کد خبر 1362542
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷
کرملین: تلاش آمریکا برای تحریف اوضاع غیرقابل قبول است

سخنگوی کرملین امروز در واکنش به اتهام‌زنی «جو بایدن» در خصوص وقوع «نسل کشی در اوکراین» تصریح کرد: تلاش آمریکا برای تحریف اوضاع غیرقابل قبول است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری ریانوستی، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز چهارشنبه درباره اتهام زنی شب گذشته «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا پیرامون وقوع «نسل کشی» در اوکراین تصریح کرد: تلاش برای تحریف اوضاع غیرقابل قبول است. اتهام زنی رییس جمهور آمریکا علیه مسکو قابل پذیرش نیست.

«جو بایدن» شب گذشته طی سخنرانی در ایالت آیوا گفته بود: بله من آنچه در اوکراین روی می‌دهد را به عنوان نسل کشی توصیف کردم. واضح است که پوتین تلاش دارد فکر وجود داشتن اوکراین را محو نماید.

پسکوف در بخش دیگری از سخنان خود درباره بازداشت یک سیاستمدار حامی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از سوی اوکران نیز گفت: وضعیت «مدودچوک» را دنبال می کنیم و از سیاستمداران اروپایی نیز می خواهیم همین کار را انجام دهند.

«دیمیتری پسکوف» در این باره اضافه کرد: اعتقاد عمیق ما این است که محاکمه وی کاملاً با انگیزه سیاسی بوده و به بهانه های کاملاً دور از ذهن ساخته شده است. مدودچوک حتی (بعد از متهم شدن) اوکراین را تَرک نکرد. او تصمیم بسیار سختی برای شرکت در این دادگاه ساختگی اتخاذ کرد.

این در حالیست که «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین دیروز گفت که «ویکتور مدودچوک» سیاستمدار نزدیک به رئیس جمهور روسیه در عملیات ویژه دستگاه های امنیتی اوکراین بازداشت شده است.

زلنسکی در عین حال پیشنهاد تبادل مدودچوک با اسرای جنگی اوکراین را مطرح کرد.

وی گفت: من تبادل مدودچوک با اسرای جنگی اوکراین را به روسیه پیشنهاد می کنم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس