این چندمین بار از زمان شروع جنگ اوکراین است که آمارهای غیر واقعی و اغراق آمیز از تلفات نظامیان روس در جنگ اوکراین منتشر می شود.

سرویس جهان مشرق _ بیست و هفتمین روز از آغاز نیرد میان ارتش روسیه و اوکراین با ادامه بن بست در میادین نبرد و درگیری فرسایشی میان دو طرف ادامه دارد.

ارتش روسیه مدت طولانی در حال درجا زدن در ۳ جبهه اصلی نبرد است؛ ارتش اوکراین نیز توانی برای انجام ضد حملات و بازپسگیری مناطق از دست رفته را ندارد اما با توجه به توقف و سکون کاروان های بزرگ تجهیزاتی ارتش روسیه در خط اصلی نبرد، به کمک پرواز پهپادهای شناسایی و کوادکوپترهای تجاری اقدام به شناسایی آنها و گرادهی به توپخانه خودی می کند که خسارات و تلفات قابل توجهی را به قوای ارتش روسیه وارد کرده است.

هک شدن روزنامه روسی و آمار دروغین تلفات ارتش روسیه

روز گذشته خبری عجیب بر روی سایت روزنامه روسی "کامسومولسکایا پراودا" نزدیک به کرملین و وزارت دفاع روسیه منتشر شد که به نقل از ارتش روسیه، تلفات این کشور از زمان آغاز جنگ در اوکراین را ۹۸۶۱ کشته و ۱۶۱۵۳ نفر زخمی عنوان کرده بود.

کمی بعد مدیران این روزنامه با حذف خبر مربوطه از روی وبسایت خود اعلام کردند که سایت آنها مورد حمله سایبری و هک قرار گرفته و خبر مربوطه ارتباطی با گزارش از سوی وزارت دفاع یا ارتش روسیه ندارد.

این چندمین بار از زمان شروع جنگ اوکراین است که آمارهای غیر واقعی و اغراق آمیز از تلفات نظامیان روس در جنگ اوکراین منتشر می شود.

استفاده ارتش اوکراین از سپر انسانی در کی‌یف

دو شب پیش بود که تصاویری از یک انفجار مهیب در مرکز شهر کی‌یف پایتخت اوکراین منتشر شد و رسانه ها از حمله ارتش روسیه به یک مرکز خرید تجاری در این شهر خبر دادند.

اما کمی بعد تصاویری از استقرار تعدادی از کامیون های نظامی ارتش اوکراین در زیرزمین همین مجتمع تجاری منتشر شد که نشان می داد ارتش اوکراین از این ساختمان در منطقه غیر نظامی به عنوان پوششی برای حضور ادوات نظامی خود استفاده می کند که به مثابه ایجاد سپر انسانی از غیر نظامیان برای اهداف نظامی است.

کمی بعد منابع رسانه ای ارتش روسیه نیز تصاویری از دوربین پهپادهای شناسایی خود در روز پیش از حمله به این مقر منتشر کردند؛ یک دستگاه راکت انداز توپخانه ای ارتش اوکراین دقیقا از نزدیکی همین مرکز خرید اقدام به شلیک راکت به سوی محل استقرار نیروهای ارتش روسیه می کند و در نتیجه بامداد روز بعد ارتش روسیه با یک تیر موشک بالستیک اسکندر این مرکز تجاری در شهر کی‌یف را هدف قرار می‌دهد.

اسرای جنگ تبادل شدند

تاتیانا ماسکالکووا، نماینده تام الاختیار روسیه در مسائل حقوق بشر شب گذشته، دوشنبه اعلام کرد که ۹ نظامی روسی در نتیجه نخستین تبادل اسیران جنگی بین روسیه و اوکراین آزاد شدند.  این مقام روس تایید کرد که این نظامیان در ازای آزادی شهردار شهر ملیتوپل مبادله شدند.

معاون لاوروف: آمریکا به تنش در روابط با روسیه پایان دهد

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که آمریکا باید به تنش در روابط بین این کشور با روسیه پایان دهد.

حمله پهپادی به نیروهای روسیه توسط «آزوف» اوکراین

نیروهای گردان آزوف اوکراین (نئونازی) در یک عملیات، با پهپاد نیروهای روسیه را هدف قرار دادند.

این عملیات در شهر محاصره شده «ماریوپل» انجام شده است.

پیشروی ۶ کیلومتری روسیه در منطقه دونتسک اوکراین

وزارت دفاع روسیه مدعی شد که نیروهای این کشور توانسته‌اند شش کیلومتر در منطقه دونتسک (جنوب شرق اوکراین) پیشروی کرده و بر منطقه اورژاینویه سیطره پیدا کردند.

 

برچسب‌ها