کد خبر 1131836
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۶
ترامپ نمایه

نحوه مناظره بایدن-ترامپ با هیچ‌کدام از مناظرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از دهه شصت میلادی تاکنون قابل‌قیاس نبود؛ همانطور که جامعه آمریکا هیچ‌گاه اینچنین دوقطبی نبوده است.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی شطحیات درباره مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن نوشت: مناظره اول انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اتمام رسید. مناظره‌ای که پر از تعارض و تنش و خشونت کلامی بود؛ همان چیزی که طی شش ماه اخیر در آمریکای دوران ترامپ موج می‌زند.

 نحوه مناظره بایدن-ترامپ با هیچ‌کدام از مناظرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از دهه شصت میلادی تاکنون قابل‌قیاس نبود؛ همانطور که جامعه آمریکا هیچ‌گاه اینچنین دوقطبی نبوده است.

 جو بایدن که سیاستمداری میانه‌رو و باسابقه از حزب دموکرات است و کمتر سخنرانی تند از او دیده شده بود؛ در جایی از مناظره در برابر پریدن‌های مکرر ترامپ در میانه حرف‌هایش، اورا با عبارت "خفه شو مرد!" مورد خطاب قرار داد.

 "خفه شو مرد!" بایدن صدای عصبانیت بخشی بزرگی از مردم آمریکا بود که از تنش‌های کلامی دونالد ترامپ طی چهارسال اخیر خسته شده‌اند.

 از بی‌تفاوتی نسبت به تعارضات نژادی و سفیدبرترپنداران آمریکا تا نرمال‌سازی مرگ بیش از دویست هزار آمریکایی به‌دلیل کرونا و موارد مشابه که سبب خستگی مفرط بخش مهمی از آمریکایی‌ها شده است.

 دونالد ترامپ که بخشی از دوامش را تاکنون مدیون قطبی‌سازی جامعه آمریکا بوده؛ حالا می‌رود که همین قطبی‌سازی ضربه و آسیب شدیدی را به او و آینده سیاسی‌اش وارد سازد.

 مناظره اول بایدن و ترامپ اصلا نشانی از قدرت ساخته تبلیغاتی ترامپ در مناظره و ضعف جو بایدن نداشت.

 برخلاف تمام تبلیغات حامیان رسانه‌ای دونالد ترامپ، جو بایدن نه‌تنها از خود ضعف حافظه و ضعف فیزیکی نشان نداد؛ بلکه با پاسخ‌های محکمش در برابر ترامپ حتی او را متحیر ساخت.

 ادبیات مناظره بسیار تند بود؛ اما بایدن ضعیف ظاهر نشد. اگر اخلاق معیار بود، شکست هردو منطقی می‌نمود؛ اما بایدنی که ترامپ اورا متهم به خواب‌آلودگی می‌کرد، با مناظره اول گویی خواب را از چشمان ترامپ ربود.

 آمریکا به سمت یکی از سخت‌ترین انتخابات ریاست‌جمهوری خود پیش می‌رود. انتخاباتی که یک‌سوی آن، رییس‌جمهوری است که فقط خبر برد و پیروزی را می‌پذیرد و رقیبش نه فقط یک کاندیدا بلکه مردمانی هستند که کاملا از سیاست‌های قطبی‌ساز و تفرقه‌افکن او خسته شده‌اند و حاضرند تمام تلاش خویش را جهت شکست او انجام دهند.

 بله؛ آمریکای ترامپ جامعه‌ای را ایجاد کرده که کاملا قطبی شده است و به‌تبعش نیز قطبی‌ترین انتخابات آمریکا را در حال پدید آوردن است؛ انتخاباتی که شاید حتی فردای رخ دادنش هم نتایجش نامعلوم باشد!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس