: نیروهای ترکیه و تروریست‌های وابسته به آن روستاهای «ام حرمله» و «دادا عبدال» شمال شهرک أبو راسین در حومه شمالی غربی حسکه را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند که منجر به ورود خسارت مادی به املاک شهروندان، ارضی کشاورزی و زیرساخت‌ها شد.

تحرکات شبه نظامیان وابسته به آنکارا در شمال سوریه

از سوی دیگر العربی الجدید در گزارشی به تحرکات شبه نظامیان وابسته به آنکارا در شمال سوریه اشاره کرده و آورده است: «هیئت انقلابیون برای آزادسازی سوریه» که از ائتلاف چند گروه مسلح مخالف دولت سوریه و هم‌پیمان با ترکیه تشکیل شده است، مانور نظامی گسترده‌ای برای ارتقای آمادگی رزمی در مناطق «سپر فرات»، «شاخه زیتون» و «چشمه صلح» برگزار کرد که هم‌مرز با مناطق تحت سیطره نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه (قسد) در شمال این کشور است.

«فاروق ابوبکر»، عضو کادر رهبری هیئت مذکور گفت: همه نیروهای ارتش ملی (گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه) آمادگی رزمی خود را در مناطق سپر فرات، شاخه زیتون و سرچشمه صلح ارتفا داده‌اند و از شش ماه پیش در دوره‌ها و آموزش‌های نظامی شرکت داشتند تا آمادگی‌شان برای هر گونه نبرد آتی بالا رود.

ابوبکر اظهار داشت: در مانور نظامی جدید صدها عنصر از گروه‌های مختلف شرکت داشتند و هدف از آن ارتقای آمادگی نظامی در عملیات آتی برای آزادسازی مناطق اشغالی از دست قسد و نیروهای ارتش است.

در همین رابطه، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه پیشتر تهدید خود علیه سوریه را تکرار کرد و هدف از عملیات آتی نظامی کشورش را هدف قرار دادن کُردهای مخالف این کشور دانست.

منبع: تسنیم