کد خبر 1341903
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی، یکی از راه های جلوگیری از انتقال و سرایت بیماری کرونا است که متاسفانه آن طور که باید رضایت بخش نیست.

به گزارش مشرق، اماکن عمومی همچون نانوایی‌ها، بقالی‌ها، سوپرمارکت‌ها، کارگاه‌های صنعتی، رستوران‌ها و…، بیشترین محل رفت و آمدهای روزانه را به خود می‌بینند.

بر اساس تماس‌هایی که مردم با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت داشته‌اند، مشخص شده که بیشترین شکایت‌ها از نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها بوده است که اغلب در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کوتاهی و قصور می‌کنند.

از مجموع ۹۳۰۲ تماس با سامانه ۱۹۰، از ۱۶ تا ۲۳ بهمن ۱۴۰۰، نشان می‌دهد که ۳۰۱۸ مورد شکایت از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ثبت شده است.

در این بین، نانوایی‌ها در صدر شکایت‌ها قرار دارند. بیشترین علت شکایت‌ها نیز، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک بوده است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، ۱۱ درصد شکایت‌ها از عدم رعایت بهداشت دست، ۶۶ درصد به علت عدم رعایت موازین بهداشتی در محیط کار، ۸ درصد دفع غیر بهداشتی فاضلاب، ۵ درصد به علت عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاقد تاریخ مصرف معتبر و ۱۰ درصد نیز عرضه مواد غذایی سنتی فاسد بوده است.

طبق گزارش سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، ۱۰ درصد شکایت‌ها از بقالی‌ها و سوپرمارکت‌ها، ۱۶ درصد از اغذیه فروشی‌ها و ساندویچی‌ها، ۱۸ درصد از اماکن مسکونی و ۴۳ درصد نیز از نانوایی‌ها بوده است.

منبع: مهر