به گزارش مشرق، کانال تلگرامی موسسه پژواک خرد معاصر درباره تاثیر کاتالویک‌ها بر انتخابات آمریکا نوشت: کاتولیک‌ها یکی از مهم‌ترین گروه‌های مؤثر در انتخابات آمریکا هستند و به همین دلیل جذب رأی آنها یکی از اهداف اصلی کارزار انتخاباتی جو بایدن و دونالد ترامپ است.

براساس داده‌های مرکز تحقیقاتی پیو، ۵۲ درصد از مسیحیان کاتولیک در انتخابات سال ۲۰۱۶ به ترامپ و ۴۴ درصد به هیلاری کلینتون رأی دادند. با این‌حال در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، بسیاری انتظار دارند که کاتولیک بودن بایدن باعث هدایت رأی اکثر مسیحیان کاتولیک به سمت صندوق دموکرات‌ها شود.

 اما داستان این رقابت با شنیدن سفر اخیر پاپ فرانسیس به شهر آسیزی جالب‌تر می‌شود؛ سفری که در آن هدف پاپ ادای احترام به قدیس فرانسیس به علت کمک به فقرا و ضمن آن، امضای بخشنامه جدیدش به اسقف‌ها بود. بخشنامه شخص پاپ به اسقف‌ها اصلی ‌ترین نوشته ارشادی اوست که در آن معمولاً به مسائل و دغدغه‌های جهانی می‌پردازد.

با این وجود، پاپ در بخشنامه‌اش از دنیای پساکرونا و لزوم تقویت برادری و همبستگی در جهان سخن گفته است و پیام او نکاتی را در بردارد که به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مرتبط است.

مقام پاپ باید مانند سران کلیسای انگلیکن، فراتر از جناح‌ها و احزاب سیاسی عمل کند و سخن بگوید و به همین دلیل پاپ فرانسیس از آوردن اسم شخص خاصی در بخشنامه جدید خودداری کرده است. اما آیا این‌بار نامه پاپ می‌تواند در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مؤثر باشد؟!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.