کد خبر 1353484
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از اخذ سند تک برگی برای بیش از ۱۲ هزار و ۱۶۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان های ورامین، شمیرانات، فیروزکوه ری، ملارد، دماوند و شهریار خبر داد.

به گزارش مشرق از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران علینقی حیدریان گفت: تثبیت مالکیت دولت با اخذ ۲۲ سند کاداستر (سند تک برگی) به میزان ۱۲ هزار و ۱۶۳ هکتار؛ ۱۰ سند به مساحت ۷۰میلیون و ۱۹۱ هزار و ۳۳۵ متر  از اراضی ملی در پلاک‌های گونگ چال، باغگل، ترشک چال، جاییچ، اوشان، ناصرآباد، پشم و لشم، پستک، ملک چشمه، و سفیدآب شهرستان شمیرانات صورت گرفت.

وی افزود: همچنین یک سند یه مساحت هشت میلیون و ۲۸۸ هزار و ۸۸۹ متر  از اراضی ملی در پلاک  صنم شهرستان دماوند، سه سند به مساحت هزار و ۸۷۴هکتار از اراضی ملی در  پلاکهای کاسبی، ورشه و زرشکی در شهرستان فیروزکوه نیز انجام شد.

به گفته حیدریان سند های دیگر مربوط به  شهرستان شهریار و ورامین است که، یک سند به مساحت ۲۰ هزارو ۱۳۱ متر از اراضی ملی در پلاک شهریار شهرستان شهریار و ۲ سند به مساحت سه  میلیون و ۳۴۲ هزار و ۳۵۷ متر از اراضی ملی در پلاک های حسین آباد و رحمت آباد شهرستان ورامین انجام شده است.

وی، به سه سند به مساحت ۵۲۰ هکتار از اراضی ملی در پلاک های الله اکبر، نجم آباد و باقرآباد شهرستان ری  اشاره کرد و گفت:  ۲ سند به مساحت هزارو ۶۲۱ هکتار از اراضی ملی در پلاک های علی آباد و حسین آباد شهرستان ملارد  با همت روسای ادارات این هفت شهرستان به منظور جلوگیری از زمین‌خواری و تعرض به انفال و بیت المال متعلق به مردم دارای سند کاداستر (تک برگی) شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ادامه داد:حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری از اراضی ملی از مهم‌ترین وظایف منابع طبیعی محسوب می‌شود و با اجرای طرح کاداستر مالکیت اراضی دولت تثبیت و نقش بسزایی در راستای توسعه شهرستان های استان تهران و طرح‌های عمرانی دارد.

حیدریان به اهمیت سند مالکیت کاداستری اشاره کرد و بیان داشت: صدور اسناد تک برگی اقدامی مهم و موثر در تأمین امنیت فردی و اجتماعی جامعه است و با توجه به بالابودن ضریب امنیت این سیستم و سرعت در پاسخگوئی به مراجعین اجرای این طرح از اهمیت بسزایی برخوردار است.

  وی، عزم و اراده موجود در مجموعه منابع طبیعی را مورد توجه قرار داد و افزود: درصدد هستیم تا تمامی اراضی ملی استان تهران زیرپوشش اجرای طرح کاداستر قرار گیرد و برای این اراضی اسناد تک برگ کاداستری صادر شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از شهروندان  خواست  که در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف به اراضی ملی مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹  به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

به گزارش مشرق، در سال جاری برای بیش از ۱۷۱ هزار هکتار اراضی ملی و دولتی استان تهران اسناد تک برگ صادر شده است.