کد خبر 1364079
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین گفت که از امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دعوت کرده است تا به کشورش سفر کند تا از نزدیک شواهد ارتکاب نسل کشی توسط نیروهای روسی را مشاهده کند.

به گزارش مشرق، زلنسکی در گفت و گو با شبکه سی ان ان گفت: من دیروز با وی (مکرون) صحبت کردم، من فقط به او گفتم می خواهم متوجه شود که این جنگ نیست، بلکه چیزی جز نسل کشی نیست.

رییس جمهور اوکراین در ادامه افزود: از او (مکرون) دعوت کردم که هر وقت فرصت پیدا کرد بیاید، او می‌آید و می‌بیند و من مطمئن هستم که خواهد فهمید.

پیش از این رئیس جمهور اوکراین از اینکه همتای فرانسوی وی از محکوم کردن نسل‌کشی در اوکراین توسط ارتش روسیه امتناع کرده بود، انتقاد کرد و آن را بسیار آزاردهنده خواند.

امانوئل مکرون چهارشنبه و در حالی که رئیس جمهور آمریکا همتای روس خود را به انجام نسل‌کشی در اوکراین متهم کرد، گفت که مطمئن نیست تشدید این گونه سخنان به هدف کمک کند.

مکرون در سخنان خود ترجیح داد اصطلاح "نسل‌کشی" را در رابطه با جنگ اوکراین به کار نبرد؛ واژه‌ای که جو بایدن همتای آمریکایی‌اش برای متهم کردن ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از آن استفاده کرد.

این تنش‌های لفظی زمانی آغاز شد که سه شنبه گذشته جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا برای نخستین بار همتای روس خود را به انجام "نسل‌کشی" در اوکراین متهم کرد؛ کلمه‌ای که تاکنون توسط زلنسکی استفاده می‌شد اما دولت آمریکا هرگز از آن استفاده نکرده بود.

منبع: ایرنا