.

در طول ۲۳ روز اخیر هزاران زیرساخت نظامی و اقتصادی کشور اوکراین در حملات موشکی و هوایی ارتش روسیه نابود شده است.

سرویس جهان مشرق _ جنگ میان روسیه و اوکراین وارد روز بیست و سوم خود شده است؛ روند پیشروی زمینی ارتش روسیه یا ضد حمله ارتش اوکراین برای بازپسگیری مناطق از دست رفته روزهای متوالی است که متوقف شده و دو طرف به بن بست میدانی رسیده‌اند.

در طول ۲۳ روز اخیر هزاران زیرساخت نظامی و اقتصادی کشور اوکراین در حملات موشکی و هوایی ارتش روسیه نابود شده است، میلیون ها غیرنظامی ناچار به ترک منازل خود و رفتن به سوی مناطق غرب اوکراین یا خاک لهستان شده‌اند.

ادامه روند فرسایشی جنگ اوکراین در آغاز هفته چهارم/ نگاهی به لیست خسارات تجهیزاتی اوکراین و روسیه پس از ۳ هفته نبرد +تصاویر

در سوی مقابل نیز مقاومت سرسختانه قوای اوکراینی موجب کشته شدن هزاران سرباز ارتش روسیه و از دست رفتن بخش قابل توجهی از ادوات نظامی با ارزش این کشور بر اثر فرسایشی شدن جنگ شده است. این در حالی است که کشورهای غربی نه تنها تلاشی برای آتش بس و توقف جنگ در این کشور نمی‌کنند بلکه همچان با تشویق دولت اوکراین به ادامه این جنگ خانمان سوز و ارسال محموله‌های تسلیحاتی جدید تلاش می‌کنند تا ارتش روسیه مدت زمان بیشتری به نبرد در اوکراین پرداخته و تلفات و خسارات آنها بیشتر شود.

نگاهی به خسارات تجهیزاتی دو طرف از آغاز نبرد

اگرچه از زمان شروع درگیری‌ها در ۲۶ فوریه ماه گذشته میلادی، آمارهای متناقض و بعضا اغراق آمیز از سوی هر دو طرف در خصوص تلفات و خسارات رقیب منتشر می‌شود اما بر اساس انچه که در ۲۲ روز گذشته در تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از میدان نبرد دیده شد حداقل می‌توان لیستی از خسارات تجهیزاتی روسیه و اوکراین در این نبرد را به شکل زیر عنوان کرد:

ارتش روسیه:

_۲۶۶ دستگاه تانک اصلی میدان نبرد از مدل‌های مختلف نظیر تی۷۲، تی۸۰ و تی۹۰

ادامه روند فرسایشی جنگ اوکراین در آغاز هفته چهارم/ نگاهی به لیست خسارات تجهیزاتی اوکراین و روسیه پس از ۳ هفته نبرد +تصاویر

_ ۲۰۲ دستگاه خودروی رزمی پیاده نظام از مدل‌های مختلف نظیر خانواده BMP و BTR

_ ۱۰۳ دستگاه خودروی زرهی هوابرد از مدل‌های مختلف BMD و BTR

_ ۱۲۲ دستگاه خودرو و نفربر زرهی نظیر MT-LB و GAZ

_ ۱۵ دستگاه خودروی محافظت شده ضد مین و ضد کمین (امرپ) مدل KAMAZ

_ ۱۰۱ دستگاه ادوات زرهی غیر قابل تشخیص

_ ۸۰ دستگاه توپخانه خودکششی

_ ۲۶ دستگاه توپخانه کششی

_ ۳۷ دستگاه خودروهای مهندسی رزمی

_ ۶۴ دستگاه انواع سامانه‌های پدافندی نظیر، بوک ام۲، تور ام۲ و پنتسیر

_ ۴ دستگاه رادار کشف

_ ده ها دستگاه کامیون ترابری و پست فرماندهی متحرک

_ ۱۸ فروند هواپیمای جنگنده و ۱ فروند هواپیمای ترابری

ادامه روند فرسایشی جنگ اوکراین در آغاز هفته چهارم/ نگاهی به لیست خسارات تجهیزاتی اوکراین و روسیه پس از ۳ هفته نبرد +تصاویر
بالگردهای روسی نابود شده در فرودگاه خرسون

_ ۳۱ فروند بالگرد رزمی

_ ۸ فروند پهپاد

_ ۵ فروند لنج و کشتی آبی خاکی

ارتش اوکراین:

_ ۸۰ دستگاه تانک اصلی میدان نبرد از انواع تی۶۴ و تی۸۰

توقف چندین روزه پیشروی ارتش روسیه و حملات اوکراین به کاروان‌های تدارکاتی/ سقوط بی سابقه ارزش روبل در برابر دلار/ نگاهی به خسارات تجهیزاتی روسیه و اوکراین در ۱۲ روز گذشته +تصاویر

_ ۶۷ دستگاه خودروی رزمی پیاده نظام

_ ۷۱ دستگاه نفربر زرهی

_ ۳۱ دستگاه خودروی زرهی محافظت شده ضد مین و ضد کمین (امرپ)

توقف چندین روزه پیشروی ارتش روسیه و حملات اوکراین به کاروان‌های تدارکاتی/ سقوط بی سابقه ارزش روبل در برابر دلار/ نگاهی به خسارات تجهیزاتی روسیه و اوکراین در ۱۲ روز گذشته +تصاویر

_ ۱۴ دستگاه توپخانه خودکششی

_ ۲۲ دستگاه توپخانه کششی

_ ۱۴۷ دستگاه کامیون ترابری

_ ۱۷ دستگاه سامانه پدافندی نظیر اس۳۰۰ و بوک ام۱

_ ۵ دستگاه رادار کشف

_ ۹ فروند جنگنده رزمی سوخو۲۷ و سوخو ۲۵ و میگ۲۹

ادامه روند فرسایشی جنگ اوکراین در آغاز هفته چهارم/ نگاهی به لیست خسارات تجهیزاتی اوکراین و روسیه پس از ۳ هفته نبرد +تصاویر
بقایای جنگنده سوخو۲۵ اوکراینی

_ ۲ فروند هواپیمای ترابری آنتونوف

_ ۱ فروند بالگرد رزمی میل۲۴

_ ۹ فروند پهپاد

ادامه روند فرسایشی جنگ اوکراین در آغاز هفته چهارم/ نگاهی به لیست خسارات تجهیزاتی اوکراین و روسیه پس از ۳ هفته نبرد +تصاویر
لاشه پهپاد TB۲ اوکراینی

* قابل ذکر است که لیست خسارات تجهیزاتی فوق تنها بر اساس مواردی است که تصاویری از آنها وجود داشته است و طبیعتا آمار واقعی خسارات هر دو طرف بیشتر از ارقام ذکر شده در بالا است.

روسیه بیش از ۳ هزار تُن محموله بشردوستانه به اوکراین فرستاد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این کشور تاکنون علاوه بر خارج کردن حداقل ۱۲ هزار غیرنظامی از مناطق درگیری در اوکراین، بیش از سه هزار تُن کمک بشردوستانه نیز به این کشور فرستاده است.

اوکراین: روسیه اهدافی در نزدیکی فرودگاه لویو را هدف قرار داد
مقام‌های اوکراینی اعلام کردند چند موشک کروز روسی از سمت دریای سیاه به ساختمانی در مجاورت یکی از شهرهای غرب این کشور اصابت کرده است

بشار اسد: جنگ اوکراین غرب را در برابر مردم خود رسوا کرد
رئیس جمهور سوریه تاکید کرد، سیاستی که غرب به دنبال آن است، سیاست زور و تبدیل جهان به جنگل است و جنگ اوکراین غرب را در مقابل مردم خود رسوا کرده است.

لاوروف: غربی‌ها می‌خواهند روسیه را به حاشیه برانند

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هدف کشورهای غربی از وضع تحریم‌های اقتصادی شدید علیه روسیه به بهانه عملیات نظامی این کشور در اوکراین را به حاشیه راندن روسیه خواند.

وی در عین حال تأکید کرد: تحریم‌ها اقتصاد روسیه را قوی‌تر کرده‌اند. ما اقتصاد خود را برای غلبه بر اثرات تحریم‌ها سازماندهی خواهیم کرد.

لهستان: دو میلیون پناهنده اوکراینی وارد کشور شدند

گارد مرزی لهستان اعلام کرد که تا به امروز (جمعه) دو میلیون پناهنده اوکراینی وارد خاک لهستان شده‌اند.

ازدید شهردار کی‌یف از ساختمان‌های مخروبه در منطقه پودیلسکی 

پوتین خطاب به شولتز: کی‌یف سعی دارد مذاکرات را به تأخیر بیندازد

دفتر مطبوعاتی کرملین امروز، جمعه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جریان گفتگوی تلفنی خود با اولاف شولز، صدراعظم آلمان، یادآور شد که مقامات کی‌یف به دنبال به تعویق انداختن مذاکرات هستند و پیشنهادات غیرواقع بیانه‌ای را ارائه می دهند.این گفتگوی تلفنی صبح روز جمعه و به ابتکارعمل طرف آلمانی انجام شده است.

واکنش کرملین به سخنان شولتز درباره روسیه و پوتین

دیمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر ریاست ‌جمهوری روسیه، سخنان اولاف شولتز، صدراعظم آلمان درباره شرط لازم برای روابط برلین با مسکو را توضیح داد.

روز گذشته شولز گفته بود که خواهان صلح با روسیه و مردم روسیه است، اما اساس توسعه روابط بیشتر آلمان با روسیه، تنها بدون رئیس جمهور ولادیمیر پوتین امکان پذیر خواهد بود.پسکوف گفت:

«واقعیت این است که در نهایت، این صدراعظم آلمان نیست که باید تصمیم بگیرد چه کسی رهبری روسیه را در اختیار بگیرد، بلکه مردم روسیه هستند.»

تشدید حملات روسیه به کی‌یف

رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند حملات روسیه به کی‌یف و مناطق اطراف آن امروز شدت گرفته است.

 کشته شدن ۲۲۲ نفر در کی‌یف از آغاز حمله روسیه تاکنون

شورای شهر کی‌یف مدعی شد تاکنون ۲۲۲ نفر در این شهر طی حملات نظامیان روسی کشته شده‌اند که از تعداد ۶۰ نفر غیرنظامی بوده‌اند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 97
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    25 55
    یاشاسین روسیه تورکلری
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      44 80
      درود بر زلنسکی رهبر بزرگ
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      43 8
      خخخخ برو خودتی از ترکی فقط یاشاسین را بلدی
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      29 49
      خدا شفات بده مشنگ
    • DE ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      30 7
      دودود بر ذلیلسکی رهبر اورکستر دلقک ها.
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      9 15
      کمک بشر دوستانه رو خوب اومدید!! یک ضرب المثل قدیمی هست که می گه سرم را می شکنی و کو..را نمد داغ می گذاری حالا حکایت برادر پوتین است خب عزیز اگر حمله نمی کردی،اگر اینهمه جنایت نمی کردی لازم نبود کمک انسان دوستانه ارسال کنی
    • DE ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      2 0
      سیاست جنگ پوتین از اولِ راه انداختن ۶۰ کیلومتر ستون نظامی و مورچه شمردن ترس انداختن در دل اوکراینی ها و فرار آنها بود که بسیار موفق عمل کرده است و ۳ میلیون آواره را ریخت روی سر اروپایی ها گفت در را باز کنید دارن میان در اتحادیه اروپا چیزی که سالهاست دارین تبلیغ میکنین .‌۱۲ تا کریدور باز کرد برای خالی کردن اوکراین و روزی تا ۳۰۰۰۰۰ سیصد هزار نفر دارن میریزن در اروپا تا حالا بیش از ۳ میلیون فقط آمار رسمی غیر رسمی ۲ برابر این رقم است . ۱۰ میلیون که بشن بشدت اوضاع اروپا بهم خواهد ریخت و تا مرز جنگ داخلی نزدیک خواهند شد‌. الان وضعیت به حد انفجار رسیده همه چیز وحشتناک گران شده.
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    63 41
    فجیع تر آنجاست که تلفات تجهیزاتی و نفرات ارتش روسیه بیشتر از ارتش اوکراین است و این یک ضعف بزرگ است. دوستان روسیه حساب ویژه ای روی خرید تسلیحات روسی باز کرده بودند که با این جنگ نشان داده شد که تسلیحات روسی ضعف بزرگی دارند. خصوصاً جنگنده ها و بالگردهای روس که خیلی راحت توسط دوش پرتاب ها ساقط شدند. ایران باید خرید تسلیحاتی از روسیه را منتفی کند.
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      40 21
      تنهایی اینا رو محاسبه کردی یا سعودی عنترنشنال و بی بی سی هم کمکت کردن
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      18 3
      استراتژی و تاکتیک مهم تره و روسها بدون کسب اجماع جهانی و چکشی حرکت کردند پس تنها موندند اما در تسخیر عراق آمریکا یک اجماع راه انداخت و از طرفی هم کشورهای دیگه به صدام کمک نکردند ...
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      16 6
      روسیه واقعا در الکترونیک و نسل جدید جنگ اطلاعاتی ضعیف است.ما به مراتب از انها بهتریم
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      22 3
      اگر به همین سادگی بود که باید گفت سعودی هم از یمن شکست خورد با این که تجهیزات غربی داشت. در نبرد نامتقارن ممکن است پیشرفته‌ترین تجهیزات هم کارآیی نداشته باشن.
  • حامد IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    35 33
    تقریباً تمام زیر ساخت های نظامی و نقاط مهم نظامی اوکراین نابود شد دو استان تبدیل به جمهوری خودمختار شدند و ....حالا روسیه چندتا هم تانک و هواپیما از دست بده اصلا قابل قیاس نیست.
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      20 64
      حق با شماست در مقابل اشغال دو استان اوکراین این مقدار چیز مهمی نیست اما اگر اشغالگر ابر قدرت باشد نشان از ضعف بزرگ آن دارد در اینکه این جنگ با برتری نظامی روسیه تمام می شود تقریبا همه اتفاق نظر دارند اما این حجم خسارت برای روسیه و دوستان ایرانی که تمام امید خود را به این ابرقدرت کاغذی بسته اند که تمام اصول بین الملی و انسانی را زیر پا می گذارد و حتی تهدید که نه شاید از بمب اتم استفاده کند جای تاسف دارد. ننگ ابدی بر پوتین و تمام حامیان خارجی و داخلی او
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      4 6
      در مورد يمن هم همين حرف رو مي زنيد؟ از يمن جز تلي از خاك چيزي مانده؟
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      1 2
      هوچیگری غربی‌ها و غربگداهایی که جز برای منافعشون برای هیچ چیز ارزشی قائل نیستند و درخصوص بزرگترین جنایات خم به ابرو نمیارن کاملا روشن می‌کنه که بین شیطان جهانخوار و بازیگر بازیچه اوکراینی‌اش چه سَروسِرّهایی که نبوده !!
    • DE ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      9 0
      درسته و بعضی ها فراموش می‌کنند که میدان این جنگ در اوکراین هست و هر طرفی که موشک و بمب بزنه این اوکراین هست که خرابتر میشه.
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    16 28
    هدف اصلی روسیه نابودی زیرساخت های اوکراینه نه اشغال مملکت ۵۰ میلیون نفری!! تا درس عبرتی بشه که اگر فردا عقب نشینی کرد، اوکراین دوباره به سمت غرب نره چون تاوان میده مجدد
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      14 19
      زیر ساختی که باقیمانده 40 سال پیش شوروی است به درد نمیخوره . و همون بهتر که داغون بشه . خسارتش را روسها از سپرده های بین المللی شان به اوکراین خواهند پرداخت !! اوکراین خودش را میسازد . با تکنولوژِی جدید . و البته ارتش کارآمد و به روزتر . عضو ناتو هم نمیشود . مگر ژاپن و کره جنوبی و استرالیا عضو ناتو هستند ؟؟
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    21 6
    اکراین و روس هیچ فرقی ندارن با هم ژنرال پاسکویچ که اذربایجان رو از ایران جدا کرد اهل کیف اکراین بود!
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    19 16
    روسیه بخاطر خروج غیرنظامی ها مجبور به جنگیدن با این استراتژی شد
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    30 34
    دفاع مقدس اکراین ، درود بر شهدای اکراین ، حال کردین چه جوری ارتش پوسیده روسیه رو زمین گیر میکنن
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      23 15
      خخخه دفاع مقدس خخخخه دفاع از چی از این که برود زیر پرچم غرب یا برود زیر پرچم شرق؟ این دفاع نیست اوج ذلت هست
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      23 14
      چه دفاعی واقعا رهبر دلقک و معتادشون معلوم نی کدوم سوراخ قایم شده که مجبوره از جلوی پرده سبز و با حقه های جلوه های ویژه ثابت کنه هنوز توی اوکراینه
    • DE ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      5 2
      پس به شو تلویزیونی ویتالی قلیچ کو که به کلیچکو تبدیل شده را نگاه کن که توی یک گودال سنگ ریختند و مقصر را روسیه بابت پرتاب موشک دوربرد متهم میکنن. هر ننه قمری میدونه وقتی جایی موشک میافته چیزی توی گودال نمیمونه. از شوهای تروریست‌های کلاه سفید سوری.
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    39 15
    امروز كه ديدم روسيه به توپهاي عصر نادرشاهي رو اورده، فاتحه پيروزي اش را خواندم.
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      18 20
      روسیه تحهیزات قدیمی خودش را که در انبارها رو‌دستش مونده در اینجا خرج می کند. خیلی نامردیه. بمب و‌موشک از رده خارج وجود داره میکه حیفه معدومش کنیم بندازید سر اوکراینی ها بجز شخص پوتین هیچ کس دیگری در دنیا خواهان خونریزی بیشتر نیست دو‌ملت روس و اوکراین دارند خوراک یک ضحاک ماردوش می شوند
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      14 10
      نیازی نبوده توان اصلیش را به میدان بیاورد چون کشور مقابل توان بیشتر ندارد
    • حامد IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      0 2
      بازهم قرص هاتو نشسته خوردی؟
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    33 18
    ارتش روسیه و پوتین چطور ادعای ابرقدرتی دارن و برای دنیا شاخ و شونه میکشن؟ تسلیحات,لجستیک و شیوه رزمی روسیه نشون داد اگر با غرب و آمریکا وارد درگیری در ابعاد وسیع نبرد کلاسیک شود پوتین در عرض ۴۸ ساعت به سیبری فرار می کند
    • غلامرضا IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      11 2
      اگه نیست ناتو حمله کنه به این ارتش ضعیف پس چرا نمی کنه شما که نشستی اینجا همه کامنتهارو جواب میدی بس کن مردم ما بیشتر می فهمند از دنیای امروز چو لمسش کردند زیاد اینجا چرت پرت نگو مردم می فهمند چی شده جنگ شده
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      9 5
      چون پوتین بمب اتم داره و اگه بهش حمله کنن کره زمین رو نابود میکنه
    • DE ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      2 0
      خود پوتین گفت اگه امریکا به ما حمله کنه من ۱۲ ساعته در میرم فرار میکنم سیبری قایم میشم چرا الکی مینویسی ۴۸ ساعته . چون وقتی کل ارتش ایران را امریکا با یک موشک از بین ببره خوب کل ارتش روسیه را هم میتونه با یک موشک خیلی گنده تر از بین ببره . فقط نمیدونم چرا امریکا را ما ۴۳ سال پیش که در اوج قدرت بود با نوکراش که کل ایران دستشون بود را با اوردنگی انداختیم بیرون اوردنگی بعدی را در عراق خوردند اوردنگی بعدی را در سوریه و اوردنگی بعدبی در افغانستان....ویترینی از اوردنگی ها را در کارنامه خود دارند. خخخخ امریکا پس طالبان ور نیومد میخواد با روسیه در بیافته.
  • نیما IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    11 20
    ترور زلنسکی می تواند روحیه مدافعان اوکراینی را تضعیف کند
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    16 14
    تلاش امدادگران در آوارهای تئاتر ماریوپل؛ پوتین ۱۲۰۰ زن و كودك را زنده به گور كرد
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      12 4
      این هم شد سینما رکس زلنسکی
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    19 22
    اگر روسبه اوکراین را اشغال کنه وحکومتی که خودش میخواهد سرکار بگذاره-کم کم ایران،وکشورهای منطقه واسیا را نیز همین کار را میکنه وکوچکترین مخالتی دیگه نمیشه با روسیه کرد
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      19 7
      ایران رو با اوکراین یکی میکنی احمق...
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    17 9
    چرا روسبه چر ادعا(که حالا مشخص شد پوتین یک طبل توخالی ونمایشی بوده)نمیتونه حتی کشور هنجوار وکوچکی مثل اوکراین را اشغال کنه وحکومت مد نظر خودشو سرکار بذاره!؟وحتی روسیه برای جلوگیری ازشکست بیمارستانها وپناهگاهها وزن وبجه ها ومردم عادی را میزنه!؟
  • آراز تورک اوغلی US ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    4 45
    یاشاسین آذربایجان یاشاسین تورک ملتی..یاشاسین اکرایین....یاشاسین زلنسکی...
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    11 6
    بنده امروز نقشه کشور روسیه وکشور اوکراین را از نظر مساحت با یکدیگر مقایسه کردم،دیدم که روسیه ۱۰ برابر مساحت اوکراین است،خود گفتم که روسیه با این مساحت بزرگ و قدرت فراوان میترسد که به امنیت ملی خود صدمه ای وارد شود،آیا اوکراین ،برای حفظ امنیت خود نه سلاح دارد و نه هواپیما ونه غیره حق ندارد برای حفظ امنیت خود به کشور دیگری متوسل شود،آیا این حرف زور نیست.
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      11 3
      بدون شک با گسترش ناتو عمق استراتژیک روسیه کم میشه چون بیشتر شهرهای مهم روسیه فاصله نزدیکی با مرزهای غربی اون دارن
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      1 0
      روسیه 10برابر ایران و 30 برابر اوکراین هست
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    25 6
    ر‌وسیه برای جنگیدن سلاح جدیدی ندارد،ما مشاهده کردایم در خبرهای سلاح عمل نکرده روسیه فراوان وجود دارد،روسیه به بمب های اتمی خود می نازد ،ولی استفاده کردن از این سلاح عین نامردی و بی رحمی است.
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    22 7
    مردم اوکراین همدردی ما را بپذیرید، کاری نداریم مسبب این جنگ کدام طرف بوده ولی مسلما نتیجه اش بدبختی مردم غیرنظامی کشور شما بود مایه تاسفه، هجده سال پیش هم دولت شما با ارسال هزاران نیرو تحت ائتلاف آمریکایی همین بلاها را تازه به مراتب بدتر سر مردم عراق آوردند حالا اهالی کیف و خارکیف بخش اندکی از آنچه مردم بیدفاع بغداد و بصره کشیدند را لمس میکنند. آن زمان شما تظاهرات و اعتراضی هم نکردید که ما را به عراق چه کار، هان؟ نه دیگر، عراق که در اروپا نبود و مردمانش چشم آبی و مو بور نیستند. ای روزگار.....
    • K IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      11 9
      من از آمریکا تشکر میکنم که انتقام مردم بی‌دفاع خرم شهر آبادان دهلران مهران سوسنگرد و... رو از صدام گرفت چه خوشتون بیاد چه بدتون بیاد بزرگترین لطف رو آمریکا با نابود کردن صدام به ما انجام داد در ضمن مردم بصره و... چوب حمایت از سردار قادسیه رو خوردند و حقشون بود
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      6 5
      جواب K : کاملا موافقم. آخه صدام تنها بود در جنگ هشت ساله. آمریکا اصلا کمکش نکرد. نه او را تشویق به شروع جنگ با ایران کرد و نه اطلاعات آواکس ها و ماهواره ها رو بهش داد و نه درگیری مستقیم با ایران در خلیج فارس و زدن سکوها و کشتی ها و هواپیمیای ایرباس کرد. نه پشتیبانی سلاح و غیره. بعدم اومد قشنگ مثل فرشته نجات انتقام ما رو از صدام گرفت. چقدر جیگری تو و چقدر مزخرف میگی ای جیگر. البته طبیعیه انریکا(!) هستی بایدم ازش دفاع کنی. خون و گوشت و پوست و استخونت از انجاست
    • DE ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      4 2
      تو فقط بایستی بخاطر یک چیز از امریکا تشکر کنی اونهم این که امریکا گروهک منافقین را از دست عدالت نجات داد و قاتلین مردم و جاسوسان وطنفروش نجس که کفش صدام افلقی را میلیسدند و به او مریم قجر قرض میدادند را از نابودی رهانید وگرنه تو هم حتما سرت را به باد داده بودی و الان نمیتونستی هزیون و پرت و پلا بنویسی.
    • US ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      0 1
      k برو صحبت های برژنیسکی مشاور کارتر رو نگاه کن ببین خودش میگه ما به بعثی ها اجازه استفاده از سلاح شیمیای رو دادیم و به اونها گوفتیم کجاهارو با این بزنند که تلفات ایران زیاد باشه پس زر زیادی نزن امریکا واسه این به عراق حمله کرد که دیگه نوکر حلقه به گوشش دیگه یاقی شده بود و تاریخ مصرفش تموم شده بود مثل شما غرب زده ها یا وطن فروشا
  • ارتشی IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    16 5
    آمار خسارات بسیار بیشتر هست منتها خسارات اوکراین توسط غرب جبران میشود و این روسیه هست با ادامه جنگ خسارات قابل توجهی تحمل خواهد کرد فشارهای بین المللی و داخلی و از دست رفتن روحیه ارتش روسیه بخشی ازین اتفاقات خواهند بود ارتش اوکراین فعلا در حال تثبیت مواضع خود هست با ادامه این روند خواهید دید ارتش اوکراین شروع به پیشروی هم خواهد کرد روسها بسیار ناشیانه جنگی بزرگ را آغاز کردند که برای مدت کوتاه برنامه ریزی شده بود نبرد گرجستان موجب اشتباه محاسباتی روسیه شد در جبهه یمن هم دیدیم یمنیها جنگ را فرسایشی کردند و تلفات سنگینی به عربستان وارد کردند
    • جهودشناس IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      6 4
      اصلاً شما متوهمان ظاهراً بیدار نیستید و در خواب خرگوشی به سر میبرین. عزیزم به زودی چیزی به نام اوکراین وجود نخواهد داشت و تکه‌تکه‌هایش به فدراسیون روسیه خواهند پیوست. کیف یکی از آن جماهیر خواهد بود. بعدش نوبت تورکیه آشغال خواهد رسید و ترکیه به فنا خواهد رفت و دهن بعضیا بسته خواهد شد
    • TR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      2 3
      این یارو چهودشناس رو از خواب بیدار کنین یخورده نفس بکشه!
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      1 3
      جهود جون دنیا همچینم بی صاحب نیست روسیه هر غلطی عشقش بکشه بکنه مطمئننا اگر هم دنیا تاوان کار روسیه رو نده کائنات این جواب خرد کننده را خواهد داد همونجوریکه با فروپاشی شوروی داد ترکیه عضو ناتو هست روسیه جرات شلیک یک تیر به سمت مرزهای ترکیه رو نداره روسیه زورش به اوکراین نرسیده چجور به ترکیه برسه
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    7 11
    منبع این آمار کجاست، روسیه تقریبا تمام زیرساخت های اکراین را نابود کرده و دقیقا هدف اصلی همین بوده، پوتین هم حالا هم برنده این نبرد بین دست نشانده امربکا و غرب هست
    • US ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      2 5
      خوب زیر ساخت و رو ساخت دوباره می سازند.
    • محمد IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      3 2
      شما خودشو ناراحت نفرمایید و به بزرگی خودتون ببخشید که تلفاتشون باب میل شما نیست، اکراین 20000 جنگنده تلفات داده و روسیه در رفتن قالپاق سوخو 206 راضی شدی
  • عطا الله IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    7 3
    هدف اصلی روسیه که تا الان هم برآورده شده نابودی کامل زیرساخت های نظامی و حساس اوکراین هست. این یعنی فلج شدن اوکراین. دقیقا سرنوشت هم پیمانان غرب دوباره تکرار شد...
  • US ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    4 4
    روسیه را رها کن فکری به حال ما کن
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    9 2
    ارتش روسیه هنوز به سبک جنگ جهانی دوم میجنگه با حملات هوایی سنگین و سرکوب پدافند هوایی و فرودگاه‌ها میشه خسارات زیادی وارد کرد لیکن نمیشه در پیشروی موفقیت چندانی داشت حالا مشخص شد انتخاب ایران در گسترش و تولید پهباد ، سلاح های ضد زره و دوش پرتاب های متنوع که مانع پشتیبانی نزدیک بالگردها و هواپیماها از ستون های زرهی می شوند همچنین تجهیزات مختلف زمین مسلح و موشک های تاکتیکی و از همه مهمتر جنگ الکترونیک در قالب نبرد نامتقارن و دفاع موزاییکی کاملا درست بوده
    • US ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      3 0
      خوب استراتژی دفاعی ایران پدافندی هست راهبررد افندی جز این نمی تونه باشه یعنی شما مجبوری برای آشغال یک سرزمین به همین روش اقدام کنی با پهباد و موشک که جایی را نمیشه حمله کرد فقط میشه دفاع کرد.
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    6 12
    همه اخبار در مورد این جنگ جعلی و ساختگی غرب است . اکراین در برابر روسیه مثل یک بادکنک سرگردان در طوفان میباشد
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    5 5
    روسیه بهتره روی به جنگ استعماری مدل غرب بیاره... یعنی بمباران سنگین و کامل شهرها بدون توجه به انسانیت و بعد حمله زمینی رو شروع کنه
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    5 0
    روسها اینو می دانند تا زمانی که غرب مجبور از خرید گاز است مجبور از پرداخت پول آن می باشد و خودشان مجبورند سوئیفت را حل کنند
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    1 5
    خداوند و حضرت مهدی ما را ببخشد . اخبار اوکراین از اخبار نیمه شعبان مهمتر شده است .
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    1 0
    شولتز گویی یادش هست نیروی تمام نشدنی روسیه دردوجنگ جهانی چه برسرآلمان آورد و مثل همه اعضای ناتو از اراده خرس أگاهند امامنافع ایران اقتضا می‌کند وقتی جهانی با تبلیغات همه گیر روسیه را نابود میخواهند به این فکر کند که جنگ جهانی هست ودرحال اوجگیری است و باید یاد ماباشد درقحطی جنگ دوم ده میلیون ازگرسنگی جان دادند پس باید گندم خرید . شک ندارم قحطی دهشتناکی درراه است و دلایلی شخصی دارم که ازجمله سال ۹۹ دیدم قحطی شده بود بطوری غارت درجهان برای نمردن راه افتاد که. گاوها گوسفندها سربریده شدند کاه قحطی شد درگیری مسلحانه شد بین صاحبان مغازه و غارتگران در عمده جهان که مثلاً طوایف یانژادها مثل قدیم متحدشدند تاغارت نشوند مثلاً یک رویا بدون ذره ای کسر تکرارشد . نگفتن اینها درست نیست چون احتمالش که هست برای ایران فقط باید به روسیه و اوکراین تقاضای خرید گندم جو وچاودار بدهد . یوسف روی یک رویا تمهیداتی اندیشید که درقحطی آنها گندم فروختند و رهاشدند . لطفاً به این احتمال بپردازید و ببینید چه پیشنهاداتی باید به دولت دلسوز رییسی داد .
  • US ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    3 4
    به توده ای ها نگین ارتش روسیه ببر کاغذی و فرسوده هستش چون نوکران ارباب در ایران ناراحت میشن اصلا قبول ندارن که ابروی ارباب و ارتشش رفته است انها می گن ارباب پیروز است مخالفت شما باعث خشم انها و توهین انها که شما غربگرا و ساواکی و ضد انقلاب و هزار انگ دیگر می شود ولی خودشان شرق گدا و هزارتا کوفت هستن مهم نیست
  • US ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 5
    به توده ای ها نگین ارتش روسیه ببر کاغذی و فرسوده هستش چون نوکران ارباب در ایران ناراحت میشن اصلا قبول ندارن که ابروی ارباب و ارتشش رفته است انها می گن ارباب پیروز است مخالفت شما باعث خشم انها و توهین انها که شما غربگرا و ساواکی و ضد انقلاب و هزار انگ دیگر می شود ولی خودشان شرق گدا و هزارتا کوفت هستن مهم نیست
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      2 1
      به نازیها و مجاهدین حلق آویز و عوعو کنندگان درگه کاخ سفید چی؟ به اونا میتونیم بگیم؟
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    4 0
    مشرق،عید میلاد امام زمان ونوروز باستان پیرزو بو هه مو خه لقی ایرانئگم تو برنامه ای توئیت روس ها بودن با کاربران 250 هزاری نوشته بودن یه چندتا موشک فاتح 313 از ایران بیارید این غرور وافتخار ماس، راسی برای رفع هیز و تاسئی دلئگم یه موشکی تانکی چیزی این روزای آخر سال قرار بده حقیقت انرژیم کم شده،بزار تا پرانرژی انشالله بریم سال جدید، راسی مشرق من بچه بودم طرافدار اسهال ها بودم،ولی رفته رفته بزرگ شدم و فهمیدم اینا صهیونیسم هستن در پوست خر
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    4 3
    یه لوتی مرد اهل دل به من بگه سگهیونیسم یا صهیونیسیم یعنی چی و اینکه چرا بهش میگن،وچرا میگن آل سقوط یا همان آل سعود یا همان آل جنایتکار ضد شیعه وهابی،یا همان که فقط شکم و زیر شکم رو میپرستن، زور سپاس
    • DE ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      2 0
      صَهیون واژه‌ای عبری است که به شهر اورشلیم گفته شده در واقع صهیون، نام کوهی در اورشلیم می‌باشد.این واژه نزد یهودیان به‌معنای شهر اورشلیم به‌کار می‌رود؛ ولی در متون دینی یهود، «صهیون» به آرمان و آرزوی ملت یهود برای بازگشت به سرزمین موعود اشاره دارد. همانقدر که داعش مسلمان هستند صهیونیستها هم یهودی هستند. صهیونیستها دقیقا مثل رژیم سفاک سلطنتی و موروثی گاوهای شیر ده که کلید خانه خدا را در دست دارند و میلیاردها به جیب میزنند صهیونیستها هم بهانه ای پیدا کرده تا بتوانند یهودیها را در نقطه ای جمع کنند و به مطامع مافیایی خود برسند. ادا عطوار دینی صهیونیستها و تظاهر به دینشان مانند تظاهر به دین پسر عموهایشان یعنی طایفه سعودی میباشد همه اش دروغ و ریا و فیلم. وهابیت جنبشی است که محمد بن عبدالوهاب در قرن هجدهم در نجد عربستان بنیان گذاشت و از سال ۱۷۴۴ مورد پذیرش خاندان سعودی قرار گرفت. دیدگاه وهابی زیارت قبور و تقدیس فقط برخی افراد را دلالتی بر شرک میداند . وهابیت از نظر ایدئولوژیکی پیرو اعتقادات ابن تیمیه و از نظر فقهی پیرو مذهب حنبلی است.وهابیت در منطقه خاورمیانه سبب پیدایش گروه‌های اسلام‌گرای متعصب و مرتجعی بسیاری شد. گروه تروریستی داعش یکی از گروه‌هایی است که با عقاید وهابی فعالیت می‌کند.
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    4 6
    درود بر وطن پرستان هر جایی که باشند. ارتش پوشالی روسیه که ابهتی کاغذی براش ساخته بودند خود را نشان داد. دست انتقام اوکراین بلند است. روس پرستان خواهند دید چطور این ارتش معتاد در باتلاق اوکراین گرفتار خواهد شد. اگر روس ها راست می گویند تعد تلفات خود را منتشر کنند. ضربه ای که امریکا به پوتین دیوانه وارد کرد بسیار هولناک بود. و این پوتین خونخوار دیوانه در دام غرب گیر اورد هم ارتش خود را نابود کرد و هم اقتصاد روسیه را نابود کرد. البته گر ها هر چه جان هم بیفتند بهتر است. مرگ بر خائنان به ایرانمان مرگ بر کهنه کمونیست ها مرگ بر غرب که با هم ایران تحریم کردند. مردم ایران دل خوشی از روس ها ندارند. وقتی تاریخ می خوانیم از روس ها متنفر می شویم الان تنفر بیشتر از روس های قاتل
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      3 1
      خیلی خوب چقدر حرص میخوری. آروم باش عزیز یه لیوان آب یخ بخور.
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      2 1
      هوچیگری غربی‌ها و غربگداهایی که جز برای منافعشون برای هیچ چیز ارزشی قائل نیستند و درخصوص بزرگترین جنایات خم به ابرو نمیارن کاملا روشن می‌کنه که بین شیطان جهانخوار و بازیگر بازیچه اوکراینی‌اش چه سَروسِرّهایی که نبوده !!
    • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      0 0
      حالا این بدوبیراهایی که گفتی دونه ای باهاتون حساب میکنن یا بسته ای؟
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    2 2
    درود بر روسیه سلام بر زلینسکی که مرتب هم میاد تو یه اتاق نشسته با زیرپوش شعار مقاومت تا آخرین قطره را میدهد. وسط کیف هم هست ها اصلا به این حرفها که میگن لهستانه گوش ندید
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    1 0
    اللهم العجل لولیک الفرج ________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 4
    روسیه و بلاروس و چچن به او کراین حمله کردند . چون تقاضا کرده بود. عضو ناتو شود و ناتو عضویتش را نپذیرفته بود . دنیا دارد به عقب بر می گردد . حالا طرفداران روسیه حمله ناتو به افغانستان را مثال می زنند. آیا این کشورها قابل مقایسه هستند . دشمنی با آمریکا موجب شده عدالت را زیر پا بگذارید .
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 2
    باید از این فرصت ایران استفاده کنه الان در مواجه با دشمن بزرگ (روسیه)دشمن کوچک (ایران) را فراموش کردند مثل زمانی که صدام بود که کاری به ایران نداشتند و حتی ایران را حمایت هم می کردند.
  • DE ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    7 0
    دنیای آزاد و مستقل یک تشکر بی پایان به پوتین بدهکار است .زیرا اولا از خیانت و رضالت و جنایت ناتو که دایم با کمک جورج سوروس صهیونیست مادر بزرگ کودتاهای مخملی در کشورها کودتا میکند و مانند کرم درون آن کشورها میخزند جلوگیری کرد و افشا یشان نمود ثانیا میلیونها نفر را آواره اروپا کرد و هنوز تازه اول کار است تا اروپایی ها آن روی زذالت پیشه و منافقانه خود که پشت دمکراتی و حقوق انسانها پنهان کرده اند را به دنیا نشان دهند..این جنگ بیداری انسانها در اروپا و سایر نقاط را دهها سال پیش کشید تا مردم از خواب غفلت بیدار شوند و امید به دزدان وحشی گاوچران نداشته باشند. میلیونها آواره چنان خرج سنگینی برای مردم ا وپا ایجاد میکند که در کنار معضل کرونا و انرژی و بیکاری و ضعف اقتصاد جهانی کشورها ی اروپایی ممکن است حتی رودرروی هم قرار گیرند. این تازه اول کار است.......یک دلقک چقدر با حماقت خود و اعتماد به شیطان درد سر برای ملت اوکراین و روس و اروپا درست کرد.او بازیچه و ملعبه و عروسک خیمه شب بازی اروپاست. دماغشان را که با او پاک کردند میاندازند آن را در توالت و سیفون را هم میکشند. مانند این دلقک تاریخ زیاد دیده گفتگوی دلقکی تمدنها از همین نمونه بود.
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      0 0
      آمریکا ؛ گاوهای شیرده بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسیمهار زده و به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این باربولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. 1 از نتایج بدیهی این آتش افروزی : 1- فرار سرمایه اروپایی ها به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآورید: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
  • هادی DE ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    6 0
    بازنده این جنگ مردم اکراین هستند. بازنده بزرگتر نسل آینده اکراین. برنده اول این جنگ فروشندگان سلاح به اکراین و کشورهای غربی که با پول پاشی دولت اکراین رو مغروض میکنن و با حمایت از ادامه درگیری این کشور رو به جهنم تبدیل میکنن. برنده بعدی هم روسیه خستش که در نهایت دوتا استان رو جدا کرد و کاری کرد که ناتو نزدیک نشه. و کشورهایی که دنبال ناتو هستن حساب کار دستشون بیاد.
    • DE ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      2 3
      درسته. هنوز هیچی نشده صهیونیست های پلید به زنای اواره جنگی اوکرایینی پیشنهاد فاحشگی جنسی دادند! از این زنهای بیچاره اوکرایینی دراینده دراروپا باید دید چقدر سوءاستفاده خواهدشد.
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    1 0
    مهمترین نکته ای که باید فهمید اینه که روی قدرت کشوری که رسانه آزاد نداره حساب باز نکنید. بین مردم ایران، روسیه یک قدرت اصلی نظامی به حساب میومد. در آینده مشابه این موضوع رو در مورد قدرت اقتصادی چین خواهید دید.
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      1 0
      منظور از رسانه آزاد و بی‌طرف، رسانه‌های فریبکار استکبار غرب هستند که اوج آزادیشونو این روزها در تنش اوکراین و روسیه دیدیم. بله، آزادند از هر قید اخلاقی و اصول حرفه‌ای‌گری که سنگش رو به سینه می‌زنند
  • غلامرضا US ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    1 1
    مدعی حقوق بشر انگل لستان بعد عدام هشتاد ویک نفر رفته دست بوسی جلاد سعودی تا تولید وصادرات نفت به بازار رو بیشتر کنه نزاشته یه دوسه روز از این قضیه به گزره بعد بره ببینید رو اینا چقد تحریم خودشون اثر گزاشته دیگه این ضاهر حقوق بشرو گزاشه زیر پاش
    • DE ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      2 0
      برادران حوثی ما به وقتش تقاص از آنها خواهند گرفت و اگر از گاوهای شیرده بخواهند بیشتر شیر بدوشند تا مشکل نفت جنایتکاران را رفع کنند پهبادهای برق آسای آنان آرامش را از آرامکو خواهند گرفت. منتظر اخبار هولناک از این دست باشید. شیر گاوهای طویله باید خشک شود. حمل شیر خشک به غرب را هم آتش خواهند زد. دنیا دنیال غارت نباید باشد. ملت جهان سوم بیدار شده اند . البته نه غربگداهای مسخ شده و رفرمیست ها .
  • DE ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    2 0
    آخه آلمان سالهاست یک فاشیست دیوانه به نام ناوالنی را در آب نمک خوابانده برای روزی که در روسیه به قدرت برسد و مانند گورباچف این کشور را به نابودی مطلق بکشاند. شولتز جنگ طلب نوکر آمریکا و اسرائیل خودش زودتر از پوتین از مقامش کنار خواهد رفت. قول شرف چون مردم آلمان به شدت از سیاست‌های این مزدور خسته شده اند.
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    اگر یک نسل آلودگی نبیند چه چیزی از ریش سفد تو کم میشه و شما را هم در این دنیا و ان دنیا سپاس گزار می کنند ....شیطان پله پله جلو میره ...........اول می بایست در تلویزون حتی یک خشنونت و گناه نشان نده اگر نشان میداد بعد فیلم یک کارشناسی بیارند ان عمل خار کند و خطرناک بودنش بگند........چرا دروغ عامل نابودی اقتصاد بود سال 96............. حالا دیر نشده اینترنت را محدود کنند و هم تلویزون و در همه جا اعلام کنند هوشیار باشند هر کسی در خانه و جامعه شروع می کند کار زشت ان منبع درست می کند و زشتی از ان جاست و ان منبع با قطع حقوق و در امد وهم راه کار اصولی درست کنند این طوری زشتی نابود میشه مثل در یک خانه چه کسی شروع کننده کار بد و بد اخلاقی و دروغ و غیره ...ان پیدا کنند و با راه کار اصولی مثل قطع در امد و راه کار دیگه خشک کنند چرا خودکشی بالا رفته ؟ چون راه کار اصولی نیست
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    1 0
    روسیه موفق نخواهد شد صابون به دلتان نزنید
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    عکس بالائی کورنت سه قبضه ای هست ؟؟ یا که کدام . کسی میدونه . بیسواتیم
  • ناصر IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    1 0
    این مهمه که بدونیم عامل اصلی جنگ چی بوده به نظر من بی تدبیری آقای زلنسکی باعث تمامی این مشکلات شده حالا چه فایده داره خسارات دو طرف رو حساب کنیم جنگ برای هر دو کشور خسارت بار هست و البته برای اوکراین خیلی بیشتر و بیچاره اونهایی که بیگناه و تنها بدلیل اشتباه سیاستمدارانشان کشته میشن
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    این چه بازی کثیفی است که پوتین به راه انداخت ،ازیک طرف حمله ،تجاوز وویرانی به بار آورد از طرف دیگر به تاخیر افتادن مذاکره صحبت می کند.
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    آمریکا ؛ گاوهای شیرده بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسیمهار زده و به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این باربولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. 1 از نتایج بدیهی این آتش افروزی : 1- فرار سرمایه 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآورید: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
  • دلسوز IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    در جنگ صرف نظر از تجهیزات تاکتیک‌های جنگی خيلي در نتیجه موثر هستن. بنابراین آنچه ک باعث خسارات سنگین روسیه شده محاسبات غلط فرماندهان و شیوه نبردشون بود‌ .حتی اگر اوکراین فقط سلاح سبک می‌داشت باز روسیه متحمل خسارت سنگین میشد. چون اشتباه مرگبار روسیه این بود که هجوم همه جانبه برای تسلط بر همه خاک اوکراین برد‌‌.وقتی هزاران تانک روسی ب نقاط مختلف اوکراین هجوم بردن طبیعیه ک از روز چهارم پنجم دچار مشکل لجستیک و تامین سوخت ،غدا وگلوله میشن.و طبعا بامقاومت ملت و ارتش اوکراین مواجه میشدن.
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    لعنت به همه این جنگ طلبها جنگ درست کن ها آمریکای پدر لعنتی اروپای بی خاصیت روسیه و چین حقه باز که همشون دنیا را به ویرانی کشاندند اعراب احمق نادان که گول اینها را میخورند از صدام بگیر تا عربستان وووو اروپا و آمریکا زرنگند آخه یکی نیست به این اعراب بگه نفهما دشمنان را بشناسید آمریکا اروپا همه را به جان هم می‌اندازند تا سلاح بفروشند غارت کنند آنها از نادانی اعراب سود می‌برند چه کودکانی که سر هیچ دستی دستی بی پدر و مادر میشوند چه جنایت‌هایی که نمیشود آدم فکرش را می‌کنه از ته ته دل گرییش میانه و دعا می‌کنه امام زمان بیا وقتشه انسانها از انسانیت شأن چیزی باقی نمانده حتی انسانهایی که خانه خدایان در مملکت آنها است خدایا یه فرجی کن این دنیا درست شود
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    از آغاز جنگ 222 نفر ما فقط تو تصادفات سه روزه نوروز امسال این تعداد کشته دادیم درگیری خودی مثل جنگ سریال برره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس