عضو «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس گفت: تیم مذاکره کننده ما در مذاکرات وین برگ برنده دارند و با دست پر به میدان رفته‌اند که یکی از این برگ برنده‌ها، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها است.

به گزارش مشرق، مرتضی محمودوند، درباره آخرین وضعیت مذاکرات وین، اظهار داشت: در وهله اول باید بگویم که سلسله گفت‌وگوهای بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو ۱+۵ که به انعقاد برجام انجامید، نتیجه مثبتی برای ما نداشت و فقط منجر به عقب نشینی ما در حوزه هسته‌ای شد.

بیشتر بخوانید:

دیپلمات روسیه: هنوز مسائل حل‌نشده در مذاکرات برجام باقی است

وی بیان داشت: امروز هم مذاکرات ادامه دارد و تیم مذاکره‌کننده ما باید به این مسئله واقف باشند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به صورت کامل مذاکرات وین را رصد می‌کنند و مراقب هستند که این بار هم غربی‌ها سر ما کلاه نگذارند.

عضو «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده ما در مذاکرات وین برگ برنده را دارند و با دست پر به میدان رفته‌اند که یکی از این برگ برنده‌ها، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران است.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین برگ برنده دیگر تیم مذاکره‌کننده ما دستاوردهای شگرف کشورمان در عرصه هسته‌ای است و پیشرفت ایران در زمینه علمی و هسته‌ای تمام ابرقدرت‌های جهان را به زانو درآورده است.

 محمودوند با تاکید بر اینکه همه تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران باید به طور کامل لغو شود: اظهار داشت: پس از رفع تحریم‌ها باید راستی‌آزمایی طی یک پروسه زمانی انجام شود.

وی افزود: دستاوردهای علمی و هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به حدی است که ابرقدرت‌های جهان را در مقابل ایران به زانو انداخته است و جمهوری اسلامی ایران جایگاه والایی در میان کشورهای جهان دارد و در جهان، ایران را به عنوان یک کشور عادی و منفعل نمی‌شناسند.

عضو «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دشمنان و رقبای ما در جهان به دنبال ضربه زدن به توان علمی و هسته‌ای کشورمان هستند، اما باید بدانند که روز به روز جمهوری اسلامی ایران در این عرصه توانمندتر خواهد شد.

محمودوند تاکید کرد: مسئولین دستگاه دیپلماسی ما باید در مذاکرات مراقب باشند تا باری دیگر فریب غربی‌ها را نخورند و از ظرفیت‌هایی که مجلس با تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و همچنین دانشمندان با پیشرفت علمی و هسته‌ای در اختیار آنان قرار داده‌اند، نهایت استفاده را ببرند.

منبع: میزان